Määritelkää alle kouluikäinen lapsi!

  • Viestiketjun aloittaja laki vai mikä?
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;29766381:
Kiitos, vieras. Se tuli siinä.

Blue, sulle opiksi, ei olis edes tarvinnut raivoamaan alkaa kun oisit tuon linkin laittanut.
Sillä vaivalla, mitä täällä vänkäsit, olisit sen itsekin googlettanut, kuten minäkin tein.
 
alkuperäinen
Tai sitten olisit voinut uskoa kun sanoin että tiedän komemuksesta olevani oikeassa. Mutta hyvä että tuli selvyys asiaan ja kaikki on hyvin.
Älä enää jaksa!!!

Joku muu kuin sinä oli fiksumpi ja ymmärsi mitä hain, sinä aloit kiroamaan ja mesoamaan.

Mene jo, mene kauas, mene pois, häivy, katoa! Mulla ei ole sulle mitään sanottavaa, tässä ketjussa olit vain riidanhaastaja ja solvaaja.

Ja pakonomainen oikeassa olon tarpeesikin tuli tyydytettyä, hienoa! Mutta- ööh-kenen kanssa vänkäsit ja mistä? Kukaan ei kyseenalaistanut SUN tietoa asiasta, sun vaan piti pitää melua miten SÄ tiedät. Yksi vieras sitten osasi lukea ja ymmärsi mitä hain ja ilman mitään mussun mussutuksia haki sen linkin ja se on siinä.
 
Blue
[QUOTE="rypäle";29766410]Tämä ei liity tähän ketjuun, mutta bluesta mulle tulee aina jotenkin sellainen olo, et se tarvis halauksen. Oikein kunnon rutistuksen ja halauksen.[/QUOTE]

Kiitos! :)
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;29766409:
Älä enää jaksa!!!

Joku muu kuin sinä oli fiksumpi ja ymmärsi mitä hain, sinä aloit kiroamaan ja mesoamaan.

Mene jo, mene kauas, mene pois, häivy, katoa! Mulla ei ole sulle mitään sanottavaa, tässä ketjussa olit vain riidanhaastaja ja solvaaja.

Ja pakonomainen oikeassa olon tarpeesikin tuli tyydytettyä, hienoa! Mutta- ööh-kenen kanssa vänkäsit ja mistä? Kukaan ei kyseenalaistanut SUN tietoa asiasta, sun vaan piti pitää melua miten SÄ tiedät. Yksi vieras sitten osasi lukea ja ymmärsi mitä hain ja ilman mitään mussun mussutuksia haki sen linkin ja se on siinä.
EI mua kiinnosta tietää Bluen KOKEMUSTEN perusteella saatu tieto
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;29766413:
AInakaan niillä termeillä mitä laitoin googleen en löytänyt, enkä vängännyt vaan kysyin.
Löytyy niin helposti kuin kirjoittamalla perhepäivähoito ja sen jälkeen ensimmäinen linkki, mikä ei ole jonkun kaupungin oma. Vähän järkeä käyttämällä sieltä löytyy tieto ja linkki jopa tuonne lakipykäliin.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;29766447:
Voi ei.....

mua ei kiinnostanut se tieto, en väittänyt että oisit ollut väärässä. Hain mustaa valkoisella virallista tahoa.

Voi raasu.
Mutta nyt sait sekä kokemukseni ja että myös mustaa valkoisella. Onnenpäivä!

Mutta hei aikuisten oikeasti, hienoa että asia selvisi, "virallistakin" tietä.
 
asiaan herännyt
Täällä olisi muuten yksi saman asian kanssa painiskeleva, lapsi on ollut vain eskarissa, ei täydentävässä päivähoidossa, ja oma lapsiryhmä on täynnä. Pitäisikö mun nyt laittaa sitten hakemus päivähoitoon siitä kun eska loppuu? Mulla on viiden viikon lomakin tossa, eli maksan sit tyhjästä sen ajan.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja asiaan herännyt;29768308:
Täällä olisi muuten yksi saman asian kanssa painiskeleva, lapsi on ollut vain eskarissa, ei täydentävässä päivähoidossa, ja oma lapsiryhmä on täynnä. Pitäisikö mun nyt laittaa sitten hakemus päivähoitoon siitä kun eska loppuu? Mulla on viiden viikon lomakin tossa, eli maksan sit tyhjästä sen ajan.
Lain mukaan näin pitäisi tehdä, eli sun pitäisi hakea omalle lapselle paikka jos sun ryhmä on täysi. Tosin käytännössä jotkut pitävät oman lapsen "riskillä" ylimääräisenä. Kysy oman kunnan päivähoitotoimistosta miten teillä päin on asia järjestetty ja tuleeko siitä sanktioita jos joku kiinnittää huomiota siihen että sun lapsi on ylimääräisenä.
 
Blue
Sun olisi pitänyt herätä asiaan aiemmin. Sun eskari ei ole kesällä puolikas vaan kokopäiväinen alle kouluikäinen. Laki sanoo näin. Mutta itsehän päätöksen teet noudatatko sitä lakia.
 
vierass
Perhepäivähoito on lapsen päivähoitoa, joka tapahtuu kodissa tai kodinomaisessa tilassa. Perhepäivähoidossa yhden hoitajan vastuulla saa olla enintään neljä lasta hoitajan omat alle kouluikäiset lapsen mukaanlukien. Näiden lisäksi ryhmässä saa olla myös yksi esiopetus- tai kouluikäinen lapsi puolipäivähoidossa.
 
8 § (31.5.1990/490)

Perhepäiväkodissa voidaan samanaikaisesti hoitaa enintään neljää lasta mukaan luettuina perhepäivähoitajan omat lapset, jotka eivät vielä ole perusopetuksessa. Lisäksi voidaan hoitaa yhtä perusopetuslain (628/1998) mukaista esiopetusta saavaa lasta, perusopetuksen aloittanutta lasta tai sellaista kunnan järjestämässä osapäivähoidossa olevaa lasta, joka aloittaa perusopetuksen toimintavuotta seuraavana vuonna. (30.3.2000/329)

Sen estämättä, mitä 1 momentissa säädetään, perhepäiväkodissa kaksi hoitajaa voi samanaikaisesti hoitaa enintään kahdeksaa lasta ja lisäksi osapäiväisesti kahta 1 momentin toisessa virkkeessä tarkoitettua lasta. (30.3.2000/329)

Erityisistä syistä ja huomioon ottaen paikalliset olosuhteet kolme hoitajaa voi hoitaa samanaikaisesti enintään kahtatoista lasta.

Kun perhepäiväkodissa hoidetaan samanaikaisesti useampaa lasta kuin 2 momentissa säädetään, tulee yhdellä perhepäivähoitajalla olla vähintään sosiaalihuollon ammatillisen henkilöstön kelpoisuusehdoista annetun asetuksen 5 §:ssä säädetty ammatillinen kelpoisuus. (21.8.1992/806)

Kun perhepäiväkodissa hoidetaan yhtä tai useampaa erityisen hoidon ja kasvatuksen tarpeessa olevaa lasta, tulee tämä ottaa huomioon perhepäiväkodissa samanaikaisesti hoidettavien lasten lukumäärässä, ellei tällaista lasta varten ole erityistä avustajaa.

Mitä tässä pykälässä on säädetty, ei sovelleta kunnan järjestäessä perhepäivähoitoa saman perheen lapsille heidän omassa kodissaan.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1973/19730239
Mitäs ihmettä tuo tummentamani lause tarkoittaa?
 

Yhteistyössä