Mä vihaan psykiatrista osastoa!

• Viestiketjun aloittaja hullu äiti
  • Ensimmäinen viesti
hellsbells
Ei ne turhaan ole olemassa. Mikäs sinua riivaa? Tsemppiä vointiisi.
Itse olin aikoinaan monta kuukautta ja silloin se pelasti henkeni. Nyt olisi kamala joutua sellaiseen tilanteeseen että osastolle pääsis.

"elina"
Kyllä se rankalta kuulostaa että jouduit olla erossa lapsestasi. Sekä sinulle että lapselle. Mielenterveys hoito on paljon kehittynyt siitä, kun sairaita kidutettiin, mutta ei kovin paljon kuitenkaan. Tie parannukseen alkaa oman elämänhallinnan tunteesta, jota hoito ei yleensä tue. Että olisit itse osallinen omassa hoidossa, etkä hoidettava.

Mä olen viimeiset vuodet aika usein toivonu, että pääsis vähäksi aikaa osastolle lepäämään ja tehny aika epätoivoisiakin temppuja sinne päästäkseni, mutta ilmeisesti "en kuulu sellaiseen sosiaaliseen luokkaan" joka apua tarttis ennen kun on tappanu ittensä, ja sithän sitä ei enää tarviikkaan...Olis ihanaa joskus hetken vaan olla ja joku muu hoitais kaikki.

"hilda"
Mä olen viimeiset vuodet aika usein toivonu, että pääsis vähäksi aikaa osastolle lepäämään ja tehny aika epätoivoisiakin temppuja sinne päästäkseni, mutta ilmeisesti "en kuulu sellaiseen sosiaaliseen luokkaan" joka apua tarttis ennen kun on tappanu ittensä, ja sithän sitä ei enää tarviikkaan...Olis ihanaa joskus hetken vaan olla ja joku muu hoitais kaikki.
hei siihen on huomattavasti mukavampikin vaihtoehto... sitä kutsutaan hotelliksi!

Kuka voi haluta seköpäiden sekaan? (no joo tiedän että ne on sairaita ja osa siellä vaan em. itsetuhoisuuden takia=vakava masennus) mut kun sit siellä on niitä tapoin kissan kun toinen kissa käski niin tehä.. niin en kyllä menis sellaseen paikkaan mistään hinnasta

[QUOTE="hilda";27563092]hei siihen on huomattavasti mukavampikin vaihtoehto... sitä kutsutaan hotelliksi! [/QUOTE]

Joo, niin mulle joskus sanottiin, kun olis sitämieltä että tarttisin vähän intensiivihoitoa...Onhan mulla diagnosoitu pitkittyny masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja paniikkikohtauksia ja ni kaipaisin vähän semmoista...asioiden saantia oikeisiin mittasuhteisiin. Pitäs siis päästä niitä syitä vähän hoitamaan, vaikka oikeestaan pahimmat syyt elämästä onkin jo 5 vuotta sitten hoidettu, mutta nyt on se hetki, kun tuntuu että mulla olis lopulta aikaa sairastua...Mä oon niin kiltti, että uuvunkin vasta kun aika sopii muille!
Mut joo, kaipa tämäkin menee ohi.

ap.
Mä yritin itsemurhaa. Tai en yrittänyt, mutta suunnittelin. Mulle annettiin kaksi vaihtoehtoa: "Joko lähdet osastolle tai tehdään kiireellinen huostaanotto". Onneksi mulla on mies tukena ja lapsi sai jäädä kotiin isänsä kanssa. Mut kamala ikävä oli ja se masens lisää. Lapsen takia yritän jaksaa!

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Mä yritin itsemurhaa. Tai en yrittänyt, mutta suunnittelin. Mulle annettiin kaksi vaihtoehtoa: "Joko lähdet osastolle tai tehdään kiireellinen huostaanotto". Onneksi mulla on mies tukena ja lapsi sai jäädä kotiin isänsä kanssa. Mut kamala ikävä oli ja se masens lisää. Lapsen takia yritän jaksaa!
Mut hei, ajattele miten hienoa on, että sä sait apua ajoissa!:hug:
Ja tosiaan ajattele lasta, sille on parempi, että äiti on hetken poissa osastolla ja saa itsensä parempaan kuntoon kun että äiti on aivan elämänhaluton.

"hilda"

No mistä ne sossut tiesi mitä suunnittelit? toihan on uhkailua ja kiristystä! Tosi paljon varmaan auttoikin. Mä olisin tehnyt kantelun ja rikosilmoituksen tollasesta kiristyksestä. jos sä et oo lapselel pahaa tehnyt ja lapsella on isä,niin ei sossuilla olisi ollut oikeesti syitä huostaanottoon suoralta kädeltä, vaikka tok ijotkut tädithän otta aoikeuden omiin käsiinsä.

ps.tiedän monta isää jotka ovat aikanaan yrittneet itsemurhaa ja joutuneet suljetulle erinäisiksi ajoiksi, mutta heistä ei tehty edes ls-ilmoitusta. eikä se ois mitään auttanutkaan, ois vaan tuonut lisästressiä kaikille.

ps jos oot kärsinyt kauan masennuksesta niin sähköhoito voi auttaa jos lääkkeet ei auta(tiedän yhen joka parani sillä tosin lähimuisti pätkii)

Täällä taitaa päiväsaikaan pyöriä ne kaikkein pösilöimmät tyypit. Anna kun mä yritän ymmärtää, sä et voi ymmärtää sitä miksi ITSETUHOISTA äitiä halutaan auttaa ja hänen lapsiaan suojella? Sä vihaat järjestelmää joka on rakennettu ja joka toimii pelkästään sinun ja lastesi turvaksi? Mitä helvettiä tuossa tilanteessa sun mielestä sitten oikein pitäis tehdä? Vai ootko trolli? Vai kuuluuko suomalaisen äidin perusoikeuksiin nykyään vetää itsensä jojoon ilman että ketään kiinnostaa?

Ei jumalauta.

Yhteistyössä