Mahdollisuus luomuraskautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syystuuli74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Syystuuli74

Jäsen
09.08.2011
145
0
16
Ikää minulla 37 (syyskuussa 38), mies 40. Minulla teininä saatu, nyt 20 v. lapsi (ei siis ongelmaa raskautumisessa silloin). Miehellä ei lapsia. 14 yk alkamassa. Papa, prolaktiini, progesteroni, klamydia, kilpparit testattu, kaikki ok. Miehen simpat testattu, ok. Mikähän mahtaa tilastollisesti olla luomuraskauden mahdollisuus???

IVF hoidon alussa lääkäri sanoi että luomuraskauden tai IVF hoidosta yhtä sama mahdollisuus... olisi se joko 30 tai 40 % per kerta, en tarkaan muista
toisalta nämä luvut valitettavati lakevat alaspäin huomattavatsi iän mukaan

Viimeksi muokattu:
^ Nyt mä en ihan ymmärtänyt. Siis eihän mitenkään voi olla yhtä todennäköistä onnistua luomusti kuin IVF:llä, jos IVF:ään joutuu turvautumaan?

Meille sanottiin 3v luomuyrityksen jälkeen (olemme selittämättömästi lapsettomia, alle kolmekymppisiä), että todennäköisyys onnistua luomuna on n. 1% luokkaa per kierto. Aloittajalla nyt ei yritystä ole niin pitkään takana, joten mulla ei ole prosenttilukuja jotka täsmäisivät juuri tuohon yritysajan pituuteen.

Minä olen kysynyt tätä joskus lääkäriltäni ja hän on vain vastannut että kaikki on mahdollista ja että kaikki keinot ovat sallittuja. Mitään prosentteja hän ei ole koskaan meille asian tiimoilta muuten antanut. Mutta itse epäilen sen olevan todella pieni tuulimunasta ja varhaisista km huolimatta.

Musta meidän lääkärin heitto, kun joskus kysyin onnistumisprosentteja inssin yhteydessä, oli ihan loistava ja pätee kyllä luomuyritykseenkin ihan yhtälailla.

"Onnistuminen on aina 50/50 tsäänssi, joko tulee raskaaksi tai sitten ei"

Eli vaikka tilastot sanoisi mitä, niin ei niistä yksilötasolla pohdittuna ole mitään hyötyä. Se kannattaa yrittää pitää mielessä, vaikka ainakin itselleni se on välillä todella vaikeaa.

• Tykkää
Reactions: Lumi72

Yhteistyössä