Mäkikuismasta kokemuksia/ muita käyttäjiä?

  • Viestiketjun aloittaja Mäkikuismalainen
  • Ensimmäinen viesti
Mäkikuismalainen
Aloitin Vogelin mäkikuisman käytön viime viikolla, ja en tiedä voiko olla mahdollista, mutta mieli vaikuttaa heti olevan jotenkin parempi ja tasaisempi. Mitään varsinaista masennusta minulla tuskin on ollutkaan, mutta sellaista ala vireisyyttä-mikään ei oikein kiinnostais eikä jaksais mitään. Hermot oli aika kireällä. Nyt tosiaan tuntuu että olis jo parempi olo. Onkohan tämä blaseboa vai voiko vaikuttaa jo alle viikossa? Otan 2 tablettia päivässä.

Mäkikuismanhan pitäisi parantaa unta ja vähentää REM-unta, mutta minulla on käynyt kyllä niin, että nyt olen alkanut näkemään hirveästi unia. En ole pitkään aikaan nähnyt (tai muistanut ainakaan..) ja nyt sitten tuntuu että näen joka yö. Unen laatuun ei siis mielestäni ole ollut ainakaan parempaa vaikutusta mäkiuismalla.

Onko muita käyttäjiä ja minkälaisia kokemuksia teillä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mäkikuismalainen:
Niinkö? lol Empä usko.
Vastaavia tapauksia on löytynyt paljon. Luontaistuotteista ei ole lainsäädäntöä eikä niiden sisältöä valvota, koska ne eivät ole lääkkeitä eivätkä elintarvikkeita. Mä en ottaisi tollaista riskiä.

Eri asia, jos löydät jonkun mäkikuismaa lääkkeenä tai elintarvikkeena.
 
...
esim. valeriaana iskee samaan paikkaan, mitä bentsot. Normaalille ihmiselle tämä ei varmaan ole haitallista, mutta bentsokoukusta selvinneelle voi olla aikamoinen yllätys, jos nappailee luonnontuotetta...
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käytätkö e-pillereitä tai muita lääkkeitä? Varmistapa yhteensopivuus!
Niin, se taisi olla juuri m.kuisma, joka alentaa monen ehkäisyvalmisteen tehoa. Taas tulee kyllä niin muistin syöveristä, että tarkista itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mäkikuisman vaikutus on verrattavissa johonkin mielialalääkkeeseen. Kun vain muistaisin mihin...
Siinähän on useita samoja aineita kuin eri mielialalääkkeissä. http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=6713095 ja http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=ama&p_artikkeli=ama00030 . Mä en epäile sen vaikutustehoa vaan turvallisuutta.
 
mäkikuismalainen
Joo, tiedän kyllä että mäkikuisma vähentää e-pillereiden vaikutusta, mutta itse en käytä pillereitä. Enkä muitakaan lääkkeitä joten sen suhteen vaaraa ei pitäisi olla. En ole ikinä käytänyt mitään lääkitystä mihinkään, mutta empä usko että koukkuun nyt näihin jään. Ja jos näistä on apua mielialaan, niin en näe mitään syytä miksei voisi syödä? Mielumin olen paremmalla mielellä ja syön luontaistuotetta kun riehun kotona. ;)
 
mäkikuismalainen
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mäkikuisman vaikutus on verrattavissa johonkin mielialalääkkeeseen. Kun vain muistaisin mihin...
Mä en epäile sen vaikutustehoa vaan turvallisuutta.
Turvallisuutta? Siis missä suhteessa turvallisuutta? Jos lääkärit määrää mielialalääkkeitä (mitkä kuitenkin lienevät paljon voimakkaampia kuin luontaistuotteet..) niin miten mäkikuisma voisi olla vaarallinen käyttää?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mäkikuisman vaikutus on verrattavissa johonkin mielialalääkkeeseen. Kun vain muistaisin mihin...
Siinähän on useita samoja aineita kuin eri mielialalääkkeissä. - . Mä en epäile sen vaikutustehoa vaan turvallisuutta.
Minä en epäile sen vaikutustehoa, enkävarsinaisesti turvallisuuttakaan. Totean vain, että ihmiset eivät välttämättä tiedä, mitä ottavat ja mihin ottavat. Itsensä diagnosoiminen ja lääkitseminen on vaikeaa.

Suosittelen konsultoimaan lääkäriä. Tai vähintään ottamaan selvää aineesta ja miettimään, onko tämä sitä, mitä tarvitset.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja mäkikuismalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mäkikuisman vaikutus on verrattavissa johonkin mielialalääkkeeseen. Kun vain muistaisin mihin...
Mä en epäile sen vaikutustehoa vaan turvallisuutta.
Turvallisuutta? Siis missä suhteessa turvallisuutta? Jos lääkärit määrää mielialalääkkeitä (mitkä kuitenkin lienevät paljon voimakkaampia kuin luontaistuotteet..) niin miten mäkikuisma voisi olla vaarallinen käyttää?
Se, että joku on luontaistuote ei automaattisesti tarkoita sitä, että se olisi turvallisempaa tai miedompaa.
 
mäkikuismalainen
En mielelläni ota mitään lääkkeitä, edes särkylääkkeitä, ellei ole pakko, ja tätä mäkikuismaakin mietin pitkään. Luin luonnollisesti valmisteesta ensin, enkä näe mitään syytä miksi en voisi kokeilla. Minulla on lievän masennuksen oireita, toiset syövät mäkikuismaa kaamos-masennuksen talviaikana. On mukavaa että on näinkin paljonhuolehtivia ihmisiä..Mutta haluaisin nyt kuulla välillä myös muiden käyttäjien kokemuksia onko ollut hyötyä jne.
 
mäkikuismalainen
Niin ja vielä sen verran, että en syö e-pillereitäkään just sen vuoksi, että en halua mitään teollisia "hormooneja" elmistööni (jotka voivat aiheuttaa myös raivareita ja ties mitä sivuoireita aina veritulppaan asti). Mielummin syön siis vaikka mäkikuismaa kun e-pillereitä.

