Maidon sulattaminen pakkasesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
Siis miten kannattais sulattaa pakastettu rintamaito, jos huomenna päivällä tarvii? Kannattaako esim. ottaa jo tänään illalla sulamaan, vai kannattaako ottaa myöhemmin? Vaiko sulatatteko vesihauteessa...? Oon pakastanut annos eriin, niin jos tänään ottaa illalla sulaan, niin miten kauan säilyy jääkaapissa, vai pitäiskö samantien käyttää?
Kiitti... :wave:

Niin ja vielä et meneekö pahaksi jos sulattaa esim. mikrossa tai siinä vesihauteessa? Auttakee nyt hölömöä... :ashamed: :ashamed:

Kyllä minä sulatin vesihauteessa ja myös otin illalla sulaan ja käytin huomenna...pakkasin maidot minicrip pusseihin ja kerran myös sulatin mikrossa...en suosittele pussi meinaan suli :laugh: Eli eiköhän kaikki käy B)

Tänks Matte07: niin mää vähän ajattelinkin, että mikrossa sulattaminen ei välttämättä oo se ykkösvaihtoehto jos pussiin on pakastanut :kieh: Mutta lähinnä kans sitä miettiin että kestääkö pakastuksen jälkeen sen saman ajan 1vrk. jääkaapissa...Ei varmaan oo niin tuntejen päälle :snotty:

minä otin pakastetun pussin pakkasesta aina vasta juuri ennenkuin sitä tarvitsi. kun laitat kattilaan kiehumaan vettä ja pidät pussia siinä päällä ennen kuin vesi kiehuu maito sulaa tosi nopsaan. kun kaadat pulloon kokeilet onko sopivaa ja vielä voit pullossa kattilassa lämmittää lisää jos ei ole lämmennyt tarpeeksi.

Yhteistyössä