Maha toiselta puolelta pehmeä, toisella puolella kohouma, jonka kohdalta maha ihan kova..

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
..onko tuo kohouma vauva vai voiko maha supistua vain toiselta puolelta? Tuntuu nimittäin vähän supistukselta ja kova kohta on aika laaja. Toinen pioli mahasta tosiaan ihan pehmeänä ja sitä voi kevyesti painella (toista puolta ei pysty yhtään painamaan, ei anna periksi).
 
"popp"
Mulla ainakin on kohtu vinossa, eli se on oikealla vatsan puoliskolla. Siinä tuntuu sitten erikseen kova kohta, jonka olen tunnistavinani vauvan seläksi :) Koko kohtu kovettuu supistuksen aikana, toki toi toinen puoli vatsaa on pehmeämpi, kun siellä on vaan ne sisuskalut, ei kohtua.
 
"gen"
Jep, se on vauva siinä. Mä monesti just kokeilen missä vauva on. Jos on tyhjää ja antaa periksi ni on tyhjä kohta ja sit ku on sellanen kova klumppu ni se on vauvan pylly (tai pää jos ei oo raivotarjonnassa) ja usein pystyy seuraaman vauvan selkää pitkin alaspäin <3
 
Esikoista odottamassa <3
Kävin eilen juuri neuvolassa, ja terveydenhoitaja tunnusteli vauva vatsaani tutkien miten päin vauva on. Minua on ihmetyttänyt, miksi vauva on koko ajan vasemmalla puolella kehoa/kohtua...
Sen jalkojen potkut tuntuvat kyllä toisellakin puolella kohtua, mutta olen huolissani, miksei se pikkuinen liiku välillä keskelle tai oikealle puolelle..?
Vauva on raskauden alusta asti tuntunut vain sijailevan vasemmalla puolella. Lisäksi terveydenhoitaja ihmetteli sitä, miksi vauvani on vinossa. Sen pää on napakasti alla, eikä luultavasti enää käänny...Mutta että vinossa??! Vauva on raivotarjonnassa (ja olen viikolla 31+5).

Nyt sitten yhtäkkiä tulikin kaikenlaisia kauhukuvia mieleen, mitä jos sen niska on taittunut ja se on siksi vinossa? Ei kai!? :( kai se on vain pahaa mielikuvitusta. Odotan ensimmäistä, ja lapsi on toivottu ja hyvin rakas koko perheelle ja suvulle. Onko teillä tietoa miksi vauva on kokoajan vain toisella puolella?
Kiitos jo etukäteen teille <3
 
kokokoko
se vaan viihtyy sillä puolella. minulla 3 lasta. eka viihtyi yhdellä puolella ja raskausarpiakin tuli vain sille kyljellä. toinen viihtyi taas toisella kyljellä. sain raskausarvet sillekin kyljelle. kolmas oli tasaisesti vaikka missä asennossa.

en tiedä miksi jotkut vuvat viihtyvät jotenkin tietyin päin. ihan normaaleja ja terveitä lapsia ovat.
 
Esikoista odottamassa <3
Voi kiitos teille! <3 olette ihania ihmisiä! nyt on jo turvallisempi ja helpottuneempi mieli, kun saa tukea ja tietoa kokeneilta ihmisiltä :) tämä tieto valaisi paljon ja nyt saa hengähtää. Kiitos vielä kerran! <3
 

Yhteistyössä