Magneettikuvaan puolen vuoden välein omakustanteisesti

vierailija
Mut entäs riistan syönti. Metsäkanit sikiää monta pesuetta vuodessa. Viimevuonna 200k jänistä ammuttiin. Jos ei ni olisko niitä miljoona nyt ensvuonna jo kymmenen miljoonaa and so on kaikki

Ja mä otan lapselleni turvallisimman kuvausmenetelmän eli magneetin. Miksi käyttäisin röntgeniä joka tuhoaa soluja ja vaatii uusiutumista joka lyhentää taas telemeerejä. Joka aiheuttaa syöpää. Mut jees frendi pyysi kaljoille.
Soitappa sille tyttärellesi ja kerro, että kunnon isi lähtee kaljottelemaan. Haluat varmaan vävynkin, joka on kuin sinä tupakkaa ja kaljaa koska tyttäresihän on tottunut sellaiseen miehenmalliin.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
9MM
Soitappa sille tyttärellesi ja kerro, että kunnon isi lähtee kaljottelemaan. Haluat varmaan vävynkin, joka on kuin sinä tupakkaa ja kaljaa koska tyttäresihän on tottunut sellaiseen miehenmalliin.
Päinvastoin mä en juo pisaraakaan kun olen tyttöni kanssa. Tyttö saa paljon rakkautta ja huolenpitoa. Joten yrityksesi olla ilkeä on niin säälittävää et kannatais katkeruudelle tehdä jo jotain
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Maailmalla ilmiöksi noussut vegaaninen ruokavalio kiinnostaa yhä useampia suomalaisia. Toisin kuin usein ajatellaan, vegaaniruokavaliosta ei puutu energiaa, proteiinia tai rautaa – kunhan sen koostaa oikein.

Keho kiittää terveellisesti syövää vegaania
Oikein koostettuna vegaaninen ruokavalio on hyvin terveellinen.
– Vegaaniruokavalion ajatellaan usein olevan kevytdieetti, proteiiniköyhä tai ongelmallinen raudan suhteen. Mikään näistä oletuksista ei pidä paikkansa, kertoo laillistettu ravitsemusterapeutti Johanna Kaipiainen.
Terveelliseen vegaaniruokavalioon kuuluu paljon kasviksia, täysjyväviljaa, palkokasveja ja hyviä rasvoja, kuten rypsiöljyä, avokadoa ja pähkinöitä.

Kasviksissa on hurjasti kehon tarvitsemia vitamiineja ja antioksidantteja, jotka auttavat elimistöä pysymään terveenä. Sydän ja verisuonet kiittävät, kun kovat eläinrasvat korvataan pehmeillä kasvirasvoilla, sillä tyydyttynyt eläinperäinen rasva voi nostaa kolesteroliarvoja. Kohonnut kolesteroli puolestaan altistaa sydän- ja verisuonitaudeille.
– Vegaaniruokavalion on todettu alentavan riskiä sairastua myös muun muassa kakkostyypin diabetekseen ja syöpään. Vegaaneilla on myös tutkimuksissa ollut sekasyöjiä matalammat kolesterolipitoisuudet, Kaipiainen sanoo.

Kasviksissa, palkokasveissa ja täysjyvässä on hyvien suolistomikrobien rakastamaa kuitua. Tutkimuksissa onkin havaittu, että vegaaniruokavalio muuttaa suoliston mikrobikoostumusta paremmaksi. Suolistomikrobit vaikuttavat laajasti terveyteemme – kun ne voivat hyvin, ihminenkin voi. Huonosti voivilla mikrobeilla on sen sijaan yhteys kehon tulehdukseen, ylipainoon ja jopa masennukseen.
– Valtion ravitsemusneuvottelukunta on todennut, että vegaaniruokavalio sopii kaikenikäisille. Sitä voivat noudattaa ikääntyvät, lapset, odottajat ja imettäjät, Kaipiainen sanoo.

Mistä vegaani saa tärkeät ravintoaineet?
– On hyvä muistaa, että lihassa ja kalassa on myös rasvaa, ja sitä tarvitsee vegaanikin, Kaipiainen sanoo.
Hyviä rasvanlähteitä ovat kasviöljyjen lisäksi pähkinät, siemenet ja avokado. Vegaani lisää soijajugurttiin kourallisen manteleita, siivuttaa leivälle avokadoa ja lorauttaa salaattiin reilusti öljypohjaista kastiketta.
Proteiinia vegaani saa nykyisin helposti, sillä erilaisia kasviproteiinivalmisteita on kehitetty paljon. Kyse on isosta trendistä, joka ei näytä hiipumisen merkkejä.
– Vegaani saa proteiinia pavuista, linsseistä, herneistä, pähkinöistä, siemenistä ja jonkin verran myös viljasta. Lisäksi proteiininlähteitä ovat näistä jalostetut tuotteet, Kaipiainen sanoo.
Jalostettuja kasviproteiineja ovat esimerkiksi tofu, soijarouhe, vehnäproteiinista valmistettu seitan sekä erilaiset soija-, härkäpapu-, herne- tai kauraproteiinia sisältävät valmisteet. Proteiinista ei todellakaan tule pulaa, sillä esimerkiksi kotimaisessa kauraa, hernettä ja härkäpapua sisältävässä Nyhtökaurassa on noin 30 grammaa proteiinia. Naudan jauhelihassa proteiinia on noin 19 ja maitorahkassa noin 10 grammaa.

Rautaa puolestaan on palkokasveissa, hampunsiemenissä, vihreissä lehtivihanneksissa, täysjyväviljassa ja kuivatuissa hedelmissä.

Kalsiumia vegaani saa vihreistä kasviksista, kaaleista, pavuista ja pähkinöistä, varsinkin manteleista. Siemenissä ja kuivatuissa hedelmissä, etenkin viikunassa, on myös hyvin kalsiumia. Kasvijuomiin lisätään sama määrä kalsiumia, joka lehmänmaidossa on.



Täällä puhutaan siitä mitä syödään vaikka pitäisi katsoa millainen on ruuansulatusjärjestelmä sillä se määrää myös elimistölle sopivan ravinnon. Kasvis- lihan- ja sekaravinnon käyttäjien ruuansulatusjärjestelmät on täysin erinlaiset. Kasvisravinnon syöjien kannattais vertailla näitä järjestelmiä. Ihminen on jo tuhansia vuosia sitten valinnut oman ruuansulatusjärjestelmän. Ei se ole mielipide kysymys mikä on sopiva ravinto ihmiselle.
 
Kuitenkin vaikutat ottavan hirveän vakavasti esim. nämä ruokavalioasiat ja tuuttaat noita videoitasi useaan ketjuun, mm. yhteen, jossa joku kyseli hyviä vegaanisia ruokareseptejä.
Niin kauan kuin hyvää luomulihaa ja kalaa ja muita eläinperäisiä tuotteita on saatavilla niin asiat ovat hyvin.

Jos ihmisiä aletaan harhauttamaan niin, että voimme elää terveinä/hyvinvoipina tai tulisimme jopa paremmin toimeen ilman eläinperäistä ravintoa niin saatan hyvinkin heittää muutamia kysymyksiä.
 
vierailija
Niin kauan kuin hyvää luomulihaa ja kalaa ja muita eläinperäisiä tuotteita on saatavilla niin asiat ovat hyvin.

Jos ihmisiä aletaan harhauttamaan niin, että voimme elää terveinä/hyvinvoipina tai tulisimme jopa paremmin toimeen ilman eläinperäistä ravintoa niin saatan hyvinkin heittää muutamia kysymyksiä.
Sulle on annettu faktatietoa siitä, että voi hyvin elää ja voida hyvin ilman eläinperäistä ravintoa, joten antaisit olla jo. Olet vapaa syömään, mitä haluat, annathan muidenkin syödä ja voida hyvin. Minusta ei tule vegaania, vaikka olen vegaanihaastettakin kokeillut. Voin olla ilman lihaa, mutta kalaa rakastan, samoin kuin kananmunia ja juustoja, tosin niitäkin on jo saatavilla vegaanisia aika paljon ja niitä voi itsekin valmistaa.
 