Mutta edelleenkin kaipaisin muiden mäkikuismaa käyttävien kokemuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mäkikuismalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mäkikuisman vaikutus on verrattavissa johonkin mielialalääkkeeseen. Kun vain muistaisin mihin...
Mä en epäile sen vaikutustehoa vaan turvallisuutta.
Turvallisuutta? Siis missä suhteessa turvallisuutta? Jos lääkärit määrää mielialalääkkeitä (mitkä kuitenkin lienevät paljon voimakkaampia kuin luontaistuotteet..) niin miten mäkikuisma voisi olla vaarallinen käyttää?
Mäkikuismassa on samoja aineita kuin mielialalääkkeissä, mutta niiden määrää eikä suhdetta voi tietää. Se on kuitenkin todettu pelkästään käytettäessä tarpeeksi turvalliseksi eli sen käyttöä ei-suositella.

Turvallisuuskysymys tulee siinä, että luontaistuotteista ei ole lainsäädäntöä eikä valvontaa. Valmistaja voi laittaa ihan mitä tahansa lääkkeitä valmisteisiin, koska sitä ei valvota.
 
up
itse olen tästä myös kiinnostunut.
oisko paikalla jotain joka olis oikeesti kokeillu eikä hauku vaikkei tiiä asiata mitään :)

kokemuksia kaipaisin? omia tai esim läheistesi?
 
Vastaus vanhaan viestiin
Googlella löysin tämän vanhan keskustelun, minä aloitin kokeilun tänään.
Ihan apteekista hain purkillisen Vogelin Hyperiforce Novaa ( http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu699/2.htm ), katsotaan jeesaako.

 
Tässäkin vastausta vanhaan viestiin
Aloitin ennen pääsiäistä samaisen tuotteen käytön (hyperiforce nova) ja se todellakin toimii: oli sitten lumetta tai totta, niin olo on helpottanut (en ole enää niin kärtyinen ja jaksan huomata ilon aiheita päivissä, kaikki ei ole enää pelkkää puurtamista). Turvallisuus tietenkin mietityttää: olen tässä nettiä plarannut ja yrittänyt löytää fakta-tietoa (kokemuksia ja varoituksia näkyy kyllä löytyvän..). Mietityttää, miten tuote vaikuttaa esimerkiksi juuri maksan toimintaan ja veren hyytymiseen: onko siinä riskiä, että aiheuttaisi esim. tukoksia?
 
mielialainen
kaikille omakohtaista tiedonhakua. Google auki jne.
Tässä mielialalääkkeistä valaiseva linkki:
http://areena.yle.fi/video/1315511829091

http://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4kikuisma
 
Kaipaus
Olen syönyt 2 viikkoa tuota hyperiforce nova valmistetta, jota saa siis apteekista. Olen ollut selkeästi positiivisemmalla ja pirteämmällä tuulella. Liekkö lumevaikutusta vai ei, mutta aijon ainakin jatkaa. 60 tabua maksaa 20,60 e. Osaako kukaan sanoa kuinka kauan sitä saa syödä yhtäjaksoisesti kun se on kerta lyhytaikaiseen masennuksen hoitoon?
 
"Vierailija"
Söin vuosia mäkikuisma valmisteita ja sanoisin, että se pelasti sekä minut että perheeni. Olin pitkään ollut ahdistunut, väsynyt ja masentunut. Istyin vain enkä saanut tehtyä mitään. Maailma tuntui pahalta paikalta enkä nähnyt elämässä järkeä.

Otin heti kolme tablettia päivässä ja kymmenen päivän päästä iski päänsärky ja väsymys ja nukuin lähes pävittäin pienet päiväunet. Olin harmissani, sillä luulin, ettei tuote sovi minulle. Mutta sitten yhtenä päivänä huomasin istuvani olohuoneen sohvalla ja olevani - onnellinen. Muistan tunteen tänä päivänäkin, sillä oli kulunut pitkä aika, kun olin viimeksi tuntenut tyytyväisyyttä ja rauhaa. Huomasin myös nukkuvani paremmin ja lepäsin enemmän, mikä paransi oloani.

Parasta mäkikuisman käytössä oli se, että ikäänkuin sain etäisyyttä asioihin ja ongelmiin ja pystyin toimimaan. Aikaisemmin olin aivan lamaantunut. Pystyin myös kannustamaan lapsiani ja olemaan positiivinen, mistä oli heille paljon hyötyä. Pelko hävisi ja tilalle tuli terve järki ja toivo.

Käytin mäkikuismaa vuosia eikä minulla ollut mitään sivuoireita. Ja kun pari vuotta sitten lopetin käytön, se kävi yllättävän kivuttomasti. Löysin tilalle muita keinoja pitää itseni kasassa: mietiskelu/rukous (sama asia), josta sain/saan paljon energiaa. Ajattelinkin välillä, että ahdistus/masennus oli vain väsymystä ja energian puutetta. Siksi kai sanotaan, että liikuntakin parantaa mielialaa.

On hyvä löytää keinoja pitää itsensä ja elämänsä kasassa, sillä elämä ei ole helppoa. Minulle mäkikuismasta oli aikoinani paljon hyötyä.
 

Yhteistyössä