Mä oon ihan pihalla näistä possunuha rokotteista...saako siis kaikki lapset sen ilmaiseksi? (kannataako edes ottaa, otatteko te vai ette)

ei kai.... Mutta kun kaikki kyselee että meettökö lapsille ottamaan, niinvoisko joku vastat mun kysymykseen, oon tän jutun kaa ihan :eek: kun ei tää älytön vouhkaaminen jaksa innostaa mutta nyt on viikon sisällä varmaan toistakymmentä ihmista kysynyt, niin kertokaas nyt joku :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä kertaa 3:
no sillonhan meillä tuo 1v sen sais, mutta onko niin että nuo 3v ja 5v eivät sitä saisi?

Mutta osaako kukaan vastata kysymykseeni, saako kaikki lapset sen vai vaan jotenkin sairaat lapset ja alle 3v:t?
Saa kaikki lapsesi sen kyllä. Nuorimmainen saa sen varmaan ensimmäisenä. Meillä alkaa ens viikolla raskaana olevien rokotukset ja sit ku ne on rokotettu siirrytään seuraavaan riskiryhmään, joten en voi ees samalla lapsia viedä, ku meen ite.

....
Ensimmäisenä (26.10 alkaen) rokotetaan terveyden- ja sosiaalihuollon työntekijät, jotka hoitavat influenssaan sairastuneita tai osallistuvat infektiolle alttiiden potilaiden hoitoon. Samalla viikolla aloitetaan loppuraskaudessa olevien odottavien äitien rokotukset.
Toisessa vaiheessa (2.11 alkaen) jatketaan ensimmäisen vaiheen ryhmien rokottamista, mutta myös muut raskaana olevat otetaan rokotusohjelmaan mukaan.
Kolmannessa vaiheessa (9.11.alkaen) jatketaan edellisten vaiheiden ryhmien rokottamista. Niiden lisäksi rokotuksen saavat sairautensa vuoksi riskiryhmiin kuuluvat 6 kuukauden - 64 vuoden ikäiset.
Neljännessä vaiheessa (16.11.alkaen) rokotetaan edellisten lisäksi terveitä 6-35 kuukauden ikäisiä lapsia.
Viidennessä vaiheessa (23.11 alkaen) edellisten aletaan rokottaa myös 3-24-vuotiaita lapsia, nuoria, opiskelijoita ja varusmiehiä.
Kuudennessa vaiheessa (30.11.alkaen) rokotuksen saajiin lisätään riskiryhmiin kuuluvat 65 vuotta täyttäneet.

Rokotusaikataulu riippuu Suomeen saatavien rokotteiden määrästä, joten vaiheiden 3-6 aikataulussa voi tulla muutoksia. Rokotusajoista ja -paikoista tiedotetaan paikallislehdissä, terveysasemilla ja kotisivuila.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä kertaa 3:
no sillonhan meillä tuo 1v sen sais, mutta onko niin että nuo 3v ja 5v eivät sitä saisi?

Mutta osaako kukaan vastata kysymykseeni, saako kaikki lapset sen vai vaan jotenkin sairaat lapset ja alle 3v:t?
Saa kaikki lapsesi sen kyllä. Nuorimmainen saa sen varmaan ensimmäisenä. Meillä alkaa ens viikolla raskaana olevien rokotukset ja sit ku ne on rokotettu siirrytään seuraavaan riskiryhmään, joten en voi ees samalla lapsia viedä, ku meen ite.

ok, kiitos paljon.
Nyt täytyy vaan ottaa selvää millon täällä lahdessa nuo alkaa ja sitten miettiä että otetaanko vai ei....?

j
Meillä alle kolmevuotiaat terveet saa rokotteen alkaen viikolla 47 ja yli 3-v terveet lapset alkaen viikolla 48. Ajattelin lapsille rokotteen ottaa kun sen itsekin olen ottanut. Tänään kävin piikityksessä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alle 3veet kuuluu riskiryhmään.
mutta eikös sitä muutettu täs loppukesästä ettei ne enää kuulu riskiryhmään....
Ei ole muuttunut.
Mites tää nyt on. Selaamalla kuukkelia löytyy tietoa että on poistettu riskiryhmästä alle 3v ja että ovat riskiryhmää.
Niinpä. Sikainfluenssa.fi sivulla ainakin kuuluu riskiryhmään ja onhan nuo 3veet edelleen tuossa rokotusohjelmassakin.

Yhteistyössä