Mä olen vähän tyhmä mutta onko Rugby

ON SE ..löysin tiedon tolta..mä oikeesti ensin luin et se on jotain enkku juttua mut tuolla onkin et amerikkalainen yms muu juttu..
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rugby tuo antoi sen KAI?nyt oikeen ymmärsin et kyse juuri tuosta.

jussik
Amerikkalainen jalkapallo on tullut vasta rugbyn syntymän jälkeen...itse asiassa aika paljon.rugby keksittiin rugbyn kylässä n.1820!!!jenkit ovat tehneet itse tästä "löysemmän"version...
eli varusteet päällä.pallot eroavat siten että jenkkifutis on pienempi.pelin on siis eri.rugbyssä palloa syötetään taaksepäin ja peli on jatkuvampaa,eli pelikatkoja vähemmän.jenkkifutiksessa tulee katkoja jatkuvasti.joka taklauksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Lajiin rakastunut:
Rugby on tosimiesten peli. Amerikkalainen jalkapallo.... no ei todellakaan! =)
Heh, mielipideasia kai tämäkin! Se on muuten hassua, että vaikka rugbyssa on varusteita vähemmän niin silti vakavia onnettomuuksia tulee vähemmän. Ja taas vaikka amerikkalaisessa jalkapallossa on varusteita vaikka kuin niin loukkaantumisia tulee paljon. Mun mielestä näitä ei voi verrata keskenään (eli kumpi on tosimiesten peli ja kumpi ei) koska säännöt ovat niin erilaisia, että ihan sama kuin vertais appelsiineja ja omenoita. Mutta joo, ite tykkään molemmista lajeista.

Yhteistyössä