Mahakipu syödessä ja heti ruokailun jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipeä"

Vieras
Onko kellää kokemusta erittäin kovasta mahakivusta ruokailun yhteydessä ja heti sen jälkeen?Itsellä on tänään koko päivän ollu tuollainen vika..Heti kun on syönyt tai jo ruokailun loppuvaiheessa alkaa ihan järjetön mahakipu joka saa tuskanhien pintaan ja vie liikuntakyvyn...Vessassa käynti helpottaa hieman mutta mahakipu jatkuu edelleen, hieman lievempänä tosin..Jonkinlainen "kouristelu" alkoi jo aamuyöllä..

Voikohan stressi laukaista tällästä?

[QUOTE="minä";26724680]närästääkö sinua? kipusi muistuttavat omiani mutta minulla ne menee yleensä ohi samariinilla[/QUOTE]

Ei närästä mut maha pulputtaa ja välillä tulee sellasta kouristelevaa kipua..

Mulla alkoi keliakia juuri noin. Oli yksinkertaisesti suoli niin ärtynyt. Ne oireet hävisi oikeastaan melkein heti kun tää pirun sairaus todettiin ja sain siirtyä gluteenittomaan.

[QUOTE="kipeä";26724590]Onko kellää kokemusta erittäin kovasta mahakivusta ruokailun yhteydessä ja heti sen jälkeen?Itsellä on tänään koko päivän ollu tuollainen vika..Heti kun on syönyt tai jo ruokailun loppuvaiheessa alkaa ihan järjetön mahakipu joka saa tuskanhien pintaan ja vie liikuntakyvyn...Vessassa käynti helpottaa hieman mutta mahakipu jatkuu edelleen, hieman lievempänä tosin..Jonkinlainen "kouristelu" alkoi jo aamuyöllä..

Voikohan stressi laukaista tällästä?[/QUOTE]

Ei vaikuta laktoosi-intoleranssilta, se on lievempi. ( itselläni on sekä laktoosi-intoleranssi, että vakavempia vaivoja).

Jos oireet toistuu, niin tässä vaihtoehtoja. Kaikki vaihtoehdot ovat joko hankalia ja ikäviä, tai erittäin hankalia ja ikäviä:

- keliakia
- ärtyneen suolen oireyhtymä
- refluksitauti
- Crohnin tauti

Kysele lääkäriltä näistä, jos kohtaukset jatkuu.

Olen alkuraskaudessa ja tunnistan oireet. Kipu on ollut paikoin niin kovaa, että olen soittanut terveyskeskukseenkin. Kuulemma kyseessä kuitenkin vain vatsahappojen kenkuttelu, eli aivan valtaisa närästys, raskauden aiheuttama refluksitauti. Maitohappobakteeri ja rennie (eri aikaan tosin) ovat auttaneet vähän: polte lähtee mutta kouristelu jää kivuttomana mutta epämiellyttävänä "särkynä", en oikein osaa selittää. Oikealla kyljellään makuullaan olo ja ns. ylämäessä lepääminen ovat auttaneet myös vähän ja toimivat myös diagnostisena juttuna refluksitaudin kanssa. Kurkkua myös särkee mm. aamulla, oletan että hapot ovat käyneet riehumassa sen kipeäksi....

Eräällä nuorella hlöllä oli syömisen jälkeen usein vatsa ollut todella kipeä...tutkittiin ja tutkittiin kunnes lopulta löytyi syöpä.
Sinun kohdallasi kyse tuskin kuitenkaan tästä, sillä melko harvinaistahan se on.Veikkaisin ärtynyttä suolta ja mitä enempi stressaat mahdollisesti, niin sen enempi oireilee.

Täytyy varmaan mennä lääkäriin jos tämä ei helpota, päivällä oli monen tunnin taukoja niin ettei mihinkään sattunut mutta nyt on ollut tuon viimeisimmän jälkeen koko ajan sellanen omituinen kipu alamahassa..Toivottavasti olis vaan mahatautia eikä jäisi pitempiaikaiseksi riesaksi, sen verran kipiää tekee..

[QUOTE="kipeä";26726387]Täytyy varmaan mennä lääkäriin jos tämä ei helpota, päivällä oli monen tunnin taukoja niin ettei mihinkään sattunut mutta nyt on ollut tuon viimeisimmän jälkeen koko ajan sellanen omituinen kipu alamahassa..Toivottavasti olis vaan mahatautia eikä jäisi pitempiaikaiseksi riesaksi, sen verran kipiää tekee..[/QUOTE]

Mulla oli samantyyppistä kipuilua yhdessä vaiheessa.Sitten kokeilin Molkosan tuotetta ja se auttoi mulla.

Yhteistyössä