mahan venymisestä

• Viestiketjun aloittaja ainako näin
  • Ensimmäinen viesti
ainako näin
heippa. olisiko kellään todella hyvää vinkkiä siihen miten saisi ällöttäväksi venyneen mahan kahden raskauden jälkeen jälleen suht normaaliksi. itselläni on viimeisestä synnytyksestä jo kaksi vuotta ja vatsalihakset olen treenaamalla saanut takaisin. MUTTA... vaikka lihaksia löytyy niin ällöttävä venynyt "reppu" on ja pysyy. ei ole varaa plastiikkakirurgiin ja mahan kokoonkursimiseen. eli vinkkejä kaivataan, hyviä voiteita, vatsajumppaa etc. B)

Röllömaha
Olis kans kivaa tietää jotta kuinka tuon mahan saa pois ?? Ei kans ole varaa Plastiikkakirurgiin!! :wave:

Ja sinulle joka olit kokeillut Pilatesta ,niin lähtikös se masu pois??

Mulla kolmannen synnytyksestä kohta kolme vuotta,mut maha roikkuu "ihan kivasta"Poika oli 5250g ja 59cm,joten maha venyi tooosi paljon.

Vaikka painoa olen saanut pudotettua niin löysää löytyy....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 14:07 Röllömaha kirjoitti:
Olis kans kivaa tietää jotta kuinka tuon mahan saa pois ?? Ei kans ole varaa Plastiikkakirurgiin!! :wave:

Ja sinulle joka olit kokeillut Pilatesta ,niin lähtikös se masu pois??
Ei vielä kokonaan, mutta kovasti on pois menossa =)

Mandi70
Just... Jos poppakonstit auttaisivat, niin kenelläkään ei olisi arpia eikä roikkumahaa :p

Arvet ja nahkan venyminen johtuu tosiaankin ihan muista syistä kuin siitä, onko kuivaharjannut ja käyttänyt mömmöjä :p <br><br>

pylperö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2006 klo 14:04 Sellumamma kirjoitti:
Annetaan reppujemme repsottaa, peppuläskiemme hölskyä, reisiselluliittiemme heilahdella ja lähdetään joukolla bikinit päällä rannalle! :LOL: Iloista kesää!
Mennään vain rantsulle ja nautitaan kesästä,murehtimatta "repsotuksista"... :saint:

ntakaa tytöt höllyä vaan... en ymmärrä miksi joku antaa itsensä rupsahtaa heti lapsen saamisen jälkeen. Se on pelkästä itsekurista kiinni. Itselläni ei kyllä ole vauvan syntyumän jälkeen edes aikaa löhöillä ja lihoa, vaan kilot on karisseet kotona touhutessa ja lenkkeillessä vaunujen kanssa. Ihme porukkaa täällä läskeineen ja selluliitteineen. Sitte ihmetellään ku mies ramppaa vieraissa...??? Haloo! :headwall:

