Magneettikuvaan puolen vuoden välein omakustanteisesti

vierailija
No se vaatii koneita lisää. Mut esim röntgen kuvauksia tehdään vuodessa viisimiljoonaa. Jos suomessa miljoona lasta tarkoittaa se kahtamiljoon kuvausta vuodessa. Miksi ottaa lievä pahoinpitely röntgenillä kun magneetti hoitaa turvallisesti sen kuvauksen.
Niin minkä laitat ikärajaksi? Jo kuvataanko koko kroppa plus pää erikseen? Ja pienimmät joutuisi rauhoittamaan lääkkeillä... nukutus on aina riski. Kuvauksia tehtäisiin varmaan vain päivisin. Laskepa siitä montako ylimääräistä laitetta ja työntekijää tarvittaisiin.
 
9MM
Niin minkä laitat ikärajaksi? Jo kuvataanko koko kroppa plus pää erikseen? Ja pienimmät joutuisi rauhoittamaan lääkkeillä... nukutus on aina riski. Kuvauksia tehtäisiin varmaan vain päivisin. Laskepa siitä montako ylimääräistä laitetta ja työntekijää tarvittaisiin.
Juuh työpaikkoihan halutaan lisää ni tässähän sitä olisi taas sitä lisää. Eikös kokoomuskin taas halunnu 100k lisää. Se on joku maaginrn luku kun joka vaalikausi tuo sama määrä tulee esille. Vaikee tuota ikää tarkasti meijän tyttö oli tosi rauhallinen ja olisi osanut jo varmaan kaksvuotiaana maata rauhassa kun sille olisi sanonut. Mut kait lapset nyt ymmärtää jo neljävuotiaana mitä sanotaan. Ja niillä joilla ei mene ni käykööt sitten röntgenissä jos ei luonnistu magneetti kuvaus ja pysy rauhallisena tai sit tekniikka kehittyy ja magneetti kuvassa voi liikkua. Hei muuten nää magneetti kuva virheet aikuisella varmaan johtuu jos on liikuttu ja siksi ei ole tarkkaan löydetty.
 
vierailija
Juuh työpaikkoihan halutaan lisää ni tässähän sitä olisi taas sitä lisää. Eikös kokoomuskin taas halunnu 100k lisää. Se on joku maaginrn luku kun joka vaalikausi tuo sama määrä tulee esille. Vaikee tuota ikää tarkasti meijän tyttö oli tosi rauhallinen ja olisi osanut jo varmaan kaksvuotiaana maata rauhassa kun sille olisi sanonut. Mut kait lapset nyt ymmärtää jo neljävuotiaana mitä sanotaan. Ja niillä joilla ei mene ni käykööt sitten röntgenissä jos ei luonnistu magneetti kuvaus ja pysy rauhallisena tai sit tekniikka kehittyy ja magneetti kuvassa voi liikkua. Hei muuten nää magneetti kuva virheet aikuisella varmaan johtuu jos on liikuttu ja siksi ei ole tarkkaan löydetty.
Ei pidä paikkaansa. Makaat paikallasi täysin liikkumatta siellä putkessa kuulosuojaimet korvilla kun kuollut kala koko sen 20 min minkä kuvaus kestää tai tarvittaessa pidempään. Saat tikulle kuvasi mukaan ja lääkärin lausunto tulee myöhemmin.
 
9MM
Ei pidä paikkaansa. Makaat paikallasi täysin liikkumatta siellä putkessa kuulosuojaimet korvilla kun kuollut kala koko sen 20 min minkä kuvaus kestää tai tarvittaessa pidempään. Saat tikulle kuvasi mukaan ja lääkärin lausunto tulee myöhemmin.
Joo mut nopiasti kuin luin ni rintatutkimuksissa ne rinnat on levällään ni onko siinä mahdollista et rinnat liikahtaa kun hengittää ja siksi ei ole löydetty. Tota aikaapitäisi kyl saada nopeutettua. Muuten vääristääköhän silikoni rinnat kuvausta? Vai antaa luotettavasti kuvan niillekkin rinnoille.
 
