Mahtaa olla hiljaista palstalla ens viikolla..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin että persuilla ilmeisesti pitäisi olla paha mieli? Tällaista narratiivia niin kovin kivasti ylläpidetään. Itse olen persu ja mulle on oikeastaan aivan se ja sama kuka voittaa presidentinvaalit jenkeissä, pääministerin vaalit Ugandassa ja kuka valitaan maitotytöksi Ruotsin Skånessa. Ehkä Trump ja Biden -faneja löytyy tästäkin maasta, mutta persuilla, demareilla, viherpiiperoilla ja kokkareilla ei ole asian kanssa mitään tilastollista korrelaatiota.
 
vierailija
Ku maga ei onnistukkaan.

veikkauksia kuka öyhöttäjistä kehtaa tulla myöntämään et Trump ei kelvannutkaan?

itse olen valmis myöntämään Trumpin olleen parempi jos niin käy, eikä peppu ole yhtään kipeä.
IL tänään Bidenin johto on tällä hetkellä kyselyiden mukaan niin suuri, että demokraatilla on mahdollisuus hävitä vaikka Pennsylvania ja Florida, mutta silti voittaa koko kilpailu. Silti Pennsylvanian voittaminen naulaisi Trumpin arkun kerrasta, joten Bidenin kampanja on asettanut sinne paljon panoksia.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Räksytystä tulee, voitti kumpi vaan.
Niin että persuilla ilmeisesti pitäisi olla paha mieli? Tällaista narratiivia niin kovin kivasti ylläpidetään. Itse olen persu ja mulle on oikeastaan aivan se ja sama kuka voittaa presidentinvaalit jenkeissä, pääministerin vaalit Ugandassa ja kuka valitaan maitotytöksi Ruotsin Skånessa. Ehkä Trump ja Biden -faneja löytyy tästäkin maasta, mutta persuilla, demareilla, viherpiiperoilla ja kokkareilla ei ole asian kanssa mitään tilastollista korrelaatiota.
Enempi täällä on sellainen narratiivi, että peppukipuja tulee suvakeille kun Trump voittaa.

Persuistakin vain niukka enemmistä kannattaa Trumpia. Aika moni sielläkin tuntuu ajattelevan, että hänen touhunsa eivät ole ok. Muiden puolueiden kannattajissa sitten Biden on ylivoimainen ehdokas.

Mutta tänne palstalle on kyllä pesitytynyt monta Trump-fania. Jopa niin paljon, että välillä epäilen että osa provoilee. Mutta toisaalta nimenomaan mustissa näitä piisaa. Mutta tässä onkin tapahtunut ns. "Grey flight"-ilmiö. Eli kun palstan mustat persu-trumpistit älämölää mamuista ja "Lapissa pakkasta, ilmasto lämpenee", niin muu porukka häippää.

Semmosta se on. Eiköhän tämän palstan trumpistit sitten jatka vaan räksytys-linjalla jos Trump häviää. Sittenhän voi kaivaa negaa Bidenistä. Tosin en usko, että ketään sitten enää kiinnostaa.
 
vierailija
Enempi täällä on sellainen narratiivi, että peppukipuja tulee suvakeille kun Trump voittaa.
Mutta tämä perustuu kokemukseen. Viimeksi kun Trump voitti piti jenkeissä perustaa yliopistoihin safe space -tiloja ja tarjota opiskelijoille traumapalveluita. Viimeiset neljä vuotta on ollut yhtä ulinaa ja jatkuvaa Trumpin haukkumista tälläkin palstalla. Ei ole siis kysymystäkään siitä mitä tapahtuu, jos Trump voittaa.
 
vierailija
Springsteenin mielestä vapaat vaalit ovat uhka demokratialle...
Tuota minäkin ihmettelin. Oikein googletin mitä se sillä tarkoitti niin vaan änkytti uskovansa näin olevan, mutta ei antanut mitään selitystä miksi niin on.

Olen pöllämystynyt. Ihan kuin ihmiset vain toistaisivat jotain kaikukammiossa opittua, mutta jota eivät itsekään oikein ymmärrä.
 
vierailija
Fakta on silti se, että voittaa Trump tai Biden kumpi tahansa, niin jenkeissä on edelleenkin (suomalaisella mittapuulla) vahvasti oikeistolainen presidentti. Yhdysvaltojen ”vasen laita”, eli demokraatit ovat paljon oikeistolaisempia kuin ”Suomen oikeisto”, eli vaikkapa Kokoomus.

Jos vertausta käyttäisi 30-luvun Saksasta, niin vastakkain olisi Hitler ja Göring. Voittaa kumpi tahansa, niin natsit voittavat aina. Jenkeissä voittaa nyt tänä(kin) vuonna oikeisto.
 

Yhteistyössä