Älä yritä niin kovasti. Sun ei tarvi tehdä mitään, mikä susta ei tunnu mukavalle. Se näkyy ja tuntuu.Miten ihmisiin sitten tutustutaan, jos niille ei puhuta? Tai no siis mistä minun olisi sitten pitänyt puhua? Eikö sää, työ ja muu yleinen ole puheenaiheita, joilla on turvallista ottaa kontaktia? Mitä sinä puhut ihmisille, jos koetat saada kontaktia?
Ei sun ole pakko puhua. Kaikkien ei ole pakko susta tykätä. Älä ota kontaktia, jos se ei tunnu susta mukavalle.
Mä en juurikaan puhu ihmisille... siis vieraille. Ne tulee yleensä mun luokse. En mä tiedä miksi. Kyllä mä voin siinä vaihtaa muutaman sanan, jos jaksan. Ystävät taas on niin tuttuja... että niiden kanssa jorisee mitä sylki suuhun tuo.
Miten olisi joku harrastus. Joku pitkäaikainen. Sellanen, missä voit ihan rauhassa olla ensimmäiset puoli vuotta hiljaa ja puhumatta kenellekkään. Sitten, kun sulla alkaa olla niiden kanssa kotoinen olo, niin alat jutella. Juttelet sitten, kun sun ei tarvi enää miettiä mitä sanoa eikä sun tarvi yrittää olla kiinnostunut niistä, eikä sun tarvi yritää olla miellyttävä.