Mahdollinen raskaus ja alkoholi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hassutyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hassutyttö

Vieras
Elikkä siis...
Olen tehnyt kaksi raskaustestiä kotona (negoja ovat molemmat olleet), mutta epäilen kuitenkin olevani raskaana, menkat ovat myöhässä edelleen. Jos olen raskaana, on se edennyt suunnilleen viikolle seitsemän, eli alkuvaiheessa mennään. Tulevana viikonloppuna olisi tiedossa kaverin ylioppilasjuhlat, jonka jälkeen tiedossa baarireissu, ja viina todennäköisesti tulee virtaamaan aika lailla. Kysymykseni koskeekin, että jos mahdollisesti olen raskaana, niin millä tavalla alkoholi vaikuttaisi alkion kehitykseen? En missään nimessä haluaisi vaarantaa kehitystä! Ajattelin tehdä vielä ennen viikonloppua testin ja katsoa mitä se näyttää. Jos plussaa, niin tietysti menen limulinjalla, mutta jos näyttää edelleen negaa, niin uskallanko juoda? Vai kuuluisiko testin jo tässä vaiheessa näyttää todenmukainen tulos?

Toivottavasti ymmärsitte kysymykseni!!

Kyllä sen testin jo nyt täytyis näyttää plussaa jos oot viikolla 7. Voisiko raskaus olla alkanut vasta myöhemmin, eli jos olisit raskaana, viikkoja olisikin vasta 4? Jos haluat raskautta, suosittelisin limulinjaa muutenkin. Siinä raskausviikkoon 4-5 asti sikiö on aika hyvin suojattu mahdollisen alkoholin käytön vaaroilta.

Ei, jos olen raskaana, niin se on varmasti siinä seitsemän viikon tienoilla. Silloin ehkäisy nimittäin petti, jos vauva on tullakseen niin se on tervetullut :-)

Noh, näiden viestien jälkeen taidan olla selvinpäin vaikka se kotitesti negaa näyttäisikin. Labran tulokset tuskin enää kerkeää viikonlopuksi. Kiitos teille vastanneille, mukavaa kesää! :-)

Yhteistyössä