Mahtava perjantai - Mies kutsui mua taloudenhoitajaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Orja

Vieras
Mä olen useamman kerran valittanut miten tunnen olevani piika ja taloudenhoitaja. Hoidan siis kaikki kotityöt, lapset, raha-asiat ja nyt kun ollaan muuttamassa uuteen asuntoon, olen hoitanut kaikki näytöt, hakenut pankkilainaa ja muuton tullessa pakkaan ja puran kaikki tavarat sekä tietysti siivoan uuden asunnon.
Tänään sitten miehen kanssa keskusteltiin, että hänen pitäisi tehdä yksi juttu uuteen asuntoon liittyen ja mies hienosti siirsi homman mulle sanoen: " Ei mun tarvitse tehdä sitä kun mun taloudenhoitaja tekee sen mun puolesta". Tulipa helvetin hieno ja arvostettu olo. :(

Ei mulla muuten mitään valittamista tuosta työnjaosta ole mutta tuo asenne.... Helvetti kun mä kuvittelin että hän arvostaa ja kunnioittaa sitä että pidän kämpän pystyssä ja hoidan kaikki asiat vaikka olenkin vain kotiäiti mutta paskan marjat! Itkua tässä lähinnä tekisi mieli alkaa vääntämään...

Alkuperäinen kirjoittaja Orja ap:
Ei mulla muuten mitään valittamista tuosta työnjaosta ole mutta tuo asenne.... Helvetti kun mä kuvittelin että hän arvostaa ja kunnioittaa sitä että pidän kämpän pystyssä ja hoidan kaikki asiat vaikka olenkin vain kotiäiti mutta paskan marjat! Itkua tässä lähinnä tekisi mieli alkaa vääntämään...

ehkä hänelle ei jää mitään vastuuta? silloin mies turhautuu ja hakee säpinää jostain muualta kuin perheestään. nähnyt olen. ei yhden ihmisen tartte kaikkea jaksaa ja osata. parisuhteessa ideana on jakaa, koko elämä!

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
ehkä hänelle ei jää mitään vastuuta? silloin mies turhautuu ja hakee säpinää jostain muualta kuin perheestään. nähnyt olen. ei yhden ihmisen tartte kaikkea jaksaa ja osata. parisuhteessa ideana on jakaa, koko elämä!

No hän juuri kertoi vastuukseen töissä käymisen. Ja onhan se suuri vastuu, sitä en kiellä, mutta kuitenkin hänellä on ihan tavallinen päivätyö.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No hän juuri kertoi vastuukseen töissä käymisen. Ja onhan se suuri vastuu, sitä en kiellä, mutta kuitenkin hänellä on ihan tavallinen päivätyö.

ei töissäkäynti mitenkään nollaa kotitöiten tekemisvastuuta tai asioiden hoitovastuuta.

ei töissäkäynti mitenkään nollaa kotitöiten tekemisvastuuta tai asioiden hoitovastuuta.

Sitä mä olen yrittänyt miehelle moneen kertaan selittää ja yleensä sen keskustelun jälkeen tekee vähän enemmän mutta n. viikon päästä unohtaa taas koko homman. Joskus tekee kyllä ruokaa (kerran 2-3 viikossa) mutta silloin sekottaa koko keittiön ja -yllätys yllätys- siivoaminen jää minulle.

Sitä mä olen yrittänyt miehelle moneen kertaan selittää ja yleensä sen keskustelun jälkeen tekee vähän enemmän mutta n. viikon päästä unohtaa taas koko homman. Joskus tekee kyllä ruokaa (kerran 2-3 viikossa) mutta silloin sekottaa koko keittiön ja -yllätys yllätys- siivoaminen jää minulle.

miten niin jää? kyllä aikuinen ihminen jälkensä siivoaa! kuulostaa, että sinä olet todella Äiti teidän perheessä. jos olet tilanteeseen tyytyväinen, niin mikäs siinä.

sanonko mä ap vai enkö mä sano :kieh:
tää voi kuulostaa tod. törkeeltä, mutta jos äijällä on rahaa niin silloin. ei ole niin paljon kotitöitä tehtävänä, kun voitte palkata siivojaan, jne. Sitten hän arvostaa sinua, jos maksaa sinulle apuvoimia. Jos ei, se on voivoi.