Mä omin kaikki kulttuurit kun tein pienenä tyttönä pikkulettejä

Pelottaa, mihin maailma on menossa.:eek: Se, että länsimainen tyttö tai nainen tekee toiselle pikkulettejä, on taas sortamista.

 
Pelottaa, mihin maailma on menossa. Se, että länsimainen tyttö tai nainen tekee toiselle pikkulettejä, on taas sortamista.

Odottelen innolla sitä, kun kaikki hiuksensa suoristaneet mustat pyytävät anteeksi törkeää tekoaan.
 
vierailija
Joo, en tajuu tota "omimista" yhtään. Mä oon tehny itelleni noita "miljoonalettejä", oon tehny niitä kavereillenikin ja viimeksi omalle lapselleni. Kamalaa! Oon jopa pukeutunut inkkariksi, mistä sain jopa kehuja omalta pomolta.
Hiukan on taas ihmisillä vaikeeta oman elämänsä kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ja miten IHMEESSÄ jonkun ulkonäköjutun suosiminen on sen kulttuurin halveksimista? Sehän pitäis tulkita kunnioitukseksi.

Juu emmä pyöritä hiuksiani lehmänlannassa tai venytä kaulaani kuparirenkailla, koska en kunnioita noita kahta tapaa. Mutta jos joku lapsi tykkää leikkiä intiaania tai letittää hiukset, niin sehän vaan osoittaa sen kulttuurin tykkäämistä.

Vaikka pikkuletit ei edes edusta mitään kulttuuria!
 
vierailija
Ja miten IHMEESSÄ jonkun ulkonäköjutun suosiminen on sen kulttuurin halveksimista? Sehän pitäis tulkita kunnioitukseksi.

Juu emmä pyöritä hiuksiani lehmänlannassa tai venytä kaulaani kuparirenkailla, koska en kunnioita noita kahta tapaa. Mutta jos joku lapsi tykkää leikkiä intiaania tai letittää hiukset, niin sehän vaan osoittaa sen kulttuurin tykkäämistä.

Vaikka pikkuletit ei edes edusta mitään kulttuuria!
Juuri tämä! Pikkuleteissä ja esim. pukeutumisessa on mukana ihailua ja kunnioitusta, halua näyttää samalta. Miten se voidaan nähdä pahana? Miten se voidaan omia?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Minusta tuntuu pahalta, että minua korkeammin koulutettu, tunnetumpi, työelämässä menestyneempi ja rikkaampi Fatim Diarra etnoselittää minulle asioita ja kertoo mitä mieltä minun tulisi olla. Ikään kuin olisin tyhmä lapsi. En myöskään ymmärrä mikä asiantuntija Diarra on afroamerikkalaisen kulttuurin suhteen. Wikipedian mukaan Fatim Diarra on malilaisen lääkärin ja ihonvärin perusteella arvatenkin suomalaisen tai muun valkoisen lapsi. Mikä hän on etnoselittämään minulle afroamerikkalaisten pikkulettejä?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Minusta tuntuu pahalta, että minua korkeammin koulutettu, tunnetumpi, työelämässä menestyneempi ja rikkaampi Fatim Diarra etnoselittää minulle asioita ja kertoo mitä mieltä minun tulisi olla. Ikään kuin olisin tyhmä lapsi. En myöskään ymmärrä mikä asiantuntija Diarra on afroamerikkalaisen kulttuurin suhteen. Wikipedian mukaan Fatim Diarra on malilaisen lääkärin ja ihonvärin perusteella arvatenkin suomalaisen tai muun valkoisen lapsi. Mikä hän on etnoselittämään minulle afroamerikkalaisten pikkulettejä?
Älä vaan sano että "etnoselittäminen" on joku oikea sana nykyisin. :eek:

Voi humblebragging ja mansplaining sentään.
 
vierailija
Älä vaan sano että "etnoselittäminen" on joku oikea sana nykyisin. :eek:

Voi humblebragging ja mansplaining sentään.
Kyllä se on nyt ainakin. Etnoselittäminen tarkoittaa sitä kun joku kuvittelee omaavansa vain etnisen taustansa perusteella tietoa ja auktoriteettia ja alkaa tämän auktoriteetin voimin selittää muille asioita, joista ei välttämättä tiedä yhtään mitään.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
vierailija
Minusta tuntuu pahalta, että minua korkeammin koulutettu, tunnetumpi, työelämässä menestyneempi ja rikkaampi Fatim Diarra etnoselittää minulle asioita ja kertoo mitä mieltä minun tulisi olla. Ikään kuin olisin tyhmä lapsi. En myöskään ymmärrä mikä asiantuntija Diarra on afroamerikkalaisen kulttuurin suhteen. Wikipedian mukaan Fatim Diarra on malilaisen lääkärin ja ihonvärin perusteella arvatenkin suomalaisen tai muun valkoisen lapsi. Mikä hän on etnoselittämään minulle afroamerikkalaisten pikkulettejä?
Päästään sekaisin nämä fatimat. Todellisia vihernatseja.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
En jaksanut lukea Chisun lätinää ja sen nostattamaa somehölynpölyä.
Kävin 1980-luvulla katsomassa elokuvan Nainen kuin unelma. Bo Derekillä on elokuvassa pää täynnä pikkulettejä. Leteissä on paljon värikkäitä helmiä.
Onneksi siihen aikaan ei ollut somea.
Suomalaiset ovat koronan takia nettiaddikteja.
 
vierailija
En jaksanut lukea Chisun lätinää ja sen nostattamaa somehölynpölyä.
Kävin 1980-luvulla katsomassa elokuvan Nainen kuin unelma. Bo Derekillä on elokuvassa pää täynnä pikkulettejä. Leteissä on paljon värikkäitä helmiä.
Onneksi siihen aikaan ei ollut suvakkeja.
Suomalaiset ovat koronan takia nettiaddikteja.
Korjasin.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
En lähtisi korjaamaan toisen viestejä.
Minua kirjoitusvirheeni harmittavat ja korjaan niitä jälkikäteen.
Tälle sivulle en taatusti kirjaudu.
Katson minimaallisen vähän kotimaisia ohjelmia.
Näin kerran Chisun esiintymässä ostoskeskuksessa.
Ilmeisesti hän hakee julkisuutta viihdeohjelman kautta.
Kannattaa kirjautua. Mä teen paljon kirjoitusvirheitä ku kirjottelen arkiaskareiden lomasta, ja rekkautuneena pystyy korjaamaan tekstiään.
 
vierailija
En lähtisi korjaamaan toisen viestejä.
Minua kirjoitusvirheeni harmittavat ja korjaan niitä jälkikäteen.
Tälle sivulle en taatusti kirjaudu.
Katson minimaallisen vähän kotimaisia ohjelmia.
Näin kerran Chisun esiintymässä ostoskeskuksessa.
Ilmeisesti hän hakee julkisuutta viihdeohjelman kautta.
Kyseessä ei ole toisen kirjoitusvirheen korjaaminen, vaan tekstimuotoiseen nettikeskusteluun kuuluva tapa tuoda oma kanta esiin usein humoristisesti "korjaamalla" toisen viestiä oikeaan suuntaan.
 

Yhteistyössä