Magneettikuvaan puolen vuoden välein omakustanteisesti

vierailija
Hei se on tapa millä sen sanoo lapselle ettei se huolestu ja sanotaan et se on luonnollinen terveystarkastus et niin tehdään ni eipä ole moksiskaan kun luulee et se on normaali juttu
No ei se ole luonnollinen eikä normaali terveystarkastus varsinkaan, jos tarkastus perustuu kuvitelmiin ja pelkoihin.

Mutta tsemppiä teille ja tytöllesi ennen kaikkea! Kerro sitten, miten kävi.
 
9MM
No ei se ole luonnollinen eikä normaali terveystarkastus varsinkaan, jos tarkastus perustuu kuvitelmiin ja pelkoihin.

Mutta tsemppiä teille ja tytöllesi ennen kaikkea! Kerro sitten, miten kävi.
Onneks sä et päätä mikä on normaali mun tyttö kyl tajuaa eikä ole moksiskaan jos se tutkitaan. Lapset tarkastetaan kuitenkin joka vuosi joten jos siihen lisää kuvauksen sekin tulee normaaliksi rutiiniksi eli ei paha
 
No tuntuu vaikeelta ymmärtää 9millistä kun on JOPA myöntävä ja kieltävä kommentti samassa lauseessa

Jos hän lukisi 3x oman tekstinsä ensin

Tai luetuttaisi sen toisella ennen lähetystä niin ei tulis tätä aiheellista kritiikkiä!
No koita nyt jotenkin tulla toimeen. Pitäisikö sun alkaa tehdä vaikka sudokuja, siinä voi treenailla päättelykykyä tai ratko vaikka ristikoita?
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
9MM
No koita nyt jotenkin tulla toimeen. Pitäisikö sun alkaa tehdä vaikka sudokuja, siinä voi treenailla päättelykykyä tai ratko vaikka ristikoita?
Toi on totta lispe siis mä oon tottunut monen moiseen eri kirjoitus tyyliin ja jotenkin mun mieli korjaa heti virheet. En tarkoita jos se on näin prötski patski muodos mut suurimman osan aina joudun tutuille sanoo et ei tarvii korjata snaijasin sen kyllä. Mun mieli ei edes näe pilkkui ja pisteit
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Toi on totta lispe siis mä oon tottunut monen moiseen eri kirjoitus tyyliin ja jotenkin mun mieli korjaa heti virheet. En tarkoita jos se on näin prötski patski muodos mut suurimman osan aina joudun tutuille sanoo et ei tarvii korjata snaijasin sen kyllä. Mun mieli ei edes näe pilkkui ja pisteit
Toi kritisoija ei vaan tajua ymmärtää, että voisit kirjoittaa oikeasti epäselvästi.
Mut sain silti aina selvää, jos en saanut niin kysyin, enkä mitenkään ärsyyntynyt.

Mikä siinä on että pitää ärsyyntyä ja aloittaa vielä vinoilu jos vaikka joku pilkku puuttuu/yhdyssanat ei mee aina oikein tai isot kirjaimet jää.😂 En voi ymmärtää!
Ei ole tainneet koskaan kohdata oikeita ongelmia?🤷‍♀️
 
9MM
Toi kritisoija ei vaan tajua ymmärtää, että voisit kirjoittaa oikeasti epäselvästi.
Mut sain silti aina selvää, jos en saanut niin kysyin, enkä mitenkään ärsyyntynyt.

Mikä siinä on että pitää ärsyyntyä ja aloittaa vielä vinoilu jos vaikka joku pilkku puuttuu/yhdyssanat ei mee aina oikein tai isot kirjaimet jää. En voi ymmärtää!
Ei ole tainneet koskaan kohdata oikeita ongelmia?
Joo kielipoliiseille kunnon ojennus leiri jossain päin lappia missä heille opetellaan et suomean on eritapoi ilmaista eikä vain se mitä hiki pingot opetteli koulussa. Aika moni suuttuu jos oikeinkirjoitus ei ole priimaa 😂 ni se kertoo ettei kyl oo oikeita ongelmia jos on aikaa narista pilku jutuista. Mä en vaan ollu hyvä äikässä ku mieli oli jossain muualla. Mut historia taas oli kymppi. Jokaisella omat vahvuutensa. Mä oon hiton tyhmä äikässä. Esim mun tyttö koitti opettaa mua mikä virke on mut en vaan snaijaa
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kuten aikaisemmin todettiin, syöpä kehittyy hitaasti. Lue nyt taas tästä:

Syöpä syntyy, kun solussa oleva perimäaines vaurioituu. Perimäaines eli geenit ohjaavat solun kasvua. Jos geeni vaurioituu, voi solu alkaa kasvaa hallitsemattomasti. Kaikki solumuutokset eivät suinkaan johda syöpään, vaan kehomme puolustusjärjestelmä osaa korjata muutoksia.

Aina korjausmekanismit eivät kuitenkaan toimi. Syöpä on pahanlaatuinen kasvain, joka koostuu soluista, jotka eivät kuole.

Muutos geeneissä voi johtua sattumasta tai altistumisesta syöpää aiheuttavalle aineelle eli karsinogeenille. Karsinogeeneja ovat mm. tupakan savussa olevat ainesosat, alkoholin sisältämä etanoli ja tietyt papilloomavirukset.

Syöpä kehittyy usein hitaasti. Solussa tapahtuneiden muutosten jälkeen voi mennä vuosia jopa vuosikymmeniä ennen kuin syöpä voidaan havaita.

Silti terveellisten elintapojen noudattamisessa ei kannata luovuttaa. Syöpää voi ehkäistä, mutta tulokset eivät näy heti. Syövän ehkäisyssä vaaditaan pitkäjänteisyyttä ja kykyä ajatella omaa tulevaisuuttaan kauas eteenpäin. Elämällä terveellisesti nyt voimme saada paljon terveitä vuosia, kun olemme iäkkäämpiä.

Syövän ehkäisy ei ole erillinen saareke tai tavoite elämässä. Monet samat säännöt, jotka pätevät syövän ehkäisyyn, ovat olennaisia myös muiden yleisten kansansairauksien riskien vähentämisessä. Tupakoimattomuudella, terveellisellä ruualla ja alkoholin välttämisellä vähennetään paitsi syövän riskiä myös riskiä sairastua mm. sydän- ja verisuonitauteihin tai tyypin 2 diabetekseen.

Ehkäisemällä syöpää edistät terveyttäsi myös monella muulla tapaa. Samalla lisäät hyvinvointiasi ja jaksamistasi jo nykyisessä arkielämässä."


 
vierailija
Mitä mä sanon et se on nyt normi rutiini. Mua ärsyttää tollaset aikuiset jotka ei tee lasten edestä kaikkea. Sitten mennään hoitoon kun oireet on vakavat älä vittu naurata. Ennalta ehkäisevä tutkiminen kuuluu jokaisen vastuuntuntoisen vanhemman Kontolle
Ei vaan ennaltaehkäisevät, terveelliset elintavat. Kuten esimerkiksi se, ettei näytetä huonoa mallia ja tupakoida.
 
9MM
Kuten aikaisemmin todettiin, syöpä kehittyy hitaasti. Lue nyt taas tästä:

Syöpä syntyy, kun solussa oleva perimäaines vaurioituu. Perimäaines eli geenit ohjaavat solun kasvua. Jos geeni vaurioituu, voi solu alkaa kasvaa hallitsemattomasti. Kaikki solumuutokset eivät suinkaan johda syöpään, vaan kehomme puolustusjärjestelmä osaa korjata muutoksia.

Aina korjausmekanismit eivät kuitenkaan toimi. Syöpä on pahanlaatuinen kasvain, joka koostuu soluista, jotka eivät kuole.

Muutos geeneissä voi johtua sattumasta tai altistumisesta syöpää aiheuttavalle aineelle eli karsinogeenille. Karsinogeeneja ovat mm. tupakan savussa olevat ainesosat, alkoholin sisältämä etanoli ja tietyt papilloomavirukset.

