mahdoton äiti

mitä mä tekisin mun äidin kanssa. se ryyppää illat pitkät ja me muut sisarukset saadaan huolehtia pikkuveljen unille laitosta. pelkään että pikkuveljilleni (10 ja 4 ) tulee jotain traumoja siitä, että äitini joka ilta "örveltää" ja on riitaisa ja haukkuu kaikkia, myös veljiäni.isäni on monta kertaa lyönyt äitiäni, kun hermot ovat kertakaikkisesti palaneet.itse olen neljätoista ja tämä kaikki on todella stressaavaa, kun pitäisi kouluakin käydä.ja jos käyn iltaisin kavereiden kanssa ulkona, aina täytyy pelätä mitä kotona odottaa..hyviä neuvoja kelläkään? :(
 
Äiti-alokas85
Itelläni oli vähän sama tilanne kun asuin vielä kotona, paitsi että pikkusiskoni ovat vähän vanhempia eli osaavat jo pitää puolensa. Silloin aikoinaan asiaa auttoi, kun vaan yksinkertaisesti soitin sosiaaliviranomaisille. Kannattaa soittaa silloin kun tilanne on pahimmillaan, niin näkevät sitten asian todellisen laidan kun tulevat käymään. Näille tädeille kannattaa sanoa, että eivät paljasta sinun soittaneen. Sanot äidillesi, että varmasti joku naapuri on tajunnut homman nimen ja soittanut. Ehkä hän tästä säikähtää ja alkaa parantamaan tapojaan. Tai sitten ei. En tietenkään voi luvata mitään.
Koittakaa pärjäillä! Muista että tilanne kyllä varmasti helpottaa sitten mun veljesi kasvaa.
 
Isoiivari
Kuten edellinen kirjoittaja sanoi ota yhteyttä sos.viranomaisiin.Se ei tarkoita että perheesi hajoaa mutta sen pitäisi toimia varoituksena äidillesi ja myös isällesi.sinun ei missään nimessä tarvitse katsoa tuollaista tai olla lastenvahtina.Ihan säälittää sen pikkuisenkin puolesta.Pitkään tuollainen ei voi jatkua tai se aiheuttaa traumoja teille kaikille lapsille!Läh.sos.viran.numeron löydät netistä.Ja tosiaan heillä on vaitiolo velvollisuus,sinun ei pidä pelätä että kertovat sinun soittaneen.Toimi jo huomenna! :(
 
kesätyttö
Lapsi, jolla on edes yksi turvallinen aikuinen elämässään pärjää. Ellei tietenkin itse joudu pahan kohteeksi (väkivalta yms..) jatkuvasti.
Mutta silti olisi hyvä, jos ottaisit yhteyttä sosiaalihuoltoon, niinkuin muutkin vastaajat neuvoivat. Sieltä saa paljon tukea ja neuvoa tarvittaessa. Ja se voi todellakin hillitä äitisi "tempauksia".
Toivottavasti kaikki kääntyy paremmin päin. :)
Pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne, että saatten paremman tulevaisuuden kuin äitinne!
 
Hei! Ota mahdollisimman pian yhteyttä sosiaaliviranomaisiin tai vaikkapa paikkakuntasi lastenneuvolaan/terveyskeskukseen, josta ihmiset osaavat auttaa sinua tuossa vaikeassa tilanteessasi.Itse kärsin vielä näin lähes 40-vuotiaana äitini ryyppäämisestä ym. temppuiluista. Sinulla ja sisaruksillasi on oikeus parempaan elämään, teidän ei tarvitse alistua vanhempienne oikkuiluille!
Ole rohkea, usko itseesi ja siihen että olet oikeassa hakiessasi apua!! Tsemppiä sinulle Iitu, on hienoa että kirjoitit tänne noista ongelmistasi, joten uskalla vain hakea apua!!
 

Yhteistyössä