Ai ja lukio maksaakin sen matkan. Totta johonkin historialliseen kaupunkiin tutkimusmatka hakkaa mennen tullen open power point esityksen sillonkun olin viel koulus ni se jaarittelu power point esitykses sai mielen aina lentää muualle. Arvaa mitä lispe mun tyttö sai ekasta enkun kokeesta 9- mä en koskaan noin hyvin. Mä oon painottanut tytölle et englannin hyvä osaaminen on erittäin tärkeetä et voi ittasta itsensä hyvin ja oppii kokonaisuuksia ja osaa selittää ne. Ootko sä hyvä kielissä?
Millon viimeks käynny ulkomailla? Noh toi jokerit pelit ei viellä ainakaan mul tietoo. Menisitkö kattoon suomissrjsn pelei?
Toki keräävät itse rahaa jonkin verran tapahtumissa, mutta silti - ei mun aikana mitään tuollaista ollut peruskoulun lapin ja laivareissun jlk.

Wau😍🤩, oliko tyttö riemuissaan? 🥳
Monelle englannin kieli on mieluinen ja helpompi kuin muut vieraat kielet.

Juuuuuuuu, olen aina tykännyt kielistä paitsi en ruotsista.😬 Kyllä mä ihan jokaisesta kielestä olen aina saanut erinomaiset arvosanat. Kun opiskelin niin aika moni suositteli mulle jotakin työtä missä olisi päässyt pihumaan eri kielillä. Sen siitä saa kun pienestä pitäen heitetään vieraisiin maihin eri kulttuureihin ja jätetään käytännössä yksin. Se on osattava kommunikoida jotenkin tai ei pärjää.😬🤷‍♀️
Sitten kun mulla on aikaa niin alan opiskella kieliä enemmän. Mandariinikiina tai kiina olis kiva tai japani! Näistä en juuri osaa mitään - vain muutamia sanoja japania tiedän. Mitä nyt studio Ghiblin leffoista oppinu.😁

Lapsille puhuin pienenä venäjää (ei enää luonnistu kuten ennen koska ei tule puhuttua) ja englantia suomen lisäks. Venäjän opiskeluun ei ole valitettavasti ollut mahdollisuuksia kouluissa joissa pallerot ovat olleet, ovat siis opiskelleet omatoimisesti kieliapeilla niitä kieliä jotka ovat kiinnostaneet.
Viimeks käytiin ihan vaan hotellilomalla Tallinnassa lillumassa ammeissa ja tsekkaamassa hoodit, muuten ollaan nyt viimeaikoina matkailtu Suomessa. Mä en saa kyllikseni Suomesta - luonnosta, puulämmitteisestä saunasta jne. mökkijutuista. On niin hyvät muistot viimereissustakin. Vuokrattiin parin sadan neliön mökki missä oli bilispöydät ja kaikki herkut. Oltiin koko köörillä ja parhain hetki oli kun mahat kippurassa huutonaurettiin pihakodassa tulen loisteessa aamuyölle kun pelattiin tietovisoja. Oli ihan naurettavaa kun tää nuoriso oli pelkkiä urheilijoita, jokainen tosiaan osasi kilpailla!😂 Tai kun hakkasivat halkoja, aina piti laittaa paremmaksi, vahvin halkaisi heleketin ison puupöllin minkä päällä halkoja hakattiin.😂😂😂
Oli ammuntakisaa, pelattiin shakkia ja kalasteltiin. Mahtava reissu ja eka sellainen jossa kaikki oli pidemmän aikaa yhdessä. Oli vävypojat ja omat kolme palleroa ja palleroiden iskäkin.
Ulkomaanreissut vaativat liikaa jörjestelyitä jne, eikä sieltä tulla kesken kaiken peleihin. Monasti ollaan stadi ja hesacupit ja lätkäpelit käyty mökiltä.👍

Kyllä ne Jokerit palaa ens kaudella jo. Muita pelejä ei ole aikaa käydä katsomassa.😬
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: 9MM
No jos menet mihinkä tahansa sairaalan kuvantamisyksikköön niin näet, että eivät todellakaan seiso käyttämättömänä. Jos seisoisivat niin kuvantamiseen pääsisit heti eikä kuukauden kuluttua lähetteestä.
Eli et viitsinyt avata tuota linkkiä ajanvaraukseen magneettikuvaan? Eihän siellä muuya ollutkaan kuinntilaa!
Tiedätkö monta magneettikuvauslaitetta meillä suomessa on ja millainen käyttö näillä on?

Enkä nyt tarkoita mitään kaupungin röntgenrekkaa tai sitä ainoata magneettikuvauslaitteesta.
Otsikkokin viittaa yksityiseen.
 
