Mahataudista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmistusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varmistusta

Vieras
Onko se nyt niin, että kun lapsi nyt aamulla oksensi, niin huominenkin pitää olla pois hoidosta. Että siis pitää soittaa nyt neuvolaan ja hakea itselle sairaslomalappu. Juuri hain lapsen pois hoidosta, kun soittivat, että oksensi, ja nyt lapsi on ihan normaali, ehkä normaalia kalpeampi, mutta muuten ei sairaanoloinen ollenkaan.

Sainkin neuvola-ajan vasta klo 13 ja nyt pähkäilen, että haenko nyt toisenkin kotiin. Ei ainakaan mikään paha mahatauti ole, kun lapsi on nyt just ihan normaali.

[QUOTE="pinky";30480577]Mihin on kadonnut ihmisten terve maalaisjärki! Omia aivoja saa käyttää.[/QUOTE]

Mulla ehkä toi maalaisjärki on sen vuoksi kateissa, kun meillä sairastetaan niin vähän, että ei oikein ole kokemusta asiasta. Tää oli meillä eka kerta kun piti hakea lapsi kesken päivän pois, tähän asti ne muutamat mahataudit ovat alkaneet yöllä, jolloin ei ole kumpikaan lapsi mennyt aamulla päiväkotiin.

No enpä kyllä pidä kovin maalaisjärkisenö tuotakaan, että sun pitää se mahatautinen viedä neuvolaan!
Jos vaan yksi oksennus päiväkodissa ja ei mitään oireita sen jälkeen, niin ehkä huomenna veisin päikkyyn, paitsi eihän ne ota...

Mä en ota tuota mahatautista mukaan neuvolaan. Saan onneksi tähän tätini siksi aikaa lapsia katsomaan, kun siellä neuvolassa käyn. Paitsi että eipä tuo mahatautiselta vaikuta, ruokaakin just söi. Mulla itsellä kyllä hieman mahassa kiertää tällä hetkellä, että mä ehkä seuraavaksi saan mahan sekaisin tai sitten mun mahassa kiertää ihan sen vuoksi, kun pelkkä ajatuskin mahataudista saa mahan mylläämään. Tiedä sitten onko tämä mahatautia vai mitä lie.

Voi hyvin olla lievä vatsatauti. Pidät siis myös huomenna lapsen kotona. Ja ripulihan voi hyvin alkaa vasta huomenna ja oksennuksiakin voi tulla vielä lisää, vaikka lapsi onkin nyt ok. Kokemusta on..

Yhteistyössä