Mahan koosta, lääkärin kommentti ja oma avautuminen... Huoh.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Mulla on kahdesta raskaudesta jäänyt aivan armoton mahasäkki joka roikkuu melkein reisien päälle.
Menin selkävaivoista lääkäriin ja lääkäri sanoi että mun täytyis laihduttaa että saan mahan
pienemmäksi jolloin selkävaivat helpottaa.

Avauduin sit, että mä oon 2 vuoden aikana laihtunut 38kg. personaltrainerin kunto-ohjelmalla
yritetty pienentää tota mahaa, mutta ton painomäärän pudotuksesta vain 5cm on lähtenyt mahan kohdalta.
Vatsalihakset tuntuu ton säkin alta ja plaa plaa plaa ja ilman tota mahaa mun housuen tuumakoko
olis 30. Mahan kanssa tuumakoko on- no ei voi ostaa tuumakokoisia housuja. Mahan alusta
hautuu ja haisee. Kaksi sektiota tehty...

No, tämän avautumisen jälkeen lääkäri sanoi että jos haluan, niin voi tehdä lähetteen julkiselle
plastiikkakirurgille ja voidaan tehdä mahan nahan kiristys ja ylimääräisen poisto.
Sanoin sit et pitäis vielä laihduttaa, niin sain puoli vuotta 10kg pudottamiseen ja sit kontrolli
ja mahdollisesti tuo lähete. Mä en oo ollu saunailloissa tai uimassakaan tuon mahan takia.
Luulin et mun ei tarttisi hävetä itteeni kun laihdun mut mutmut.

En tienny et julkisella tollanen on mahdollista?
onko kukaan ollut?
Pieneneekö se maha siinä oikeesti?
Lääkäri sanoi että kun tästä vaivasta on fyysistä psyykkistä ja sosiaalista haittaa niin julkisella
tällaisen toimenpiteen sais...

Kyllä joo, nimenomaan tuollaisessa tapauksessa pääset julkisella puolella! Ja kun itse olet tosissasi tehnyt töitä asian eteen, niin jaksat varmasti vielä sen puoli vuotta! Onhan siinä riskinsä, mutta kyllä sulla siitä ihan uusi elämä aukeaa sen leikkaukasen jälkeen =) :flower:

Kiitos. mua vain pelottaa, et olis ollu vielä joskus raskaustoive, mut sit jos tää operaatio tehdään niin mä en varmaan voi enää raskautua. se lääkäri sanoi myös että mulla näyttäs olevan sellanen kudostyyppi joka ei palaudu... AInakaan näin suuresta muutoksesta....

Abdominoplastioita tehdään julkisellapuolella paljonkin. Juuri isojen laihtumisten myötä. Onnea uraksata ja tsemppiä vielä kloppujen kilojen kanssa. Kelpaa sitten jatkossa käyttää sopivia housuja :D Napa sulta tod.näk. lähtee nahkan mukana, mut uuden navan muotoilu ei mikään iso homma ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja tsemiä;27365009:
Abdominoplastioita tehdään julkisellapuolella paljonkin. Juuri isojen laihtumisten myötä. Onnea uraksata ja tsemppiä vielä kloppujen kilojen kanssa. Kelpaa sitten jatkossa käyttää sopivia housuja :D Napa sulta tod.näk. lähtee nahkan mukana, mut uuden navan muotoilu ei mikään iso homma ole :)

Kiitos. :)
tämä on kyllä kauheaa kun housujen pitää olla melkein kainaloihin asti ja sit tuo pelastusrengas näkyy
tossa reisien/häpyluun kohdalla. En tunne itseäni seksikkääksi vaikka laiha olenkin...
Napa saa mennä, meneepä samalla sektioarvet ja umppariarpikin ja tilalle toivottavaasti jää
"vain" se mahanpienennysarpi... :) Yksi sektiohaavva on mulla pystyssä ja yksi vaakaan.
Eli arpia riittää...

Hei joku täällä joskus pisti pystyyn ketjun, kun kävi abdominoplastiassa. Oli ennen ja jälkeen -kuviakin, myös paranemisvaiheen varrelta. En nyt vaan kuollaksenikaan muista ketjun nimeä.

Yhteistyössä