Maidon pumppaaminen keskoselle. Mikä on normaali määrä?

Eli synnytin 18.5 keskostytön. Nyt tietenkin minun pitää pumpata maitoa pikkuiselle, mutta mikä on normaali määrä? Jostain luin että 800-900ml/vrk?! Pumppaan 2-3 tunnin välein, mutten millään saa aikaiseksi tuollaista määrää. Pistin eilen oikein paperille ylös, että kuinka paljon sitä maitoa kertyy. Päivän saldo oli 325ml. Onkohan tuo määrä normaali? :|
 
vieras
Meidän keskoskaksoset taisi tuossa iässä juoda kerrallaan 50-70 ml maitoa.

Seuraile lasta, käytä tarvittaessa neuvolassa punnituksessa ja ota korvike tueksi, jos tarpeen. Pumppaaminen on tosi raskasta lapdenhoidon ohessa, mä jaksoin vain vajaa 2 kk.

Onnea vauvasta! :)
 
Hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän keskoskaksoset taisi tuossa iässä juoda kerrallaan 50-70 ml maitoa.

Seuraile lasta, käytä tarvittaessa neuvolassa punnituksessa ja ota korvike tueksi, jos tarpeen. Pumppaaminen on tosi raskasta lapdenhoidon ohessa, mä jaksoin vain vajaa 2 kk.

Onnea vauvasta! :)
Ap:n vauva lienee vielä sairaalassa jos on 18.5 syntynyt...

Pumppaminen varmasti vaatii veronsa mutta kyllä se kannattaa...
Kannattaa koittaa pumppailla vauvan vieressä ollessa jollon maito ainakin mulla heruu paremmin
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän keskoskaksoset taisi tuossa iässä juoda kerrallaan 50-70 ml maitoa.

Seuraile lasta, käytä tarvittaessa neuvolassa punnituksessa ja ota korvike tueksi, jos tarpeen. Pumppaaminen on tosi raskasta lapdenhoidon ohessa, mä jaksoin vain vajaa 2 kk.

Onnea vauvasta! :)
Ap:n vauva lienee vielä sairaalassa jos on 18.5 syntynyt...

Pumppaminen varmasti vaatii veronsa mutta kyllä se kannattaa...
Kannattaa koittaa pumppailla vauvan vieressä ollessa jollon maito ainakin mulla heruu paremmin
No meidän keskoset pääsi kotiin 5 päivän iässä.
 
Niin se
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän keskoskaksoset taisi tuossa iässä juoda kerrallaan 50-70 ml maitoa.

Seuraile lasta, käytä tarvittaessa neuvolassa punnituksessa ja ota korvike tueksi, jos tarpeen. Pumppaaminen on tosi raskasta lapdenhoidon ohessa, mä jaksoin vain vajaa 2 kk.

Onnea vauvasta! :)
Ap:n vauva lienee vielä sairaalassa jos on 18.5 syntynyt...

Pumppaminen varmasti vaatii veronsa mutta kyllä se kannattaa...
Kannattaa koittaa pumppailla vauvan vieressä ollessa jollon maito ainakin mulla heruu paremmin
No meidän keskoset pääsi kotiin 5 päivän iässä.
riippuu niin viikoista millon on syntynyt...

Yleensä keskoset ku on lähelle laskettua-aikaa sairaalassa tai la.han asti
 
Hei
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Kiitos :) Vauva on vielä sairaalassa muutaman kuukauden :( Kerralla tulee maitoa 50-60ml. Eli ehkä ei kannata vielä huolestua? :D
Millä viikolla teijän tyttö syntyi? :)

Kannattaa kysyä sairaalasta, sieltä saat oikean vastauksen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Niin se:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän keskoskaksoset taisi tuossa iässä juoda kerrallaan 50-70 ml maitoa.

Seuraile lasta, käytä tarvittaessa neuvolassa punnituksessa ja ota korvike tueksi, jos tarpeen. Pumppaaminen on tosi raskasta lapdenhoidon ohessa, mä jaksoin vain vajaa 2 kk.

Onnea vauvasta! :)
Ap:n vauva lienee vielä sairaalassa jos on 18.5 syntynyt...

Pumppaminen varmasti vaatii veronsa mutta kyllä se kannattaa...
Kannattaa koittaa pumppailla vauvan vieressä ollessa jollon maito ainakin mulla heruu paremmin
No meidän keskoset pääsi kotiin 5 päivän iässä.
riippuu niin viikoista millon on syntynyt...

Yleensä keskoset ku on lähelle laskettua-aikaa sairaalassa tai la.han asti
Joo, meillä syntyi kuukauden etuajassa, n. 2,2 kg molemmat. Mutta päästiin siis kotiin nopsasti.

Ei ole kokemusta yksösistä, kaksoset kun usein tulevat etuajassa, niin se on varmaan eri juttu.

Tsemppiä ap:lle sairaala-aikaan!
 
