Magneettikuvaus, kukaan käynnyt ?

Niin, onkos joku käynnyt mangneettikuvauksessa, millainen se on, miltä tuntuu
olla siellä kapeassa tunnelissa ?
Miulla olisi toukokuussa pään magneettikuvaus.

Mä poden vähän ahtaan paikan kammoa, joten mä olen ollut sen koko prosessin aina silmät kiinni.

Siellä on aika lämmintä, mutta ei siellä muutoin mitään ns. tunne :)

Melko kovaa mekkalaa se kone kyllä pitää, mutta siinä on kuulokkeet korvilla ja halutessaan saa musiikkia.

:/
oon.. polvet kuvattiin, mut silti jouduin kokonaan sinne putkeen. sain kuulokkeet korville mistä tuli musiikkia, mut siitä koneesta lähti niin älytön meteli, et ei se musiikki auttanu mitää. tunnin siel si makasin eikä piiruakaan saanu liikkua, muuten alko kuvaaminen alusta. tosi ahdistava kokemus o_O viel ku ois ollu ahtaanpaikankammo päälle, ni voi morjes!

En oo käynyt, mutta sattuneesta syystä tiedän, että jotkut kokee pään mri:n todella ahdistavana ja joillain ei tunnu missään.

Jos klaustrofobiaan on taipuvainen niin ei se kovin kivaa ole. Moni klaustrofoobikko saa ahdistuskohtauksen jo TT:ssä vaikka se ei oo edes putki, eikä päähän tule kelaa kuten magneetissa.

"annika"
ei se miltään tunnu, onhan se tosi kapea putki ja kestää kauan. vitutti vaan kun aikataulu oli myöhässä n 2 tuntia, siin oli joku päivystyspotilas ylimääräisenä, minkäs sille mahtaa, ymmärän hyvin, mutta silti se vituttti. etukäteen oli kyllä sanottu että pitää varautua viivästymisiin.

Olen ollut ja näin jälkikäteen ajatellen se oli minusta ihan hirveää
ja koko ajan ajattelin, että lopu, lopu, lopu nyt..
15-20min. tuntui hirveän pitkältä!

Silmiä ei saanut sulkee ja siksi piti keskittyä vaan olemaan rauhassa ym.

Toivon kyllä, etten joudu enää koskaan! :ashamed:

Vaikka monet voi nyt ajatella, että tuohan on ihan iisi homma, kun maataan vaan ja ollaan paikoillaan, mutta kun olet oikeasti pää katossa, pää "lukittu", ettei sitä saa liikutettua ja niin ahtaassa, että vähemmästäkin panikoi, vaikka mitään hätäähän ei ole!

Toivottavasti en säikyttele sinua! :)
Tämä oli vaan minun kokemus tästä..

"neppa"
Ei se ollut paha. Kävin tammikuussa ensimmäisen kerran ja olin yllättynyt kun se olikin niin nopeasti ohi.
Meteliähän siellä on, mut ne kuulokkeet korvilla ja musiikki auttoi kyllä siihen. Ja antaahan ne sen hälynapin käteen, jos hätä tulee siellä. Mäkin pidin silmät kiinni, vaikka ei mitään ahtaanpaikan kammoa olekaan.

Kannattaa pitää silmät kiinni ja yrittää ajatella niitä näitä. Jos tarpeeksi kauan tuijottaa sitä parin sentin etäisyydellä olevaa kattoa, niin alkaa ahdistaa.

Sekin helpotti aluksi, kun hoitaja kertoi, kauanko aikaa on kulunut. Loppupäässä ei sitten sanonut enää mitään ja paniikki alkoi hiipiä. Jotenkin paremmin kestää, kun tietää onko jäljellä 15 vai 3 minuuttia.

Kuulokkeet sai kyllä korville ja musiikkia, mutta sen verran kovaa se masiina rutisi ja möykkäsi, että ei siitä musiikista mitään selvää saanut.

Ekalla kerralla olin nukutuksessa, siitä en pahemmin mitään muista. Toinen kerta oli epämukava, koska olin ahdistuin ahtaassa tilassa ja meinasin saada migreenikohtauksen kirkkaassa valossa. Myös tuntui päässä epämiellyttävältä, mutt se saattaa olla vain kuvittelua.

Olen ollut ja näin jälkikäteen ajatellen se oli minusta ihan hirveää
ja koko ajan ajattelin, että lopu, lopu, lopu nyt..
15-20min. tuntui hirveän pitkältä!

Silmiä ei saanut sulkee ja siksi piti keskittyä vaan olemaan rauhassa ym.

Toivon kyllä, etten joudu enää koskaan! :ashamed:

Vaikka monet voi nyt ajatella, että tuohan on ihan iisi homma, kun maataan vaan ja ollaan paikoillaan, mutta kun olet oikeasti pää katossa, pää "lukittu", ettei sitä saa liikutettua ja niin ahtaassa, että vähemmästäkin panikoi, vaikka mitään hätäähän ei ole!

Toivottavasti en säikyttele sinua! :)
Tämä oli vaan minun kokemus tästä..
Miksi ei saanut sulkea silmiä :O

Okei, kiitos kaikille vastauksista ja lisääkin saa kirjoittaa. :)
Huh, kyllä tässä kahden vaihteilla ollaan, vähän pelottaa ja toisaalta monikin teistä
kirjoittaa rauhoittavasti, saas sitten toukokuussa nähdä, miten tään akan käy. :D
Tuokin aika viellä vaikuttaa, joutuu ottelemaan ja arvailemaan mitä tuleman pitää. :|

"vieras"
Alaselkää on joskus kuvattu. Ihan kauhea kokemus. Jotakin rauhoittavaa antoivat.

Toinen samanmoinen oli joku mikä lie luitten tutkimus, kun piti juoda jotakin litkua. Päästä varpaisiin meni se kuvauslaite.

"jossu"
minulta on pää kuvattu, mutta en kyllä joutunut mihinkään putkeen meneen... en ainakaan muista, että olisin ollut, jalat oli ainakin ihan "ulkona" siitä laitteesta. "kuvaaja" selitti tosi tarkkaan toimenpiteen, keston, mitä milloinkin tapahtuu, antoi käteen sen napin, mitä painamalla saa hänet paikalle siihen huoneeseen jne. se rauhoitti tosi paljon. kuulokkeista kuulutteli, paljonko aikaa on jälellä ja aikaa kesti ehkä sen 15 min yhteensä. ei ole jäänyt yhtään epämiellyttävänä kokemuksena tuo pään alueen kuvaus mieleen.

"vieras"
Pojallani on aika magneettiin huhtikuussa, ja nyt pitäisi päättää tarvitseeko poika nukuttaa kuvauksen ajaksi. Poika itse on sitä miletä, että tarvitsee... Mitä mieltä olette? Jaksaako 7v olla paikallaan tuon ajan?

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25725071:
Miksi ei saanut sulkea silmiä :O
En tiiä miksi näin oli, mutta silmiä ei saanut sulkea..
Luinkin näitä muita kokemuksia ja näissä ei tullut tätä vastaan!
Ihmettelen nyt itsekkin!

Minulla edellisenä päivänä kuvattiin pää toisella laitteella ja sitten jo kiireellisenä seuraavana aamuna kuvattiin tällä magneettikuvauksella!

Yhteistyössä