9MM
Eihän sun epäilylle ole mitään pohjaa. Yksi mun kolmesta lapsesta on käynyt röntgenissä kun solisluu murtui, siinä oli tarpeeksi syytä.
Ööh ihan tiedetty fakta et säteilytys tuhoaa soluja ja kudosta ja voi aiheuttaa solu mutaatioita. Joten mahdollisuus on joka kuvalla tarkistetaan. Miksi kuvauttaa sellaisella joka aiheuttaa vaaraa ja tuhoaa kun on vaaratonkin menetelmä en ymmärrä
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ööh ihan tiedetty fakta et säteilytys tuhoaa soluja ja kudosta ja voi aiheuttaa solu mutaatioita. Joten mahdollisuus on joka kuvalla tarkistetaan. Miksi kuvauttaa sellaisella joka aiheuttaa vaaraa ja tuhoaa kun on vaaratonkin menetelmä en ymmärrä
Murtumaepäilyssä se röntgen nyt vaan on nopeampi ottaa... sitä en ymmärrä miksi sun lapsen maha kuvattiin röntgenillä? Epäiltiinkö suolitukosta vai mitä ihmettä?
 
9MM
Murtumaepäilyssä se röntgen nyt vaan on nopeampi ottaa... sitä en ymmärrä miksi sun lapsen maha kuvattiin röntgenillä? Epäiltiinkö suolitukosta vai mitä ihmettä?
Juuh mullakun käsi murtui olkapäästä odottelin koko päivän et faija tulee kotiin. Ni ei siinä enään 20min odotus olisi tuntunut missään. Niin röntgenillä otetaan se viisimiljoonaa kuvaa vuodessa ja suurimassa osassa ei vissiin löydetä mitään mut otetaan varmuuden vuoksi. Ni tämä siirretään magneettin ja nopeutta voisi kehittää. Samanlaiseksi kun se infrapunaskannaus jollain lentoasemilla ois kyl kätsy
 
vierailija
Niin olitko sä se jolla raskaana ollessa löydettiin ne solumuutokset. Varmaan ne virittäytyi raskauteen pitäis melkein lukasta artikkeli raskaus ja solumuutokset et onko yleistä.
En ollut se joka oli raskaana vaan selkärankareuman vuoksi alalantio magneettikuvattiin. Neljä kuukautta myöhemmin normaalin gynekologin tarkastuksen yhteydessä ultrattiin ja siinä näkyi muutokset kohdun limakalvolla. Varotoimenpiteenä ettei solukko olisi muuttunut pahanlaatuiseksi kohtu ja munasarjat leikattiin pois.
 
9MM
En ollut se joka oli raskaana vaan selkärankareuman vuoksi alalantio magneettikuvattiin. Neljä kuukautta myöhemmin normaalin gynekologin tarkastuksen yhteydessä ultrattiin ja siinä näkyi muutokset kohdun limakalvolla. Varotoimenpiteenä ettei solukko olisi muuttunut pahanlaatuiseksi kohtu ja munasarjat leikattiin pois.
Eli ennakoitiin tulevaa kun otettiin pois varotoimenpiteenä.. niinkuin munkin miete oli et kuvaamisella ennakoidaan. Juuh ultra ei ole niin luotettava et varmaan noi muutokset olisi näkynyt myös magneettikuvassa silloin 4kk jälkeen.
Tuliko siitä kohdunpoistosta mitään oloja jälkeen päin? Tuntuuko seksi samalta?
 
vierailija
Eli ennakoitiin tulevaa kun otettiin pois varotoimenpiteenä.. niinkuin munkin miete oli et kuvaamisella ennakoidaan. Juuh ultra ei ole niin luotettava et varmaan noi muutokset olisi näkynyt myös magneettikuvassa silloin 4kk jälkeen.
Tuliko siitä kohdunpoistosta mitään oloja jälkeen päin? Tuntuuko seksi samalta?
Emätin on paikallaan eli ei tullut muutoksia seksin suhteen. Tuntoaisti on tallella ja ehkä jopa herkempi kun aiemmin.
Suolistolle tuli enemmän tilaa hakea paikkaansa ja se aiheutti jonkin aikaa ongelmia.
 