Niin ei aina liity. Mutta jos on jo odottamaan lähtiessä runsaasti ylipainoa, niin periaatteessa se liittyy juuri lihomiseen(tosin ennen raskautta). Tarkoitin lähinnä roikkuvia lihaksia ja selluliitteja. Niitä voi jokainen kiineteyttää liikunnalla ja ruokavaliotaan tarkastamalla. Samalla liikkuvat lapset ja koko perhe syö terveellisemmin. Jotenkin vain tuntuu, että liian usein on tosi helppo selittää ylimääräiset kilot ja hölskyvä olemus lapsen saannilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 12:42 cisse kirjoitti:
Niin ei aina liity. Mutta jos on jo odottamaan lähtiessä runsaasti ylipainoa, niin periaatteessa se liittyy juuri lihomiseen(tosin ennen raskautta). Tarkoitin lähinnä roikkuvia lihaksia ja selluliitteja. Niitä voi jokainen kiineteyttää liikunnalla ja ruokavaliotaan tarkastamalla. Samalla liikkuvat lapset ja koko perhe syö terveellisemmin. Jotenkin vain tuntuu, että liian usein on tosi helppo selittää ylimääräiset kilot ja hölskyvä olemus lapsen saannilla.
Mutta ei kaikkia häiritse se mahan venyminen tai pieni roikkuminen. Itseä häiritsee jonkin verran, mutta ei niin paljoa, että venyisin salille joka ilta. Mutta jo se, että saan itseni sen pari kertaa viikossa liikkumaan, kohentaa itsetuntoa ja omaa oloa niin hyvin, että pikkulöysyydet ei tunnu enää pahalta. Sellasen viisauden luin tässä jonkun julkkiksen sanomana, että "kun pitää huolta kehostaan niin keho pitää huolta mielestä".
Sit kun on taas perheeltä enemmän aikaa itselle niin tiivistän tahtia, mutta nyt on turha raahata itseään yliväsyneenä jumpalle.
Sitä mäkään en ymmärrä, että jos kiloja on tullut paljon ja ne tosiaan häiritsee itseä niin heitetään hanskat naulaan ja lihotaan lisää.
harrastuksille.

Juupa juu. aikaa ei tosiaan ole liiaksi vaikka mulla on vasta yksi lapsi ja olen vielä äippälomalla. Täytyy myöntää, että kuvittelin jaksavani käydä säännöllisesti jumpalla jne, mut kotona tuntuu olevan niin paljon hommia, etten edes ehdi. Hyvä kun ehdin syödä. Itselläni on paino heitellyt vuosien saatossa muutamia kiloja ja oon huomannu, että jos sitä tulee pari-kolme kiloa esim joulun aikaan lisää, niin se ikäänkuin salakavalasti tahtoo vaan lähtä karkaamaan käsistä. Sit ei auta muu kuin ottaa ittee niskasta ja pudottaa kilot pois. Voin vaan kuvitella, jos sitä kertyis vaikka 10 kiloo, kuin toivottomalta vois tuntua laihduttaa, saatika sitten kun on niin lihava, ettei jaksa enää liikkua. Tsemppiä kaikille painonsa kanssa tuskaileville. Ja tottahan on, että maailma on pullollaan tärkeämpiäkin asioita kuin laihduttaminen.... :flower:

Mulla on vaatekoko pysynyt koko iän samana, painoa on pari kiloa enemmän kuin ennen ensimmäistä raskautta. Nyt vain tahtoo tuo vatsanseutu valua farkkujen päälle vyötärölle, aamuisin se on ihan ok, mutta illalla aivan turvoksissa. Keskivartalolihaksia mulla ei ole tällä hetkellä, kun en ole saanut treenattua muutamaan vuoteen, mutta periaatepäätös kuntosalille lähtemisestä on tehty =) Selkäkivut vaivaa ja tosiaan tuo maha ei ole hekumallisin B) Nyt kun nuorempi lapsi on täyttänyt kaksi vuotta, alkaa oikeasti tuntua siltä, että jottain pittäis tehdä...

Saas nähdä sitten kun saan vatsalihakset kuntoon, palautuuko ihokin =)

Mä olen kuullut paljon hyvää pilates-jutuista ja nyt kun paikkakunnalle on tullut pilates-sali niin ainakin suurissa suunnitelmissa olisi kurssille meno syksyllä.

Mulla ryhti muuttui ihan kieroksi viimeraskauden jälkeen ja mua ärsyttää, kun katson itseäni vahingossa sivulta peilissä. Heti kun nostan ryhdin, menee pömppäkin vähän litteemmäksi ja koko nainen venyy selvästi.

Eli hyvää ryhtiä etsimään uudelleen pilateksen avulla.

