maidon lämmitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-.-.-.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-.-.-.-

Vieras
Kertokaa minulle miksi maitoa ei saa uudelleen lämmittää?

Onko se pahasta jos maito ei maistukkaan, ja esim.puolen tunnin-tunnin päästä sit maistuukin eli jos samaa maitoo lämmittää(olipas epäselvästi! : ) ).
Tuntuu vaan siltä että maitoo menee paljon hukkaan.Olen yrittänyt lämmittää ensin pieniä määriä jotta tältä vältytään,mutta sitten syöminen menee riitelemiseksi kun pullo viedään pois eikä kelpaa enää sen jälkeen vaikka uutta on jo tarjolla.

eipä kai nuo maitotuotteet oikein bakteeri syistä kestä uudelleen lämmitystä. Mä olen antanut kyllä maitoa myös kylmänäkin niin ei mene niin paljon hukkaan. eli en lämmitä kerran lämmitettyä uudestaan vaan tarjoon viileenä

Kiitoksia vastauksista!No hyvä että en ole maailman huonoin äiti...
Meillä herralle ei kelpaa kuin lämmin maito.Irvistää ja sylkee pullon pois jos maito sattuu olemaan kylmää.Yhden käden varassa on kerrat, että kelpaa huoneenlämpöinen maito,kai se silloin kelpaa kun nälkä sattuu olemaan.
Mielenkiinnolla odotan kun pitäis lähtee reissuun 400 km ja joka mutkassa ei ole huoltsikkaa missä pääsis maitoa lämmittämään.Pitää varmaan alkaa totuttautumaan huoneenlämpöiseen maitoon.

Miten kauan sitä kertaalleen lämmitettyä maitoa voi antaa? Voiko pitää vesihauteessa lämpimänä ja miten kauan? Entä pakkasesta jääkaappiin sulamaan otettu maito, kauanko säilyy jääkaapissa?

Meillä neuvottiin sairaalassa, että lämmitettyä maitoa voi pitää tunnin lämpimänä vesihauteessa. Tuossa säilymisestä kertoi äidinmaitokeskus, että säilyy jos on heti lypsettyä laittanut pakastimeen niin kaksi vrk. ja muuten sen ajan mikä tuohon kahteen vuorokauteen jää.

Yhteistyössä