9MM
Emätin on paikallaan eli ei tullut muutoksia seksin suhteen. Tuntoaisti on tallella ja ehkä jopa herkempi kun aiemmin.
Suolistolle tuli enemmän tilaa hakea paikkaansa ja se aiheutti jonkin aikaa ongelmia.
Ja lapsiluku oli täynnä? Juu mä aloin miettiin juu en ollut anatomian tunneilla hereillä. Mut kait emättimestä menee verisuoniakin sinne kohtuun? Ja ne "hitsas" sen reijän kiinni ylpäästä olis kyl jännä nähdä miten se tehdään.
 
9MM
Toki keräävät itse rahaa jonkin verran tapahtumissa, mutta silti - ei mun aikana mitään tuollaista ollut peruskoulun lapin ja laivareissun jlk.

Wau, oliko tyttö riemuissaan?
Monelle englannin kieli on mieluinen ja helpompi kuin muut vieraat kielet.

Juuuuuuuu, olen aina tykännyt kielistä paitsi en ruotsista. Kyllä mä ihan jokaisesta kielestä olen aina saanut erinomaiset arvosanat. Kun opiskelin niin aika moni suositteli mulle jotakin työtä missä olisi päässyt pihumaan eri kielillä. Sen siitä saa kun pienestä pitäen heitetään vieraisiin maihin eri kulttuureihin ja jätetään käytännössä yksin. Se on osattava kommunikoida jotenkin tai ei pärjää.
Sitten kun mulla on aikaa niin alan opiskella kieliä enemmän. Mandariinikiina tai kiina olis kiva tai japani! Näistä en juuri osaa mitään - vain muutamia sanoja japania tiedän. Mitä nyt studio Ghiblin leffoista oppinu.

Lapsille puhuin pienenä venäjää (ei enää luonnistu kuten ennen koska ei tule puhuttua) ja englantia suomen lisäks. Venäjän opiskeluun ei ole valitettavasti ollut mahdollisuuksia kouluissa joissa pallerot ovat olleet, ovat siis opiskelleet omatoimisesti kieliapeilla niitä kieliä jotka ovat kiinnostaneet.
Viimeks käytiin ihan vaan hotellilomalla Tallinnassa lillumassa ammeissa ja tsekkaamassa hoodit, muuten ollaan nyt viimeaikoina matkailtu Suomessa. Mä en saa kyllikseni Suomesta - luonnosta, puulämmitteisestä saunasta jne. mökkijutuista. On niin hyvät muistot viimereissustakin. Vuokrattiin parin sadan neliön mökki missä oli bilispöydät ja kaikki herkut. Oltiin koko köörillä ja parhain hetki oli kun mahat kippurassa huutonaurettiin pihakodassa tulen loisteessa aamuyölle kun pelattiin tietovisoja. Oli ihan naurettavaa kun tää nuoriso oli pelkkiä urheilijoita, jokainen tosiaan osasi kilpailla! Tai kun hakkasivat halkoja, aina piti laittaa paremmaksi, vahvin halkaisi heleketin ison puupöllin minkä päällä halkoja hakattiin.
Oli ammuntakisaa, pelattiin shakkia ja kalasteltiin. Mahtava reissu ja eka sellainen jossa kaikki oli pidemmän aikaa yhdessä. Oli vävypojat ja omat kolme palleroa ja palleroiden iskäkin.
Ulkomaanreissut vaativat liikaa jörjestelyitä jne, eikä sieltä tulla kesken kaiken peleihin. Monasti ollaan stadi ja hesacupit ja lätkäpelit käyty mökiltä.

Kyllä ne Jokerit palaa ens kaudella jo. Muita pelejä ei ole aikaa käydä katsomassa.
Joo oli ihan viilipyttynä. Sillä saksa viel toisena kielenä. Espania olis hyvä kans. Juuh itelläkin perus englanti kun nuorempana tuli paljon pelailtuu tietokone pelei ja siel oli jengii ympärimaailman ni joutui näpytteleen englanniksi. Nyt en oo pelaillu oikeestaan vuosiin ei kiinnosta ja tuntuu et menee hukkaan aika. Korttia kyllä joskus mut muuten on jäänny pelimaailmasta pois.
Halon hakkaaminen mukavaa puhaa lähtee dartsikin pois. Mökille kesällä ois hyvä järven rannalta. Voiko tota kaksataa neliöist enään sanoa edes mökiks 😁 eli vävypoika on vähän vanhempi kuin tyttis? Grillasitko sitä ollenkaan? Mä ehkä annan tyttöni heilastella vast kun se täyttää 50v😂
 

Yhteistyössä