MAIDOTON HYYTELÖKAKKU!!Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuku

Aktiivinen jäsen
10.06.2007
4 256
0
36
Onko kenelläkään ohjetta tai hyvää ideaa, ku pitäisi saada aikaiseksi maidoton ja gluteniton leivos..
glutenittoman/maidottoman pohjan saa näppärästi digestive kekseistä + sinisestä keijusta..mut miten tehdä hyytelö? Tarkoituksena olisi tehdä kahta erilaista hyytelöä päällekkäin kirkas ja "samea"! ..Voiko soija maitoa hyödyntää? Tai onko maidottomia rahkan tyylisiä valmistetia olemassa. Sopiiko soija maidon kanssa esim. persikanpalaset? Toivottavasti saitte jutun juuresta kiinni!?

DIGESTIVE-HYYTELÖKAKKU
Pohja:
1 pkt Semperin kaura-digestivekeksejä
n. 50 g keijua

Täyte:
1 prk kaura-vaniljakastiketta
2 prk mustikka-banaaniyosaa
1 prk Bona, metsämarjoja soseena (mustikka, puolukka)
0,5 dl sokeria
hieman vanil. sokeria
->Sekoita nämä sekaisin.

Hieman mustaherukkamehua.
5 liivatelehteä
->Laita liivatteet kylmään veteen pehmenemään. Lämmitä mehu ja sulata liivatteet mehun sekaan samalla sekoittaen. Lisää liivateseos täytteeseen ohuena norona samalla sekoittaen.
Kakku jääkaappiin hyytymään.

Kakun päälle:
mustikoita
2 dl mustaherukkamehua
2 liivatelehteä
->Laita reilusti mustikoita kakun päälle. Liota liivatteet mehuun samalla periaatteella kuin edellä. Lusikoi liivate-mehuseosta marjojen päälle. Mulle jäi tehdessä tuota liivate-mehusaeosta aika paljon jäljelle, joten vähempikin mehumäärä varmasti riittää.

Tossa on tollanen ohje.. tää on munaton/maidoton, en mä tiä tuleeko niihin yleensäkää munaa. Oon ottanu tän yhdeltä allergiasivustolta ja ite en oo siis kokeillu mut siellä kehuttiin et on hyvää...

tämmösen mä löysin.. laitan tänne jos joku muukin tarttee...
Raikas hyytelökakku14 annosta Pohja 200 g Digestive-keksejä 75 g maidotonta margariinia Täyte 4 dl vispautuvaa kauravanilja-kastiketta 1 dl sokeria 2 tl vanilliinisokeria 1,25 dl persikka-soijajogurttia 3 rkl sitruuna- tai appelsiinikehua 6 liivatelehteä Pinnalle 2 dl mangososetta (esim. lastenruokahyllystä) Hienonna keksit monitoimikoneessa ja lisää joukkoon sulatettu rasva. Leikkaa leivinpaperista n. 22-24 cm kokoisen irtoreunaisen vuoan pohjan kokoinen pala. Painele keksiseos vuoan pohjalle. Valmista täyte. Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä noin 5 min. Vatkaa vaniljakastike kuohkeaksi vaahdoksi ja mausta sokerilla ja vanilliinisokerilla. Sekoita joukkoon persikkajogurtti. Purista liivatelehdet kuiviksi ja liuota kiehuvaan sitruuna- tai appelsiinimehuun. Kaada hieman jäähtynyt liivateseos ohuena nauhan huolellisesti sekoittaen täytteen joukkoon. Kaada täyte keksipohjan päälle. Peitä vuoka ja anna hyytyä jääkaapissa muutaman tunnin ajan. Levitä mangosose hyytyneen kakun päälle. Anna kakun hyytyä seuraavaan päivään. Irrota kakku vuoasta ja nosta tarjoiluvadille.

Yhteistyössä