Mahtaisiko 30 kpl liivinsuojia riittää?

• Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja :
monta tissii sul oikein on?
Mietin vaan, kun mulla on ainakin kahden edellisen lapsen kanssa tissit vuotanut tosi paljon; öisin ei 3 kaupan kertakäyttösuojaa riittänyt. Eli luultavasti pitää nytkin vaihtaa usein ja sitten ne pitää pestä ja odottaa kuivaamistakin.

dina
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mietin vaan, kun mulla on ainakin kahden edellisen lapsen kanssa tissit vuotanut tosi paljon; öisin ei 3 kaupan kertakäyttösuojaa riittänyt. Eli luultavasti pitää nytkin vaihtaa usein ja sitten ne pitää pestä ja odottaa kuivaamistakin. [/quot

minä aina öisin laitan peiton suojaksi, ja kun kastuu käännän ympäri...=)

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mietin vaan, kun mulla on ainakin kahden edellisen lapsen kanssa tissit vuotanut tosi paljon; öisin ei 3 kaupan kertakäyttösuojaa riittänyt. Eli luultavasti pitää nytkin vaihtaa usein ja sitten ne pitää pestä ja odottaa kuivaamistakin.

mä laitoin joskus pyyhkeen tissien päälle yöks, kun ei ne suojat riittäny...
:)

Mulla on 12 paria valmiina ja kuulin just että näin talvella niitä ei suositeltais käytettävän ainaka ekan kuukauden aikana kun tulehdusriski on niin suuri. Ainakin niitä pitäs sit vaihtaa tiuhaan ja pestä yhdekssässäkympissä. Kertakäyttöisiä kuulemma kannattais käyttää jos ei tahdo rintatulehdusta... Ajattelin elää veitsenterällä ja käyttää kestoja silti. :D

vieras
Kätsyä kun on kätsy ;) Miten oot ite tehnyt? Mä aikanaan käytin vaan kertakäyttösiä, eikä sillon ollut ees mitään keräyksiä niissä. Sit ku viimosen paketin ostin, ois saanut heittämällä Ainun unilelun tai jotain niillä pakkausten merkeillä, mut olivat jo roskissa tietty.

En tullut ees ostaneeksi yhtään kestoparia. Kuvittelisin kyllä, että riittäisi toi määrä. Täytyyhän sun kuitenkin pestä ne suht pian. Ja käytät kai maidon kerääjää immettäessä? Se auttaa paljon. Ei tartte välttämättä ees säästää sitä maitoa, mut säästää suojia ees siltä aikaa.

ois ruokkinu naapurinki lapset
harsot ja pyyhkeet olivat minulla kovassa käytössä tuon esikoisen imetysaikana.Aina oli apkko pitää pyyhettä toisella rinnalla kun imetti,ei nuo liivinsuojat pitäneet sitä maitomäärää sitten niin millään.

näin
Mä käytin öisin harsoja.

Suojat on ihan aina olleet kestoja ja tissit on pysyneet hyvinä. Olen toiminut maidonluovuttajana joten ulostuleva maito on testattu. Ohjeissa kestoja ei suositeltu mutta minä ainakin omalta osaltani osoitin sen vääräksi.

Vepasto
Piirsin kaavan ison kupin avulla (halkaisija 12 cm). Kankaina on ihoa vasten bambua tai coolmaxia, imuina bambuhamppua ja flanellia sekä uloimpana pul-kangasta. Sitten vaan saumuroin kankaat yhteen ja valmis suoja on halkaisijaltaan n. 10 cm.

vinkki
Teepä muutama pulliton suoja. Itselläni ainakin ne pul-suojat jäivät tyystin käyttämättä kun olivat niin tönköt verrattuna pelkkään kankaaseen. Silloin muotia oli hamppu joten mulla oli kaikki suojat hamppua.

Yhteistyössä