Mua vähän huolestuttaa myös että mitenköhän tuon mahan kanssa käy... En ole vielä äiti, mutta kohta, vielä vajaa 2kk.
En ole ikinä ollut mikään sali-ihminen, enkä kyllä ala nytkään. Lenkkeilyä olen harrastanut ja sitä ajattelin jatkaa säännöllisesti heti kun pystyy. En sitten tiedä auttaako se mitään jos se maha jää kovin löysäksi. Mutta eipä sitä kohtuuttomia voi vaatia.

Ja jos mies erehtyy sanankin sanomaan mahdollisesta läskimahastani, niin sitten saa kyllä hänkin kuulla omastaan...Ja eikun mars salille mahaa pienentämään! Se ärsyttää jos naisen pitäisi olla missin mitoissa mutta mies saa olla vaikka minkälainen läskimaha. Ei onnistu...

Ennen raskautta kävin astangajoogassa (se on kielletty raskaana ollessa) ja se oli tehokasta ryhdille. Mulla ei normaalisti ole kunnon notkoa selässä ja alaselkä on usein kipeä, mutta parin kuukauden joogan jälkeen selkä oli oikean mallinen ja selkävaivat pois. Kunnon ryhti teki ihmeitä ulkonäöllekin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 12:42 Papillon74 kirjoitti:
Mua vähän huolestuttaa myös että mitenköhän tuon mahan kanssa käy... En ole vielä äiti, mutta kohta, vielä vajaa 2kk.
En ole ikinä ollut mikään sali-ihminen, enkä kyllä ala nytkään. Lenkkeilyä olen harrastanut ja sitä ajattelin jatkaa säännöllisesti heti kun pystyy. En sitten tiedä auttaako se mitään jos se maha jää kovin löysäksi. Mutta eipä sitä kohtuuttomia voi vaatia.

Ja jos mies erehtyy sanankin sanomaan mahdollisesta läskimahastani, niin sitten saa kyllä hänkin kuulla omastaan...Ja eikun mars salille mahaa pienentämään! Se ärsyttää jos naisen pitäisi olla missin mitoissa mutta mies saa olla vaikka minkälainen läskimaha. Ei onnistu...
Yhden jälkeen paikat palautui mulla ainakin aivan huomaamatta ja nopeasti. Ei jäänyt mitään löysyyttä mihinkään eikä raskausarpia eikä mitään muutakaan. Olen kyllä aina ollut kova liikkumaan. Mut sitten toisen lapsen jälkeen, kun kuntosalikäynneistä oli jo reilun pari vuotta ja liikunta väheni taas, palautuminen on ollut hitaampaa. RAskausarpia ei ole, mutta tosiaan tuo pömppä jäi.

Kahden eri-ikäisen lapsen kanssa on ollut vaikeampi yhdistää omaa liikkumista, kun en ole saanut lapsenhoitoapua ja tosiaan iltaisin ollut aivan poikki. Tuplarattaiden työntely tainnut olla ainut ja talvella jokunen sauvakävelylenkki.

Mutta mies ei ole puolella sanallakaan vihjaissut yhtään mitään. Nyt kun olen aikani kärtynnyt tätä kipeää selkääni, se on alkanut puhua mun kuntoilun puolesta. Eli ollaan sovittu, että alan käydä salilla pari kertaa viikossa ja se hoitaa lapsia =)

mahalla ja ilman
Mua huvittaa se, että aina joku palauttaa tähän ulkonäkökeskusteluun sen 'pointin', että miehet kulkevat vierassa koska akka on antanut itsensä repsahtaa. Ja kuitenkin kuulee tarinoita nuorten, ihanien ja kauniidenkin ihmisten kumppanien petollisuudesta. Jos oma ulkonäkö häiritsee, niin toki sen muokkaukseen on konsti jos toinenkin, mutta se on itsestä kiinni, minkä verran asiaan paneutuu. Toisille oma ulkonäkö ei kuulu p--kan vertaa, eikä muitten mielipiteistä kannata tehdä itselle standardia. Tähän pyrkikäämme siskot!

Yhteistyössä