Maidon juottaminen vieroitusvaiheessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nokkamuki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nokkamuki

Vieras
Kaipaisin vinkkejä ja apua seuraavaan tilanteeseen: 10½kk vanha poikamme ei suostu juomaan maitoa (korviketta) minkäänlaisesta mukiviritelmästä. Nokkamukit ja tavalliset mukit on kokeiltu ja tulos on aina sama; poika valuttaa kaiken suuhun ottamansa maidon pois. Tuttipulloa herra ei ole huolinut 4kk ikäisestä alkaen eikä sitä varmaan tässä vaiheessa kannata ottaa enää kuvioihin? Mikä siis neuvoksi? Yritämmekö vain sitkeästi antaa maitoa nokkamukista (josta juo mielellään itse vettä)?

Olen muutenkin vähän epävarma tuon vieroituksen suhteen. Nyt poika saa rintaa 4-5 krt päivässä. Olen yrittänyt jättää yhden kerran pois, joskus kaksikin, mutta tuntuu hurjalta, ettei poika sitten saisi oikein mitään juotavaa tilalle (kun ei suostu juomaan korviketta) Varsinkin näin kuumina päivinä pelottaa, voiko hän saada lievän nestehukan ellen imetä?

4-5 kertaa rintaa päivässä kuulostaa aika paljolta, mulle sanottiin neuvolassa kun sanoin imettäväni 5 krtaa päivässä + kerran yöllä, että voin hyvin jättää 2 kertaa pois ilman että tarvii antaa korviketta tilalle. Silloin vauva oli 8 kk.

Nyt vauvani on 10 kk, imetän 3 krtaa päivässä + 1 yösyöttö. Aloitamme nyt hapanmaitotuotteet eli aion antaa hänelle maustamatonta jugurttia /viiliä välipalaksi ja piimääkin kokeilemme, joten vauva saa kalsiumia niistä ja aion jättää vielä yhden imetyskerran pois. 10-kuisellehan saa antaa hapanmaitotuotteita. Vuoden iässähän voi sitten jo siirtyä lehmänmaitoonkin.

Voisithan tarjota lapselle vettä aina kun et imetä, niin ei tule ainakaan nestehukkaa.