Maidosta...

Mira-76
Mun tyttö on tällä hetkellä 1v8kk, mut muistelen tuota aikaa kun tyttö oli vuoden. Aluksi annoin tuota lehmänmaitoa vaan korvikkeen seassa yhden kolmasosan ja siitä sitten lisäten. Kun huomasin että tytön vatsa kestää lehmänmaitoa, joi pv:ssä noin kolme tuttipullollista maitoa. Varmaankin määrällisesti jotain luokkaa 150mlx3. Nokkamukista juotin vaan vettä, mut kukin tavallaan...

meillä 1v4kk juo mukista ja maitoa menee vaihtelevasti joka aterialla. en oo niin tarkkaa lukua pitänyt kun tosi hyvin maitoa juo ja lisäks syö muitakin maitotuotteita. jos nyt jotain määrää maidosta niin meniskö reilu puoli litraa päivässä.

täällä 1v pullosta korviketta vanhaan malliin ja mukista lehmänmaitoa hieman maistellaan, kasvavassa määrin. En pidä kiirettä enkä lisää korvikkeen sekaan. Juustoa monen monta siivua päivässä, yoghurttia vaihtelevasti.

Mun poika oli 1v5kk kun jätin pullon pois. Maitoa joi pullosta enempi kun nokkamukista ( 5-7 dl). Nyt kun ikää 1v8kk olen siirtymässä normaaliin mukiin. Korvikkeesta siirryttiin tavalliseen maitoon 11 kuukauden iässä.

Meillä siirryttiin tissistä nokkamukiin noin 10kk iässä ja maitotuotteet aloitin piimällä. Imetys jatkui vielä siinä sivussa etten tarkkoja määriä osaa sanoa. Edelleen neiti (nyt1v10kk) juo piimä mieluummin kuin maitoa.

Yhteistyössä