Mätkäsin ex-ukkoa kuonoon

Kävinpäs tuossa kävelyllä, meijän mettätiellä... Ja vastaan sieltä kipitteli juuri vapaalle päässy exäni. Tännään minua ei näköjään pelota mikkään, tervehti minua ja sano toivoneensakki että törmäis minnuun, totesin että kannattiko toivoa ja potkasin sitä sääreen ja latasin naamaan. Ja kävelin pois.

Tollopolo jäi suu auki tuijottaan.

Kerranki sain antaa takas, yhellä iskulla kuittasin ne vuodet mitä se minua hakkasi.

Ja mikä parasta, se järkytty kai niin pahasti ettei tullu ees perrään ja antanu takas. :D

hä?
Öh, miksi innostuneet aplodit tapahtuneesta? Vaikka mies ilmeisestikin on ollut kusipää. Väkivalta on ihan perseestä. Aina. Jos tämä olis ollut miehen kirjoittama, joka olisi lätkäissyt naamaan ex-vaimoaan, vastaukset olisivat melko toisenlaisia.

vieras
Entä kaikki ne ihmiset, joita sinä olet elämäsi aikana pahoinpidellyt, heillä on siis yhtäläinen oikeus tulla kostamaan sinulle? Ja niitä ihmisiä taitaa olla paljon, ainakin täällä kertomasi mukaan. Etkö ollut menossa istumaankin tästä syystä?

vieras
Hei Hyytis. En sano tätä ollenkaan pahalla. Oon seuraillut viestejäsi jo jonkun aikaa. Siis joskus lukenut sun avauksia. Kuvittelen saaneeni jonkinlaisen käsityksen siitä ,mitä sun elämä oli ennenkuin vauvanne syntyi. Mut nyt viimeaikoina sulta on alkanut tulemaan vähän huolestuttavaa tekstiä :( Sä et nuku, purat aggressiota fyysisesti mieheesi ja exään ainakin.. Voitko sä oikeesti nyt ihan hyvin? Oon huolissani sen takia, että nyt sulla on se pienikin huolehdittava itses lisäksi. Älä loukkaannu, tää e oo mitään vittuilua, oikeesti vähän mietityttää sun vointi :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä kaikki ne ihmiset, joita sinä olet elämäsi aikana pahoinpidellyt, heillä on siis yhtäläinen oikeus tulla kostamaan sinulle? Ja niitä ihmisiä taitaa olla paljon, ainakin täällä kertomasi mukaan. Etkö ollut menossa istumaankin tästä syystä?
Mie en ikinä ole kelleen päälle käyny ilman syytä. Ja se syy on yleensä ollu itsepuolustus tai se että kaverille on käyty niskaan. Jokasesta teostani olen kiltisti vastuuni kantanu niinku pittääki.

Alkuperäinen kirjoittaja hä?:
Öh, miksi innostuneet aplodit tapahtuneesta? Vaikka mies ilmeisestikin on ollut kusipää. Väkivalta on ihan perseestä. Aina. Jos tämä olis ollut miehen kirjoittama, joka olisi lätkäissyt naamaan ex-vaimoaan, vastaukset olisivat melko toisenlaisia.
Jos tämä olisi ollut miehen kirjoittama, siis sellaisen miehen jota ex-puoliso olisi vuosikaudet pahoinpidellyt ja terrorisoinut, niin tuskinpa palsta kovasti kauhistelisi. Tietysti jos oikeasti olisi sairaalakuntoon hakannut, mutta "terve" nokkaanveto on nyt kuitenkin vähän eri asia. Ei ehkä fiksua tai laillista, mutta mielestäni täysin ymmärrettävää ja inhimillistä. Ja erityisesti mielestäni on parempi, että uhri luopuu uhrin roolistaan ja antaa takaisin, vaikka sitten vähemmänkin viisaasti. Kummia jeesustelijoita aina liikenteessä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie en ikinä ole kelleen päälle käyny ilman syytä. Ja se syy on yleensä ollu itsepuolustus tai se että kaverille on käyty niskaan. Jokasesta teostani olen kiltisti vastuuni kantanu niinku pittääki.
Exäsi, ja lähes kaikki väkivaltaa käyttävät, taitavat ajatella aika lailla samoin.

vieras
Tunnut mättävän milloin ketäkin turpaan... Kannattas hakee apua tohon väkivaltasuuteen ennen ku teet sille lapselle jotain, ku sen käytös ei mielltytä.
Kyllä se on ihan todettu asia että mulla on vihanhallinnan kans ongelmia. Mut lapsiin en sitä pura.
Siis vielä et ole niin tehnyt... Kerta se on ensimmäinenkin.

Hei Hyytis. En sano tätä ollenkaan pahalla. Oon seuraillut viestejäsi jo jonkun aikaa. Siis joskus lukenut sun avauksia. Kuvittelen saaneeni jonkinlaisen käsityksen siitä ,mitä sun elämä oli ennenkuin vauvanne syntyi. Mut nyt viimeaikoina sulta on alkanut tulemaan vähän huolestuttavaa tekstiä :( Sä et nuku, purat aggressiota fyysisesti mieheesi ja exään ainakin.. Voitko sä oikeesti nyt ihan hyvin? Oon huolissani sen takia, että nyt sulla on se pienikin huolehdittava itses lisäksi. Älä loukkaannu, tää e oo mitään vittuilua, oikeesti vähän mietityttää sun vointi :(
En mie kovin hyvin voi, masennus ym. Ja sitä hoidettaan kyllä. Ja lapsella ei ole mittään hättää vaikka mie en ihan kunnossa olekkaan...

Tunnut mättävän milloin ketäkin turpaan... Kannattas hakee apua tohon väkivaltasuuteen ennen ku teet sille lapselle jotain, ku sen käytös ei mielltytä.
Kyllä se on ihan todettu asia että mulla on vihanhallinnan kans ongelmia. Mut lapsiin en sitä pura.
Siis vielä et ole niin tehnyt... Kerta se on ensimmäinenkin.
Varmaan mie itteni tunnen ja uskallan sanoa ettei sitä ensimmäistäkkään kertaa tule. Mittään niin kaunista ei maailmasta löydy ko lapset, eikä ne voi tehä mittään sellasta mikä sais multa kupin nurin. Eikä tarvi inttää vastaan. :whistle:

Yhteistyössä