Syöpä kehittyy usein hitaasti. Solussa tapahtuneiden muutosten jälkeen voi mennä vuosia jopa vuosikymmeniä ennen kuin syöpä voidaan havaita.

Silti terveellisten elintapojen noudattamisessa ei kannata luovuttaa. Syöpää voi ehkäistä, mutta tulokset eivät näy heti. Syövän ehkäisyssä vaaditaan pitkäjänteisyyttä ja kykyä ajatella omaa tulevaisuuttaan kauas eteenpäin. Elämällä terveellisesti nyt voimme saada paljon terveitä vuosia, kun olemme iäkkäämpiä.

Syövän ehkäisy ei ole erillinen saareke tai tavoite elämässä. Monet samat säännöt, jotka pätevät syövän ehkäisyyn, ovat olennaisia myös muiden yleisten kansansairauksien riskien vähentämisessä. Tupakoimattomuudella, terveellisellä ruualla ja alkoholin välttämisellä vähennetään paitsi syövän riskiä myös riskiä sairastua mm. sydän- ja verisuonitauteihin tai tyypin 2 diabetekseen.

Ehkäisemällä syöpää edistät terveyttäsi myös monella muulla tapaa. Samalla lisäät hyvinvointiasi ja jaksamistasi jo nykyisessä arkielämässä."


Juuh se vaan stressaa ni tulee kiukuteltua. Mut mahdollisuus on sädetyksellä myöskin. Mut nyt vois taas keskittyä solujen maailmaan. Miksikä syövän teleemeerit ei kulu. Ja miten käy jos sen vahvuuden saisi terveelle telemeerille.
 
Kuten aikaisemmin todettiin, syöpä kehittyy hitaasti. Lue nyt taas tästä:

Syöpä syntyy, kun solussa oleva perimäaines vaurioituu. Perimäaines eli geenit ohjaavat solun kasvua. Jos geeni vaurioituu, voi solu alkaa kasvaa hallitsemattomasti. Kaikki solumuutokset eivät suinkaan johda syöpään, vaan kehomme puolustusjärjestelmä osaa korjata muutoksia.

Aina korjausmekanismit eivät kuitenkaan toimi. Syöpä on pahanlaatuinen kasvain, joka koostuu soluista, jotka eivät kuole.

Muutos geeneissä voi johtua sattumasta tai altistumisesta syöpää aiheuttavalle aineelle eli karsinogeenille. Karsinogeeneja ovat mm. tupakan savussa olevat ainesosat, alkoholin sisältämä etanoli ja tietyt papilloomavirukset.

Syöpä kehittyy usein hitaasti. Solussa tapahtuneiden muutosten jälkeen voi mennä vuosia jopa vuosikymmeniä ennen kuin syöpä voidaan havaita.

Silti terveellisten elintapojen noudattamisessa ei kannata luovuttaa. Syöpää voi ehkäistä, mutta tulokset eivät näy heti. Syövän ehkäisyssä vaaditaan pitkäjänteisyyttä ja kykyä ajatella omaa tulevaisuuttaan kauas eteenpäin. Elämällä terveellisesti nyt voimme saada paljon terveitä vuosia, kun olemme iäkkäämpiä.

Syövän ehkäisy ei ole erillinen saareke tai tavoite elämässä. Monet samat säännöt, jotka pätevät syövän ehkäisyyn, ovat olennaisia myös muiden yleisten kansansairauksien riskien vähentämisessä. Tupakoimattomuudella, terveellisellä ruualla ja alkoholin välttämisellä vähennetään paitsi syövän riskiä myös riskiä sairastua mm. sydän- ja verisuonitauteihin tai tyypin 2 diabetekseen.

Ehkäisemällä syöpää edistät terveyttäsi myös monella muulla tapaa. Samalla lisäät hyvinvointiasi ja jaksamistasi jo nykyisessä arkielämässä."


Tiesittekö muuten, että ruusukaalissa on hiivatin paljon karsinogeeneja, samoin monissa muissakin vihanneksissa.🧐
 

Yhteistyössä