Mä vihaan tätä taloa niin paljon, että tekis mieli erota ihan jo senkin takia.

  • Viestiketjun aloittaja bird in a cage
  • Ensimmäinen viesti
bird in a cage
200 neliötä, huikea iso piha leikkimökkeineen, huvimajoineen ja kuusiaitoineen.

Vaatteet haisee pahalle, sen haistaa kun on muualla hetken aikaa. On kuulemma vanhan purueristeen haju, jolle ei voi mitään, olis liian kallista alkaa repimään kaikki auki. Se on ihan v*tun sama mitä mä naamalleni tai kropalleni teen, kun kerta haisen kilometrin päähän.

Ollaan asuttu tässä neljä kuukautta, sisäilmamittaukset tehty ja tuloksia odotellaan.
 
bird in a cage
Hometta? Mutta i hyvälle vaikuta jos 4kk jälkeen vihaa taloa johon on muuttanut. Kai te teitte päätöksen yhdessä ja harkiten?
On ihan mun siunauksella hankittu. Ei tänne tullessa haistanut mitään, mutta muualla käydessä vaatteet haisee mun nenään kauheelle homeelle. Mitä hiton intoo on täältä lähteä minnekkään, kun kaikki haistaa ihan varmasti. Mutta töissäkin on käytävä. Hävettää olla dunkkis.
 
bird in a cage
[QUOTE="ahaa";27973147]Ootko ap ihan päästä terve? Miestäs oot jättämässä heti kun vaatteet haisee`?[/QUOTE]

Mulle tää pahalta haiseminen on iso juttu. Lähtisitkö ovesta ulos, jos kaikki vaatteesi haisisivat esim paskalle? Mikään pesu ei auttaisi. Tuuletuskaan ei auttaisi, koska kuitenkin pukeudut kotonasi, säilytät vaatteita kotonasi.
 
kuin myös
Ymmärrän, mutta iso juttu se on vasta sitten kun terveys pettää. Sekin tapahtuu homekodissa ennemmin tai myöhemmin, joten ehkä kuitenkin haluatte vaihtaa ne eristeet tai muuttaa pois. Ihan kauhea tilanne, tiedän sen. Ku tuntee itsensä lähinnä idiootiksi. Yrittäkää nyt kuitenkin selvitä kriisistä yhdessä, et varmaan halua antaa homeen tuhota parisuhdettasi!?
 
"haisuli"
Et ole ainoa, joka asuu vanhassa talossa. Meilläkin on vanha talo, jolla on oma "tuoksunsa" jonka huomaa myös vaatteista kun käy jossain muualla. Silti en vaihtaisi taloa pois, koska se on muuten unelmakotini.
Eri asia sitten, jos ongelmaan liittyy terveyshaittoja. Odottele siis rauhassa ne tulokset. :)
 
no tuota
Vanhojen talojen ominaishajua ei ole olemassakaan, sanoo homeasiantuntijakin. On vain siis epäterveen talon hajuja. Kyllä se aiheuttaa muutakin kuin hajua, esim väsymystä ja se taas saattaa vaikuttaa mielialaan ja onnellisuuteen.

Korjatkaa asumistilanne terveeksi niin saattaa muutkin asiat selkeentyä.
 
bird in a cage
[QUOTE="ahaa";27973180]Ja tämä kaikki on miehesi syytä?[/QUOTE]

Ei ole, mutta koska sanoo, että hajua ei saa pois, niin minun täytyy sitten poistaa itseni täältä.
 
"vieras"
täällä kohtalotoveri. Ostettiin ihana talo ja parin vuoden päästä se vieno tuoksu olikin ho voimakas löyhkä, jota kannetaan vaatteiden mukana joka puolelle :( itse en hajun takia enää tykännyt koko talosta ja oli pakko alkaa tutkia, mistä johtuu. Syy löytyi tuulensuojalevystä, tiilivuoraus oli sitten muurattu siihen kiinni ilman ilmarakoja. Korjauksena koko ulkovuorauksen vaihto. Helvetinmoinen ja kallis homma, mutta pako tehdä tsemppiä ap ja alkakaahan tutkia, mistä se hajun lähde löytyy.
 
"akka"
Mulla on työkaveri joka asuu hometalossa ja haisee ihan vitusti.Se on kamala rasite kaikille kun joutuu sitä haistelemaan ja itellä on astma joka alkaa heti oireilla kun sen kanssa samaan työvuoroon joutuu.
Oksennus meinaa lentää kun sellasen ihmisen kans on oltavva samassa tilassa.
Ei muuta kun talokauppa purkuun ja pois sieltä ennen kuin itse sairastut vakavasti.
 
vvvw
No minäkin oon meillä epäilly mutta mies ei usko kun on tehty porauksia jne, ennen ostoa. Ei ala enempää tutkia ja tää toli jo tuhota meidän suhteen kun aina jankkasin siitä. Mulla on ollu hirvettä väsymystä siitä lähtien kun tähän tultiin (jo vuosia) mutta sen voi yhdistää myös lapsen tuloon ja siihen väsyyn jne.
Kun otin yhteyttä kaupungin terveystarkastajaan, käski vaan alkaa repimään taloa auki jos huolettaa!!! ei muuta. ja tähän mies ei ala.

Nyt on se haaveilema omakotitalo, iso piha, leikkimökit jne. mutta nauti nyt siitä zombiena...vuosien zombiena...olen myös vihannut tätä aika-ajoin ja virheeksi mieltänyt, vaikka muuten onkin ihana talo ja se oma piha ja rauha. Silti joskus jopa nään unia vanhasta kerrostalokämpästäämme jossa asuimme liki 10v.
 
bird in a cage
No minäkin oon meillä epäilly mutta mies ei usko kun on tehty porauksia jne, ennen ostoa. Ei ala enempää tutkia ja tää toli jo tuhota meidän suhteen kun aina jankkasin siitä. Mulla on ollu hirvettä väsymystä siitä lähtien kun tähän tultiin (jo vuosia) mutta sen voi yhdistää myös lapsen tuloon ja siihen väsyyn jne.
Kun otin yhteyttä kaupungin terveystarkastajaan, käski vaan alkaa repimään taloa auki jos huolettaa!!! ei muuta. ja tähän mies ei ala.

Nyt on se haaveilema omakotitalo, iso piha, leikkimökit jne. mutta nauti nyt siitä zombiena...vuosien zombiena...olen myös vihannut tätä aika-ajoin ja virheeksi mieltänyt, vaikka muuten onkin ihana talo ja se oma piha ja rauha. Silti joskus jopa nään unia vanhasta kerrostalokämpästäämme jossa asuimme liki 10v.
:´(
 
bird in a cage
Yksi homma, mikä ihmetyttää on se, että melkein heti kun me muutettiin tänne, tuonne yhteen huoneeseen kuoli joku elukka, joka haisee VIELÄKIN. Eikö sen olisi kuukaudessa pitänyt hävitä sen hajun? Olen mittaillut laserilla nurkkien lämpötiloja ja joissakin on + 4 astetta.
 
"vieras"
Taloissa oleva ummehtunut haju on USEIN ihan jotin muut kuin hometta.. tarkastakaa vaikka aluksi ilmanvaihto..
Homeitiöt ovat useimmiten täysin hajuttomia. Kosteat orgaaniset materiaalit erittää sen vanhan talon ummettuneen hajun jonka useimmat yhdistää homevaurioon.

Ilmanvahidon lisääminen ei ole korjauskeino vaan hajun lähde eli kosteusvaurio on poistettava.
 

Yhteistyössä