Maha menee toispuoleiseksi ja kovaksi *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Maha mennyt ihan pinkeäksi palloksi kymmeniä, ellei sata kertaa päivässä jo parin viikon ajan. Kauhea paineentunne ja vessahätä iskee samalla. Näitä tulee etenkin kävellessä ja autossa istuessa. Nyt myös makoillessa. Ei satu mutta tuntuu että kohta tulee jotain mahasta läpi.

Maha menee myöskin ihan toispuoleiseksi kuten kuvasta näkyy :D Onkohan tämä vauvelin asennon vaihtelua vai supistelua? Missä menee normaalin raja? Nyt rv 30 menossa.

 
"vieras"
Mulla tulee samanlaisia, ei kyllä ihan yhtä näkyviä ja harvemmin. Olen ajatellut että vauva siellä vaan möyryää itseään outoihin asentoihin. Mulla rv 30 myös.
 
"ööö"
pinkeä pallo kuulostaisi harjoitussupparilta. Ja itellä niitä tuli kans milloin vain, ei pelkästään rehkiessä. Toispuoleisuus voi johtua asennosta, jossa lapsi on. Toki varmasti myös äånkee ja punkee, jolloin virtsarakkokin voi joutua koville ja vessahätä yllättää. Itselläni maha oli juuri tuolla tavoin toispuoleinen alkumetreiltä lähtien. Neuvolassakin aluksi ihmetteli että onpa hassun mallinen. Myölhemmin selvisi että minulla on kaksisarvinen kohtu ja lapsi näin ollen kasvaa vain toisella puolella kohtua aiheuttaen hassun mallisen mahan. Supistellessa tämä oikein korostui.
 
"ap"
Todellakin luulin että maha olisi symmetrinen, tää on siis eka raskaus.

Kummasti tuntuu tuo tyttönen viihtyvän aina tuossa oikealla puolen, mitähän se oikein touhuaa silloin kun tuo "nousu" tapahtuu..?
Eli ilmeisesti siis ei supistelua vaan ihan tuota liikehdintää, odottelen rauhallisin mielin parin kolmen viikon päässä siintävää ultraa.
 
"vieras"
Jos ei oo hirveästi vatsaläskiä niin voi näkyä selvästi kuinka vauva muljuaa, siellä se pyllistää... Ja suppareitakin kuulostais olevan, tuollaistahan tuo jo usein noilla viikoilla. Jos huolettaa niin käy neuvolalääkärillä.
 
"an-nikki"
Kaikella todennäköisyydellä siinä on vauvan pylly tai pää, jota se pieni järjestelee parempaan asentoon. :D Mulla myös vauva touhuilee tuollaista ja maha kovettuu samalla, sillä kohtu reagoi venytykseen. Tosin mulla kohtu kovettuu ihan omia aikojaankin ylösnoustessa, kävellessä, makuulle mennessä jnejne... :) Näin jo kolmannessa raskaudessa. Hassun näköistä tuo kyllä on ja kiva seurata mitä tuo otus seuraavaksi keksii. :)
 
"ap"
Läskiä ei paljoa ole. Mahakin kuulemma liian pieni, sen takia ultrataankin taas. Lapsi kyllä vastasi kooltaan viikkojaan viimeksi. Eli selkä tai takapuoli varmaan tuossa sitten tuo pallukka :)
 
"ap"
Eli siis se asennon vaihtelu aiheuttaakin sen supistuksen, tuo ei tullut mieleenkään, jotenkin sitä on ajatellut että se on jompaa kumpaa :) On kyllä hauskaa katseltavaa. Vielä kun osaisi erottaa paremmin missä on pää.
 
Harjoitussupistuksia todennäköisesti, vaan onpa kovin usein... Mulla kävi kans noin, vauva tykkäs köllötellä toisella puolella kohdussa, ja sitten kun tuli harjoitussuppari, niin näkyi ja tuntui tuolleen toispuoleisesti. :)
 
"annika"
mää oon aina mielessäni kuvitellu tuon niin että laps yrittää oikoa jalkojaan jolloin takapuoli nousee pystyyn ja pää painaa sinne alapäähän. kohtu on noilla viikoilla jo sen verran supistusherkkä että tuommoinen venytys saattaapi sen harjoitussupistuksen laukaista. takapuoli/selkä tuossa kuvassa kaiketi näkyy. tai siis mulla ainakin ovat olleet pää alaspäiin kun ovat noita venyttelyitä tehneet
 
juuh
Niin, ja kyllä mulla tuli noilla viikoilla tuollaista jo useamman kerran päivässä. Tyttö syntyi rv 38. Jos laitoin käden sen kohouman päälle, niin yleensä aika nopeasti "vetäytyi", ei siis tyttö tainnut tykätä, että häntä häirittiin ulkoapäin.
 

Yhteistyössä