mahdollinen hoitolapsi, voinkohan kieltäytyä työstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaampi

Vieras
Olen pph ja minulla kävi eräs ihan ok tuntuinen ihminen tutustumassa lapsen kanssa hoitopaikkaan.
Häntä kovin kiinnosti minun henkilökohtaiset asiani :O
Jäin miettimään että uskallanko ottaa tuota lasta ollenkaan hoitoon (vaikka lapsi oli todella ihana)
jos tämä vanhempi utelee ja kyttää minua vapaa-ajallanikin.
Tajuaakohan ettei minun vapaa-aikani kuulu hänelle.
Koetin ammatillisesti selittää heille tutustumistilanteessa paikat ja hän alkaa utelemaan minun elämänkumppanistani? :O

Kyllä mua ainakin kiinnostaisi tietää pp-hoitajasta ihan perusasiat. Esimerkiksi kuinka monta ihmistä taloudessa asuu tai pyöriikö joku siellä muuten joka päivä.
Toiset ihmiset taas ovat niin yltiösosiaalisia, että tavallaan vähän vahingossa tulevat kysyneeksi paljon muutakin kuin tilanteeseen "kuuluu". Tuossa kävi juuri yksi huutisostaja, joka kyseli kaiken asunnostamme ja perheestäni. Itseäni kummastutti, mutta nähtävästi tyyppi halusi aidosti ystävystyä, kun oli laittanut facebookiinkin kaveripyynnön.

kyllähän ne lapset valitaan aina jonkin kriteerin mukaan hoitoon! ei varmasti ole mielkästä hoitaa jonkun lasta, jos alkuasetelmä on jo tällainen. minä kiletäytyisi! ammattimaisesti. toisaalta kun jos oman laseni veisin pph: hoiviin, niin haluaisn varmasti myös tietää "kotiolot". luottamus-suhde se on tuo kotona tapahtuva päivähoito. esim jos en jonkun ukosta hirveesti perusta, vaikka vaimo olis kuinka kiva, niin en veis omaani hoitoon. (jos se mies olis esim kotona pötköllään kaikenpäivää)

Jos esittelen kotina hänelle ja hän alkaa utelemaan minun yksityiselämääni niin onko nyt asia niin että minulla ei ole yksityiselämää jos teen pph hommia?
Tosin onhan näitä aina silloin tällöin tullut vastaan

Jos esittelen kotina hänelle ja hän alkaa utelemaan minun yksityiselämääni niin onko nyt asia niin että minulla ei ole yksityiselämää jos teen pph hommia?
Tosin onhan näitä aina silloin tällöin tullut vastaan

On sinulla oikeus yksityiselämään, mutta se elämä, jota elät hoitopäivän aikana, kuuluu vanhemmille. Haluaisin ehdottomasti esimerkiksi tietää, kenen kaikkien seurassa lapseni päivän viettää.

[QUOTE="Riksu";26084336]On sinulla oikeus yksityiselämään, mutta se elämä, jota elät hoitopäivän aikana, kuuluu vanhemmille. Haluaisin ehdottomasti esimerkiksi tietää, kenen kaikkien seurassa lapseni päivän viettää.[/QUOTE]

Hoitopäivän aikana teen pph työtä,
en elä mahdollista yksityiselämääni enempää kuin sen mitä lapsi on mukani työssä jonka kerroinkin tulevalle hoitolapsen vanhemmalle.
Minusta silloin ei myöskään hoitolapsen vanhempien kuulu tietää enempää.
Mutta nähtävästi minun kuuluisi kengän numerosta lähtien kaikki kertoa.

[QUOTE="öö";26084363]No, mun mielestä se yksityisyysasia kuuluu vanhemmille, että millaisella kokoonpanolla hoitaja asuu. Toisaalta miksi sitä puolta salaamaankaan?[/QUOTE]

Miten? Jos hoitopäivinä hoitolapset ei näe kuin hoitajan oman lapsen ja loput on hoitolapset niin miksi täytyy kertoa asuuko yksin kaksin kolmin nelin onko yh- ,mies vai onko lesbo vai mikä on?

Olen pph ja minulla kävi eräs ihan ok tuntuinen ihminen tutustumassa lapsen kanssa hoitopaikkaan.
Häntä kovin kiinnosti minun henkilökohtaiset asiani :O
Jäin miettimään että uskallanko ottaa tuota lasta ollenkaan hoitoon (vaikka lapsi oli todella ihana)
jos tämä vanhempi utelee ja kyttää minua vapaa-ajallanikin.
Tajuaakohan ettei minun vapaa-aikani kuulu hänelle.
Koetin ammatillisesti selittää heille tutustumistilanteessa paikat ja hän alkaa utelemaan minun elämänkumppanistani? :O

Heh! :)

Miten? Jos hoitopäivinä hoitolapset ei näe kuin hoitajan oman lapsen ja loput on hoitolapset niin miksi täytyy kertoa asuuko yksin kaksin kolmin nelin onko yh- ,mies vai onko lesbo vai mikä on?

No jos olit jo kertonut, että muita ihmisiä ei asunnossa käy koskaan päivällä, niin sitten taisi olla kyse vaan kiinnostuksenosoituksesta, ystävyydenhieromisesta tai tyhjänpäiväisestä small talkista. Jos taas et ollut kertonut, niin eikös tuo ole se loogisin tapa kysyä asiaa. Siis, että asuuko taloudessa muitakin.

Yhteistyössä