Mahatauti ja tarttuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"A.p"

Vieras
Kuinka pitkän ajan jälkeen vatsatauti tarttuu vielä oman perheen jäseneen? meillä muksu oli kipee toissa yönä ja eilen oksens vielä muutaman kerran ja ripuloi iltaan asti. Illalla alko olla jo ok. Kenelläkään muulla ei ole ollu oireita. Voisko jo ajatella että muut ollaan säästytty siltä ja lapset voi huomenna viedä ihan normaalisti päiväkotiin? Tänään siis vaipassa ollu ihan normaalit tavarat.

Meilla vanhempi sairastui perjantai aamuna ja nuorempi alkoi oksentamaan maanantai aamuna, joten voi olla jokunen paiva valissa, olin jo kerinnyt ajatella etta muut pysyivat terveina.

Voi hyvinkin mennä vajaa viikkokin, mutta miksi ei voisi terveet mennä ihan normaalit menonsa, ei kai sitä nyt tarvitse kotona päivystää, että jos vaikka muillekkin, tulee jos tulee ja jos pysyy tulematta, niin vielä parempi.

Muistaakseni isovanhempaan tarttui kerran viikon päästä vatsatauti, mutta toisaalta aina ei vatsatauti tartu meihin vanhempiin ollenkaan. Esim tänä vuonna kummatkin passasimme vatsataudin. Muksu oireettoman päivän jälkeen hoitoon neuvolan ohjeiden mukaan.

Meillä viiden hegen perhe ja ainoastaan minulla oli ensin oksennustauti, siitä kaksi päivää ja vatsa kuralla, kellään muulla ei mitään, ja mun sairastelusta nyt jo reilu viikko aikaa.

On tää kyllä semmosta arpomista että :D Muksut on molemmat ihan terveitä, toiseen se mahatauti ei ainakaa viel oo tullu. Mä vien ne molemmat tarhaan huomenna (ellei nyt tauti iske) ja olen sitte valmiudessa hakeen sairaan lapsen kotiin. Tosin nyt tuntuu että itellä kiertää mahassa jo tää ajatus mahataudista :D

Yhteistyössä