Mahallaan makuuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma***

Vieras
Varmaan hassu kysymys mutta... Kuinka paljon makuutatte vauvaa mahallaan? Meillä vauva 3kk ja ei viihdy mahallaan kuin hetken. Niinpä hän on joko selällään viltillä tai sitterissä tai sylissä jne.
Sitä vaan että onko teitä neuvottu kuinka tässä asiassa? Meidän vauva kyllä kannattelee päätään jo melkoisen napakasti ja on muutenkin melko topakka. Yöt hän nukkuu selällään. En ole löytänyt mistään ohjeita ja olen ajatellut että mennään vauvan mukaan mutta joskus tulee mietittyä...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma***:
Varmaan hassu kysymys mutta... Kuinka paljon makuutatte vauvaa mahallaan? Meillä vauva 3kk ja ei viihdy mahallaan kuin hetken. Niinpä hän on joko selällään viltillä tai sitterissä tai sylissä jne.
Sitä vaan että onko teitä neuvottu kuinka tässä asiassa? Meidän vauva kyllä kannattelee päätään jo melkoisen napakasti ja on muutenkin melko topakka. Yöt hän nukkuu selällään. En ole löytänyt mistään ohjeita ja olen ajatellut että mennään vauvan mukaan mutta joskus tulee mietittyä...

sellaista, että rullaat pienen pyyhkeen ja laitat sen vauvan kainaloiden alta. Teillä voi olla samoin kuin meillä, että vauvan vatsaan tuli painetta kun oli vatsallaan ja tämän takia ei viihtynyt siinä asennossa ollenkaan ja tuo pyyhekikka auttoi. Älä kuitenkaan laita mitään kylpypyyhettä vielä sillä se on tuon ikäiselle liian iso tai sitten rullaat vain osan siitä.

Meilläkin tyttö viihtyi aiemmin vain tosi lyhyitä aikoja vatsallaan, kunnes itse oppi kääntymään hieman alle 3kk:n iässä. Nyt kun osaa itse kääntyä niin hakeutuu jatkuvasti mahalleen ja selällään ei viihdykään niinkuin ennen.

Ainakin oman kokemuksen mukaan, lapsi kyllä itse luonnostaankin ajan kanssa oppii viihtymään eri asennoissa kun on siihen valmis. Eli turha stressi pois. :)

Yhteistyössä