Kannattaa tutustua kevyt yhdistyksen keskustelupalstaan. Se on keskosvanhempien palsta www.kevyt.net

Älä stressaa maidonmäärästä. Se lisääntyy ajan kanssa :D Stemppiä keskola-aikaan ja jaksamista lypsyrumpaan. Meillä kaksoset syntyivät rv25 ja sairaalassa vierähti 3kk, joten lypsykone tuli tutuksi...
 
Hei
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Kannattaa tutustua kevyt yhdistyksen keskustelupalstaan. Se on keskosvanhempien palsta www.kevyt.net

Älä stressaa maidonmäärästä. Se lisääntyy ajan kanssa :D Stemppiä keskola-aikaan ja jaksamista lypsyrumpaan. Meillä kaksoset syntyivät rv25 ja sairaalassa vierähti 3kk, joten lypsykone tuli tutuksi...
Huih...Minkä painoisia olivat? Paljonko heillä nyt ikää?
 
itse pumppasin 32+3 syntyneille keskoskaksosille myös, noi määrät on hyvät alkuun! muista syödä ja nukkua, yölypsy lisää kyllä maidonnousua, se auttoi mulla. ja katselin kotona kuvia lapsista. myös kenguruhoito tekee hyvää. iloitse joka pisarasta, se on ihanaa herkkua lapsëllesi!

välillä sain myös pakkaseen maitoa,mutta nyt 2vkoa kotona oltuaan on vauvat ohittanu mut... :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Kannattaa tutustua kevyt yhdistyksen keskustelupalstaan. Se on keskosvanhempien palsta www.kevyt.net

Älä stressaa maidonmäärästä. Se lisääntyy ajan kanssa :D Stemppiä keskola-aikaan ja jaksamista lypsyrumpaan. Meillä kaksoset syntyivät rv25 ja sairaalassa vierähti 3kk, joten lypsykone tuli tutuksi...
Voi pieniä! Miten nyt voivat?
 
Vieras

Ap:n vauva lienee vielä sairaalassa jos on 18.5 syntynyt...

Pumppaminen varmasti vaatii veronsa mutta kyllä se kannattaa...
Kannattaa koittaa pumppailla vauvan vieressä ollessa jollon maito ainakin mulla heruu paremmin[/quote]


Mistä päättelet, että ap:n keskonen olis vielä sairaalassa?
Onko sun mielestä niin, että kaikki keskoset viellää ensimmäiset 2-3kk sairaalassa?

Meidänkin keskosvauva pääsi kotiin 5vrk iässä!
 
Ensinnäki onnea tytöstä! :heart:

Jokainen tippa minkä saat lypsettyä on aina eteenpäin! Aluun määrät ovat hyvinki pieniä (siis millejä ) Nuo sun pumppaamat määrät kuulostsaa loistavilta!! Elä ole huolissasi.
 
Onnea pikkuisesta ja jaksamista!!!! :flower: :flower: Ei sun kannata hermostua noista maitomääristä, syntymästähän on niin vähän aikaakin. Ajattele, että kaikki mitä saat pumpattua on plussaa ja aivot saa viestin että maitoa tarvitaan. Pikkuhiljaa maitomäärä voi kasvaa. En oo kyllä mikään asiantuntija, mutta mun mielestä noi sun määrät kuulostaa tosi hyvältä enkä tajua miten ne vois ollakaan enempää tuossa vaiheessa.
 
Hippo
Hyvinhän sinulta tulee maitoa :) Itse pumppasin 24- viikkoisina syntyneille kaksosille maitoa 9 kk. Rankkaa, aikaa vievää ja välillä raivostuttavaakin, mutta onhan se kiva tietää että vauvat saivat omaa maitoa. Minä pumppasin 4 kertaa päivässä ja kerran yössä, maidon tulo nousi pikkuhiljaa, parhaimmillaan pumppasin yli puolitoista litraa päivässä. Tosin minulla maidon määrään varmasti vaikutti esikoisen n. puoli vuotta aikaisemmin loppunut imetys. Onnea pikkuisesta, voimia sairaala- aikaan ja muista, että kaikesta selviää!
 
vierailija
Meillä keskosvauva syntyi rv 28+5, nyt oltu 40 päivää sairaalassa ja vauva on rv 34+4. Alussahan pieni keskonen ei tarvitse kuin ihan pikkuisen maitoa, muutaman millin, mutta määrä kasvaa koko ajan ja nyt meillä menee päivässä 6 x 60 ml maitoa.

Aloin heti sektion jälkeen lypsämään maitoa 8krt/pvä, aluksi ei tietenkään tullut kuin pisaroita mutta nyt tulee ahkeralla pumppauksella 1.7 litraa päivässä. Määrä vaihtelee päivän aikana, paljonko tulee kerralla. Pienin määrä on 40ml/ rinta ja isoin on 140ml/rinta.

Määrä vaihtelee milloin mistäkin syystä ja vuorokauden ajasta johtuen. Tämä määrä riittää vauvalle hyvin, toivottavasti maidon tuotanto jatkuu hyvänä. :O
 

Yhteistyössä