Magneettikuvaan puolen vuoden välein omakustanteisesti

9MM
Ja sitkun miettii et mitä jos joku lapsen luokkatoverin vanhempi sanoo et iskällä on syöpä ni saa ne sen tietäö joka tapauksessa siksi en näe ongelmaa sinääkään tapauksessa et niistäkin puhutaan et sellaisiakin on. Siksi pitääkin keskittyä siihen hetkeen ja rakkauteen kaikista huolimatta kyllä sen lapsen reagtion näkee miten suhtautuu erilaisiin asioihin.
 
9MM
Sano miksi ikinä haluat. Usko tai älä niin sun lapsesi parasta tässä mietin.
Joo se ei ole sun vahvuutes selkeesti ni elä mieti jooko. Toi sai mut raivonnpartaalle. Milloin sä puhuit lapsillesi erilaisista taudeista kun niitä nyt tulee ja joku kuitenkin kertoo niistä ni ihan hyväkin niistä on jutella. Mä sanon aina lapsellet kaikista murheista ja ajatuksista voi kertoa ioman häpeää tai pelkoa et iskä syyttää tai huutaa sulle. Kuolemakin tuli ajan kohtaiseksi kun näki avarassa luonnossa karhu söi hylkeen. Se et jos mä sanon et hei käydääs kuvaamassa tänään ja katotaa miten sun kroppa voi ei aiheuta mitään hysteriaa ainakaan mun tytös.
 
vierailija
No ei todellakaan ole. Yhtä hyvin kannattaa kieltää automatkustaminenkin.



Paksusuolensyöpä selviää paskanäytteestä, muut vatsavaivat vatsalaukuntähystyksessä. Melkein kaikki selviää täydellisestä verenkuvasta, eli jokin arvo on yleensä pielessä ja sitten tutkitaan lisää.

Muuten on ihan fiksua tutkia etukäteen kuin odottaa ongelmien ilmestymistä, mutta tuo turha magneettikuvaus ei ole fiksua.

Aiheutat tytöllesi vain stressiä ja hän tulee aina jännittämään, että löytyykö nyt jotain. Hän tulee pelkäämään koko elämänsä ja odottamaan milloin se syöpä nyt tulee.
Näin tosiaankin ja hyvä, että saatiin myös miehen ja isän näkökulmaa kaakattavien äitien ohella 😁

Mutta tosissaan, kaikki mitä Fiskmannen kirjoittaa, kannattaa ottaa tosissaan ja vaikka sanot, että itse siitä tutkimuksesta ei olisi haittaa, niin kyllä lapsesi ihmettelee tai ihmettelisi, miksi häntä tutkitaan tavalla, jota muille kavereille ei tehdä ja tämä aiheuttaa hänelle mahdollisesti huolta, pelkotiloja, epävarmuutta.

Sydämestäni toivon, että ymmärrät, mitä sinulle on kirjoitettu, ja tietenkin, että noita kuvauksia ei tehdä, koska palveluntarjoajat tajuavat niiden tarpeettomuuden.

Olet hyvä isä, tästä sinulla on pakkomielle, ja siihen voi saada apua.

Luota siihen ja itseesi ja ympärillä oleviin ihmisiin. Nyt ei ole hätää ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
vierailija
Lue 9mm tämä:

Joo kiitos, just jotain tuollaista etsin, kun ymmärsin, että tässä on ehkä ns. luulotaudista kyse, liian suuresta pelosta, että lapselle tapahtuu jotakin.

Mieli on kummallinen, kukaan ei tiedä, kenellä ns. vinksahtaa, mutta siinä ei ole mitään hävettävää!

9MM, suurin osa täällä haluaa aidosti auttaa sinua, usko se ❤
 
9MM
Mutta sinä näköjään olet.

Montako kaljaa on jo mennyt tänään?
Ei yhtään enkä ole neuroottinen. Huomasin vain et tuo onkin ihan jees. Kun kyllä ne lapsetkin jo tutkii maailmaa ja kysymyksiä tulee ja niitä käsitellää sitä mukaa. Tuskin mun tyttö on eka lapsi jolta otetaan magneetti kuvat vuoden välein. Juuh huonoa huumoria heittää tota lapsen pahoinpitely läppää.
 
9MM
Joo kiitos, just jotain tuollaista etsin, kun ymmärsin, että tässä on ehkä ns. luulotaudista kyse, liian suuresta pelosta, että lapselle tapahtuu jotakin.

Mieli on kummallinen, kukaan ei tiedä, kenellä ns. vinksahtaa, mutta siinä ei ole mitään hävettävää!

9MM, suurin osa täällä haluaa aidosti auttaa sinua, usko se
Niin mut lapsi ei saannut traumoi ja hirveitä pelkotiloi kun kävi röntgenissä kun lääkäri sanoi et tutkitaan sieltä et löytyykö mitään. Ni mun sanomana se nyt hirveesti järkyttyis. Mut joo kyl mä voin itseasiassa kysyykkin tota lääkäri sukulaiselta et onko siitä vahinkoa jos kerran vuodessa ottaa kuvan ja traumatisoituuko lapsi
 
9MM
Ja edelleenkään en ole luulotautinennkyllä mä tiedän että syöpään on pienempi mahdollisuus. Mut kun lääkäri pohti sitä säteilynmäärää tiedon jano yltyi ja törmäsin lääkäri artikkeliin et magneetti tutkimuksella voi löytää jo alkuvaiheessa olevan syövän. Se syövän mahdollisuus on kuitenkin olemassa ja jos kerran vuodessa käy kuvissa ihan rutiinilla ei se luo häiriöö lapselle. Ja sitä paitsi jos lapsi ei tiedä syövästä voi se jos se sattuu kohdalle mennä paniikkiin kun ei ole koskaan kuullut siitä ja stressitasot nousee. Mut sitkun tietää jo valmiiksi et suurin osa selviäö siitäkin voi se olla lievempi ja löytyy varmuutta enemmän et kyl paranee. Mä en ollut ennen lukenut et magneettikuvilla saa hyvää tietoutta. Enkä mä sitä koko aikaa mieti.. Silloin kun lasta pelottaa lohdutan. Ja rauhoittelen. Ja toi luulosairauden huutelu on muutenkin typerää kun mä en esim itse ole lääkärissä koko aikaa ravaamassa ja voivottelemassa jotain keksittyä vaivaa.
 
Niin mut lapsi ei saannut traumoi ja hirveitä pelkotiloi kun kävi röntgenissä kun lääkäri sanoi et tutkitaan sieltä et löytyykö mitään. Ni mun sanomana se nyt hirveesti järkyttyis. Mut joo kyl mä voin itseasiassa kysyykkin tota lääkäri sukulaiselta et onko siitä vahinkoa jos kerran vuodessa ottaa kuvan ja traumatisoituuko lapsi
Siis oletko raahannut lasta huvikseen röntgenissä...?
 

Yhteistyössä