Mä vähän kyseenalaistan suomalaisten henkilökohtaisen reviirin erikoisuutta

Sitä hehkutetaan nyt näissä koronajutuissa.

Oon käyny 7 eri maassa, niistä 2 etelän maita. Missään ei ole kukaan tullu liian lähelle. Enkä ees haise pahalle tai näytä oudolta.
Jotkut miehet on lähennelleet, mut en laske iskuyrityksiä nyt mukaan.

En nyt ole ollut niissä turistirysissä mitenkään autioissa paikoissa, mutta jos olisin tyhjällä bussibysäkillä vaikka ööö Ranskassa ja sinne sitten tulis joku ranskalainen odottelemaan, niin kyllä se pitäis ainaki 2 metrin etäisyyden.
 
Onpa jännä.

Mun kokemus taas ulkomailla on ollut se, että kyllä siellä huomattavasti lähemmäks iholle tullaan kuin Suomessa.
Omat kokemukset on Kreikasta, Turkista, Portugalista ja Ruotsista.

Samoin yks ystävätär kävi joitakin vuosia sitten Keniassa ja kertoi, että siellä kaikki tuli liki ja siis ihan naisetkin saattoivat tulla ja kokeilla hänen hiuksiaan (on luonnollisesti täysin vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen)..
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Mulla on kanssa useampi maa takana, joista parissa olen asunut.
Ehkä eroja löytyy siinä, miten turisteja, ventovieraita, naapureita tai vakka työkavereita lähennytään. Ja tietenkin siinä, kuinka nopeasti pää hajoaa eristyksissä.
Sen eron huomaa helpoiten silloin, kun asuu paikkakunnalla/ maassa jonkun aikaa ja minusta ihmisten henkilökohtainen reviiri pienenee etelässäpäin. Erilaisia suhtautumisia tietenkin on myös kaupunkien välillä. Jossain Pariisissa voisin hyvin kuvitella, että etäisyys on suurempi kuin pienemmässä kaupungissa ja vastaavasti turistikaupungeissa suurempi kuin kaupungeissa, joissa on vähemmän turisteja.
Mut joo, aika ajoin tulee todellakin jutellessa mieleen, että söinkö jotain hampaiden harjauksen jälkeen, apua! Käytinhän eilen saippuaa suihkussa ja olihan mulla se hyvä deodorantti, olihan! Näitä kysymyksiä ei tule mieleen suomalaisten kanssa keskustellessa. Suomalaisten kanssa miettii, että laitoinkohan tähän paitaan kaksi kertaa hajuvettä.. pitää muistaa laittaa paita pesuun..
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
Mulla on kanssa useampi maa takana, joista parissa olen asunut.
Ehkä eroja löytyy siinä, miten turisteja, ventovieraita, naapureita tai vakka työkavereita lähennytään. Ja tietenkin siinä, kuinka nopeasti pää hajoaa eristyksissä.
Sen eron huomaa helpoiten silloin, kun asuu paikkakunnalla/ maassa jonkun aikaa ja minusta ihmisten henkilökohtainen reviiri pienenee etelässäpäin. Erilaisia suhtautumisia tietenkin on myös kaupunkien välillä. Jossain Pariisissa voisin hyvin kuvitella, että etäisyys on suurempi kuin pienemmässä kaupungissa ja vastaavasti turistikaupungeissa suurempi kuin kaupungeissa, joissa on vähemmän turisteja.
Mut joo, aika ajoin tulee todellakin jutellessa mieleen, että söinkö jotain hampaiden harjauksen jälkeen, apua! Käytinhän eilen saippuaa suihkussa ja olihan mulla se hyvä deodorantti, olihan! Näitä kysymyksiä ei tule mieleen suomalaisten kanssa keskustellessa. Suomalaisten kanssa miettii, että laitoinkohan tähän paitaan kaksi kertaa hajuvettä.. pitää muistaa laittaa paita pesuun..
Juu, tuo suurkaupungin ja pikkupaikkakunnan ero on varmaan aika määräävä kans. Mulla on fiilis että suurkaupungeissa kaikki ovat aika kiireistä ja ynseänkinoloista porukkaa.

Esim. Lontoo menee melkein kuin Helsingistä ihmisten käytöksen perusteella. Ehkä hymyilevät enemmän ja latelevat turistille kohteliaisuuksia kuin Hesassa, mutta kukaan ei tule iholle.
 
Onpa jännä.

Mun kokemus taas ulkomailla on ollut se, että kyllä siellä huomattavasti lähemmäks iholle tullaan kuin Suomessa.
Omat kokemukset on Kreikasta, Turkista, Portugalista ja Ruotsista.

Samoin yks ystävätär kävi joitakin vuosia sitten Keniassa ja kertoi, että siellä kaikki tuli liki ja siis ihan naisetkin saattoivat tulla ja kokeilla hänen hiuksiaan (on luonnollisesti täysin vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen)..
No joo, Afrikasta voi löytyä mitä tahansa....:sneaky:
 
Mutta vielä jotenkin mä veikkaisin, että jos 2-3 ihmisellä on tyhjä tila käytettävissään, niin ne hajaantuu.

Vaikka bussi. 2 etelänhetelmän kans kun ois tyhjässä bussissa niin ei kai ne ihan viereen tunge?
 
Mä osasin hienosti juoda ne teet ja jättää ostamataa. Siis suht lähellä, Kemerissä.
Minä kanssa, mutta kirsikat oli hyviä!!
Matkakumppani osti kerran haaremipuvun, jota myi ihan valkohapsinen mies hälle..kaveri kokeili sitä pukua siellä liikkeessä ja näytti yhtä äkkiä ihan hämmentyneeltä..hotellissa vasta kehtas kertoo, että sillä papparaisella oli kanki ihan kovana, kun oli tullut hänen taakse seisomaan ja halaamaan kaveria sen liikkeen peilin eessä :eek:
 
  • Vau!
  • Haha
Reactions: m.e.k., Echo ja r0s
Sitä hehkutetaan nyt näissä koronajutuissa.

Oon käyny 7 eri maassa, niistä 2 etelän maita. Missään ei ole kukaan tullu liian lähelle. Enkä ees haise pahalle tai näytä oudolta.
Jotkut miehet on lähennelleet, mut en laske iskuyrityksiä nyt mukaan.

En nyt ole ollut niissä turistirysissä mitenkään autioissa paikoissa, mutta jos olisin tyhjällä bussibysäkillä vaikka ööö Ranskassa ja sinne sitten tulis joku ranskalainen odottelemaan, niin kyllä se pitäis ainaki 2 metrin etäisyyden.
Oma kokemukseni on todella erilainen. Suomalaiset pyrkii olemaan koskematta toisiaan ja pysymään etäällä. Usein huomaan töissä, että osa ulkomaalaisista tunkee todella iholle ja heille vieraan ihmisen koskeminen tapahtuu huomaamatta, jonka koen todella vastenmieliseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä