Mä sain tänään kaikkien slaagien äidin.

Käytiin vähän iltakävelyllä äljäkkeen, kersan ja pulkan kans. No, yhdessä vaiheessa kersa taas veteli itse pulkkaa ja lähti juoksemaan kauheeta kyytiä nauraen matkaamme taaksepäin, ku mentiin valaistusta aliskasta. Onhan ne kivoja, ku ne kaikuu. No, mä seisoin ja odottelin ja huhuilin sitä tulee takas, kun kuului skootterin ääni. Kersa juoksi keskellä kävelytietä ja mä pyrähdin samantien pikajuoksua kersaa kohti, kun se skootteri näkyi jo aliskan suulla.
Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin, skootteripoika jopa hidasti väistäessään kersaa sivulta. Vaan luoja mä säikähdin, niin monta urpoa skootteripoikaa nähneenä ja parit yhteentörmäykset todistaneena :snotty:

Voin kuvitella :eek:

Mä sain samantapaisen, kun juniori kompastui portaissa ja heitti täyden kuperkeikan taaksepäin. Tuli monta porrasta alespäin.
Silmäkulma kriipooksilla, kun portaissa on semmoset 'jarrut' kuin santapaperia.

Onneksi vain nuo naarmut ja litran verran kyyneleitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Mä sain samantapaisen, kun juniori kompastui portaissa ja heitti täyden kuperkeikan taaksepäin. Tuli monta porrasta alespäin.

Voi perhana, voin kuvitella miten tossa oot säikähtänyt :eek: Mä oisin ainakin :hug:

Kyllä nuo tenavat riipii sydänjuuria myöten tämän tästä.

Onneksi yleensä selviää pelkällä säikähdyksellä :|
Hetken tutajuttaa jälkeenpäin, ja lapsi sinkoilee jo muissa vaaranpaikoissa, kun äiti jää vielä vapisten kalpeana miettimään että mitä JOS.....

Kyllä nuo tenavat riipii sydänjuuria myöten tämän tästä.

Onneksi yleensä selviää pelkällä säikähdyksellä :|
Hetken tutajuttaa jälkeenpäin, ja lapsi sinkoilee jo muissa vaaranpaikoissa, kun äiti jää vielä vapisten kalpeana miettimään että mitä JOS.....
Älä muuta viserrä *syvän syvä huokaus* :snotty:

Mun sydän tuntui pysähtyvän silloon, kun heräsin yöllä kyökkimisääniin. Likka oli silloon vähän alle 2v. Mun ensimmäänen ajatus oli, että nyt se lapsi tukehtuu. Mä nousin salamana sängystä ylös ja menin pinnasängyn työ. No likka seisoo siä ja oksentaa. Eli kyse vain mahataudista.

Mutta se ensireaktio kun ei tienny mistä on kyse...

Hyi kauhea! Meillä poika tuli rappuset alas vauhdilla, kyllä siinä muuten säikähtikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun sydän tuntui pysähtyvän silloon, kun heräsin yöllä kyökkimisääniin. Likka oli silloon vähän alle 2v. Mun ensimmäänen ajatus oli, että nyt se lapsi tukehtuu. Mä nousin salamana sängystä ylös ja menin pinnasängyn työ. No likka seisoo siä ja oksentaa. Eli kyse vain mahataudista.

Juuh! Tämä kanssa. Karmaiseva herätys :x

Hyi, ton mä muistan. Meillä muutaman kerran kun kersa oli kuukauden, kahden ikäinen niin kako pukkeleita kurkussa. Mä säpsähdän vieläkin jos toi vähän yskii öisin :)

dfgd
Mä tiedän ton tunteen moponääni ja lapsi turhan kaukana itsestä...

Meillä tielle laitettiin 40 km/h rajoitus jo vuosi sitten että mopoilijatkin voisivat ajaa siellä.. mutta ei ei ei... vieläkään ei mopoilijoita ole poistettu kävelyteiltä... vaikak olen jo kerran laittanut viestiä kaupungille asiasta...

ON todella ahdistavaa kävellä tässä miedän lähitienoilla vauvan ja kahden muun pienen kanssa... kun aina suhahtelee joku mopo ohi 50km/h... ja pahinta ehkä ne mopoilijat jotka ajavat ajotiellä ja suitsait hetkessä suojatien kautta huristavatkin kävelytielle...

Mä oon aina niin raivona, et en enää tiedä mitä tekisin sille mopoilijalle joka mun lapsen päälle ajaisi.... vois tulla meikäläiselle vankilakeikka siitä...

Nii

Et sitten vahtinut ja turvannut juniorisi portaissa liikkumista

Alkuperäinen kirjoittaja dfgd:

Meillä tielle laitettiin 40 km/h rajoitus jo vuosi sitten että mopoilijatkin voisivat ajaa siellä.. mutta ei ei ei... vieläkään ei mopoilijoita ole poistettu kävelyteiltä... vaikak olen jo kerran laittanut viestiä kaupungille asiasta...

ON todella ahdistavaa kävellä tässä miedän lähitienoilla vauvan ja kahden muun pienen kanssa... kun aina suhahtelee joku mopo ohi 50km/h... ja pahinta ehkä ne mopoilijat jotka ajavat ajotiellä ja suitsait hetkessä suojatien kautta huristavatkin kävelytielle...

Mä oon aina niin raivona, et en enää tiedä mitä tekisin sille mopoilijalle joka mun lapsen päälle ajaisi.... vois tulla meikäläiselle vankilakeikka siitä...
Mä muutin onneksi pois sellaselta alueelta, missä niitä suhaili koko ajan ku mitkäkin idiootit :kieh: Joku kuukausi asuttu tässä, niin ei ole vielä silleen tullut vielä tutuksi nää kuviot.. ei kuitenkaan joka päivä ehditä samanlaisia kävelyitä tekemään vaikka ulkona ollaankin. Mutta tulipahan nähtyä, että täällä on jotain toivoa kuitenkin. Koita kestää ja varoa :/

Meillä on riesana moottorikelkat näin talvisin. Tuossa ne tiellä ajelee, vaikka tuossa ei todellakaan saa ajaa.
Ja vauhtia enemmän kuin se sallittu 40km/h.
Poliisi ei ota kantaa, olen yrittänyt.

Joo
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
KKersa juoksi keskellä kävelytietä ja mä pyrähdin samantien pikajuoksua kersaa kohti, kun se skootteri näkyi jo aliskan suulla.
Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin, skootteripoika jopa hidasti väistäessään kersaa sivulta. Vaan luoja mä säikähdin, niin monta urpoa skootteripoikaa nähneenä ja parit yhteentörmäykset todistaneena :snotty:
Joo on ne urpot skootteripojat kyllä yksiä perkeleitä, kun antaa lastensa juosta pimeellä pulkan kaa keskellä kävelytietä.

Eiku. Hetkinen....

Kyllä tuossa säikähtää!

Meillä esikoinen joutu pienenä fillarin tönäisemäksi kävelytiellä.
Toki poikakin toikkaroi niinku 2v toikkaroi, mutta fillari tuli pusikon takaa kovaa ja täysin ympärilleen katsomatta.
Säikähti kyllä se fillaroitsijakin ihan kamalasti.
Onneksi ei käyny muuta ku et poika lensi maihin ja vähän naarmuja käsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Joo on ne urpot skootteripojat kyllä yksiä perkeleitä, kun antaa lastensa juosta pimeellä pulkan kaa keskellä kävelytietä.

Eiku. Hetkinen....
Kyllä toi kersa reunassa kävelee, mutta jos se innostuu jostain niin sitten se innostuu, lapsihan se on. Eikä ollut pimeää kun oli valaistu aliska, edelleen. Eikä se ehtinyt ku juosta sen parin metrin matkan takas, että ei tuo tilanne kauaa kestänyt, mutta sätkyni kyllä sain.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Kyllä tuossa säikähtää!

Meillä esikoinen joutu pienenä fillarin tönäisemäksi kävelytiellä.
Toki poikakin toikkaroi niinku 2v toikkaroi, mutta fillari tuli pusikon takaa kovaa ja täysin ympärilleen katsomatta.
Säikähti kyllä se fillaroitsijakin ihan kamalasti.
Onneksi ei käyny muuta ku et poika lensi maihin ja vähän naarmuja käsiin.
Joo, kyllä nuo reilu 2veetkin toikkaroi innostuessaan, toi meidän ainakin. En sitten tiedä, säikähtikö se itsekin kun piti pysähtyä siihen tien reunaan joka ikisen pyöräilevän vastaantulijankin kohdalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Eiku. Hetkinen....
Kyllä toi kersa reunassa kävelee, mutta jos se innostuu jostain niin sitten se innostuu, lapsihan se on. Eikä ollut pimeää kun oli valaistu aliska, edelleen. Eikä se ehtinyt ku juosta sen parin metrin matkan takas, että ei tuo tilanne kauaa kestänyt, mutta sätkyni kyllä sain.
Palstalogiikan mukaan ei voi nähdä mitään vaikka olisi katuvalot päällä. Nih. Ei vaikka olisi heijastimia. Se on sun oma vika eikä sen kaaharin. Nih.

Meidän vanhin teki pienenä semmoista ihme kiljuntaa kun veti henkeä sisään ja luirutteli menemään, ensimmäisellä kerralla sain slaagin kun luulin, että nyt se muksu tukehtuu, mutta kiljuskeli vaan pikkasen omintakeisella tyylillä.

Tämä kuopus leikki keittiön lattialla ja minä viikkasin pyykkiä olkkarissa, tulin aina vilkasemaan, että mitä tekee ja sitten kun kolmatta kertaa tulin, makas muksu selällään lattialla täysin liikkumattomana, voi luoja kuinka säikähdin, onneksi en heti rykässyt sitä siltä seisomalta kainaloon, vaan rupesin katsomaan mitä on tapahtunut, no herra oli vaan nukahtanut kesken leikin ja täysin poikkeavaan kellonaikaan :eek:

dfgd
Alkuperäinen kirjoittaja dfgd:

Mä muutin onneksi pois sellaselta alueelta, missä niitä suhaili koko ajan ku mitkäkin idiootit :kieh: Joku kuukausi asuttu tässä, niin ei ole vielä silleen tullut vielä tutuksi nää kuviot.. ei kuitenkaan joka päivä ehditä samanlaisia kävelyitä tekemään vaikka ulkona ollaankin. Mutta tulipahan nähtyä, että täällä on jotain toivoa kuitenkin. Koita kestää ja varoa :/
Mä koitan kestää ja varoa. KAupungilta vastas silloin että mopoilu kielletään kyllä kävelyteiltä, kunhan vaan ehditään poistaa kyltit, ja valistaa syksyllä kouluissa....

No syksy on nyt mennyt, joten valistus on varmaan tapahtunut, ja mä kyllä voin omakätisesti poistaa ne SALLITTU MOPOILLE kyltit, jos kaupungin ukot ei kerkii.... ja pari päivää ku poliisit tehovalvoo, ja sakottaa, ni eiköhän mee perille, ainakin hetkeksi..

Mä olen sitä mieltä et mopot kuuluu autotielle, siellä hölmöillessään satuttavat ittensä, mut kävelytiellä taas viattoman kävelijän/pyöräilijän...

Mutta onhan se kai liikaa vaadittu että mopoilijat ajavat ylimääräiset 200-300m että pääsevät lukiolta/amikselta jäähallille/uimahallille! viis pienen ihmisen hengestä, (tai sen äidin hermoista)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Meidän vanhin teki pienenä semmoista ihme kiljuntaa kun veti henkeä sisään ja luirutteli menemään, ensimmäisellä kerralla sain slaagin kun luulin, että nyt se muksu tukehtuu, mutta kiljuskeli vaan pikkasen omintakeisella tyylillä.

Tämä kuopus leikki keittiön lattialla ja minä viikkasin pyykkiä olkkarissa, tulin aina vilkasemaan, että mitä tekee ja sitten kun kolmatta kertaa tulin, makas muksu selällään lattialla täysin liikkumattomana, voi luoja kuinka säikähdin, onneksi en heti rykässyt sitä siltä seisomalta kainaloon, vaan rupesin katsomaan mitä on tapahtunut, no herra oli vaan nukahtanut kesken leikin ja täysin poikkeavaan kellonaikaan :eek:
Voi ei :LOL:

Anteeksi, meinasit varmasti säikähtää mutta silti :ashamed:

Nih
Palstalogiikan mukaan ei voi nähdä mitään vaikka olisi katuvalot päällä. Nih. Ei vaikka olisi heijastimia. Se on sun oma vika eikä sen kaaharin. Nih.
Voi perkele, oonks mä mun kersalle turvallisuusriski :eek:
Tottakai tohelo äiti on lapsellensa turvallisuusriski

Yhteistyössä