Sulle on annettu faktatietoa siitä, että voi hyvin elää ja voida hyvin ilman eläinperäistä ravintoa, joten antaisit olla jo. Olet vapaa syömään, mitä haluat, annathan muidenkin syödä ja voida hyvin. Minusta ei tule vegaania, vaikka olen vegaanihaastettakin kokeillut. Voin olla ilman lihaa, mutta kalaa rakastan, samoin kuin kananmunia ja juustoja, tosin niitäkin on jo saatavilla vegaanisia aika paljon ja niitä voi itsekin valmistaa.
Kyllä minä kyseenalaistan silti ja kysyn kysymyksiä. Sinä et valitettavasti voi hiljentää minua.🤷‍♀️

Ihan samalla tavoin sinä kyseenalaistat ja kysyt kysymyksiä, eikä minulla ole mitään halua edes yrittää hiljentää sinua.

Ihmisten oman, vapaan ajattelun kunnioitus on erittäin tärkeää.
Ihmisillä on oikeus keskustella ja jalostaa tietoa sekä siihen perustuvaa kulttuuria sananvapautta käyttäen. Rikkain kulttuuri ja parhaiten toimivat ratkaisut eivät synny yksittäisen diktaattorin neronleimauksissa, vaan vapaaseen tietoon perustuvassa keskustelussa johon kaikki saavat ottaa osaa.👍
 
vierailija
Kyllä minä kyseenalaistan silti ja kysyn kysymyksiä. Sinä et valitettavasti voi hiljentää minua.

Ihan samalla tavoin sinä kyseenalaistat ja kysyt kysymyksiä, eikä minulla ole mitään halua edes yrittää hiljentää sinua.

Ihmisten oman, vapaan ajattelun kunnioitus on erittäin tärkeää.
Ihmisillä on oikeus keskustella ja jalostaa tietoa sekä siihen perustuvaa kulttuuria sananvapautta käyttäen. Rikkain kulttuuri ja parhaiten toimivat ratkaisut eivät synny yksittäisen diktaattorin neronleimauksissa, vaan vapaaseen tietoon perustuvassa keskustelussa johon kaikki saavat ottaa osaa.
Voit vapaasti kyseenalaistaa, mutta ehkä nämä ihmiset itse ovat sinua paremmin perillä hyvinvoinnistaan.
 
Voit vapaasti kyseenalaistaa, mutta ehkä nämä ihmiset itse ovat sinua paremmin perillä hyvinvoinnistaan.
Harva asia on faktaa. Tiedekin elää koko ajan, teemme tutkimuksia ja opimme koko ajan uutta.
Jotkut asiat on hyvä pitää ennallaan, kuten esim. biologiset faktat, mutta ei tarkoita sitä, että kaikki asiat olisivat tällaisia.
 
vierailija
Harva asia on faktaa. Tiedekin elää koko ajan, teemme tutkimuksia ja opimme koko ajan uutta.
Jotkut asiat on hyvä pitää ennallaan, kuten esim. biologiset faktat, mutta ei tarkoita sitä, että kaikki asiat olisivat tällaisia.
Oma kokemus hyvästä voinnista on varmaan aika hyvä mittari, mutta ilman muuta tutkimusta tehdään koko ajan lisää. Toisaalta on hämmentävää, että välillä väitetään sen ja sen olevan epäterveellistä ja toinen asia taas pitää ehdottomasti lisätä ruokavalioon tai muuten.. Johan siinä ihminen menee sekaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Juuh live musaa ja olutta. Nyt on tällä palstalla hermo niin kireenä et frendi oli hyvä kun kyseli. Viettään iltaa. Voihan säkin hyvin.
Oih! Livemusaa!😍❤

Pitäkää hauskaa ja rentoutukaa kunnolla, ihanaa turista välillä ystävien kanssa!🥰

Mä kävin eilen diskoilemassa, mutta en juonut mitään. Mulla on jääneet juomiset näköjään vain ennen joulua tapahtuviksi. Voisi yrittää vähän tsempata ja juoda useammin!🤗 Ei kai se mun juoma likööri tai coctail alkoholi ole yliprosessoituja syötäviä huonompi vaihtoehto.😁 En juurikaan syö arjessa viljoja, mitään yliprosessoitua tai mitään herkkuja.😬
 
Oma kokemus hyvästä voinnista on varmaan aika hyvä mittari, mutta ilman muuta tutkimusta tehdään koko ajan lisää. Toisaalta on hämmentävää, että välillä väitetään sen ja sen olevan epäterveellistä ja toinen asia taas pitää ehdottomasti lisätä ruokavalioon tai muuten.. Johan siinä ihminen menee sekaisin.
Mutta ihminenhän tottuu vaikka jääpuikkoon persiissä. Millä erottaa pikkuhiljaa tapahtuvan muutoksen?

Ja jos terveystestien rangea ylläpitää lähtökohtaisesti sairaat ihmiset niin onko niihin luottamista? Tässä kohtaa se oma vointi on varmasti hyvä mittari. Kun syöt eläinrasvoja ja kolesterooliarvot ovat erit kuin vähärasvaisella dieetillä olevilla ja sinulle tyrkytetään statiineja, niin kannattaako niitä syödä…
 
vierailija
Oih! Livemusaa!

Pitäkää hauskaa ja rentoutukaa kunnolla, ihanaa turista välillä ystävien kanssa!

Mä kävin eilen diskoilemassa, mutta en juonut mitään. Mulla on jääneet juomiset näköjään vain ennen joulua tapahtuviksi. Voisi yrittää vähän tsempata ja juoda useammin! Ei kai se mun juoma likööri tai coctail alkoholi ole yliprosessoituja syötäviä huonompi vaihtoehto. En juurikaan syö arjessa viljoja, mitään yliprosessoitua tai mitään herkkuja.
Just tuossa miehen kanssa juttelin ja mietin, vieläkö ihmiset käyvät tanssimassa discossa. Kiva, jos käydään :) Tuli itsekin aikanaan käytyä paljon ja aah, ihana kasari, kun pakkasella oli naisilla "pakkassaappaat" ja sitten muovipussissa mukana korkkarit 😁

Mikäs siellä Helsingissä on nykyään kiva tanssipaikka? Muutamissa tuli käytyä 1990-2000-lukujen taitteessa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Just tuossa miehen kanssa juttelin ja mietin, vieläkö ihmiset käyvät tanssimassa discossa. Kiva, jos käydään Tuli itsekin aikanaan käytyä paljon ja aah, ihana kasari, kun pakkasella oli naisilla "pakkassaappaat" ja sitten muovipussissa mukana korkkarit

Mikäs siellä Helsingissä on nykyään kiva tanssipaikka? Muutamissa tuli käytyä 1990-2000-lukujen taitteessa.
Mä olin 80-luvulla vielä vaipoissa.😬

Tykkään lattarimestoista ja homoklubeista.
 
Täällä puhutaan siitä mitä syödään vaikka pitäisi katsoa millainen on ruuansulatusjärjestelmä sillä se määrää myös elimistölle sopivan ravinnon. Kasvis- lihan- ja sekaravinnon käyttäjien ruuansulatusjärjestelmät on täysin erinlaiset. Kasvisravinnon syöjien kannattais vertailla näitä järjestelmiä. Ihminen on jo tuhansia vuosia sitten valinnut oman ruuansulatusjärjestelmän. Ei se ole mielipide kysymys mikä on sopiva ravinto ihmiselle.
Mielenkiintoinen ja olen ihan jonkin verran tätä tutkinut.
En ole vielä siellä asti ilmeisesti kuin sinä?

Olisiko vinkata jotain hyvää matskua mikä sinua sykähdytti eniten?
 

Yhteistyössä