Mä olen raskaana ja mulla on EHKÄISY KAPSELI kädessä.. tää on pahaa unta?

  • Viestiketjun aloittaja Äimänkäki
  • Ensimmäinen viesti
Äimänkäki
Mä olen jo kolme viikkoa arponut tätä mun olotilaa ja testi oli haettava, vaikka jo tiesin melkein varmaksi.. Kapselin piti olla mulla vielä reilu vuosi. MITEN ihmeessä tää on mahdollista.. mä en käsitä. Olen shokissa. Pala kurkussa. Pelottaa. Voiko tästä koitua sikiölle jotain kun tuo, noh ilmeisesti tehoton kapistus on kädessä. Ihan omalla paikalla.
Ja siis mun ystävä kelle oli pakko kertoa näitä tuntoja ni meinas että ylipainosta johtuu tuo että ei ole tehokas. Mä olen tän kapseli laiton jälkeen laihduttanut 15kg. Miksi ne mulle tämän laittoi jos riskinä onkin raskautua kun ei ole tehoja.
Mä olen niin hukassa :(
 
jos painat yli 75kg, niin teho laskee.
Ainakin mun käyttämissä kapseleissa (jadelle) oli, että ne saattaa aiheuttaa tyttö sikiöille jotain haittaa eli menet heti huomenaamuna lääkäriin poistamaan ne kapselit.
 
Äimänkäkenä
Ajattelin huomenna soittaa aikaa mä vaan pelkään et saan hirveet raivarit kun on tuommosen kapistuksen laittanut mulle eikä sanallakaan mainittu ylipainosta tms..
Äh. Pitäs varmaan yrittää nukkuakin.. mä olen niin järkyttynyt. Mun kapseli on joku nexplanon en tiedä kirjoitetaanko noin..
 
Professional Griefer
Tuttu juttu, tosin olin kokoajan alipainoinen, enkä lihonut tai laihtunut enempää sen aikana.
Jos siinä olis joku ylipainojuttu, niin kai nyt jumapliut ammattilaisen on velvollisuus siitä sanoa ja ohjeistaa?

Mulla ei ollut samaa kapselia, oli joku... M:llä alkava kai.
 
Äimänkäki
Tuttu juttu. Mä laihdutin 79kg> 53kg ja petti kapseli.
Mutta mä sain tietää vasta rv18 :D
Noin pitkällä ohoh. Mä en tiedä yhtään miten pitkällä tämä on. Tuskin useita viikkoja koska mulla oli vajaa kaksi kuukautta sitten vuotoa. Tiedä sitten..
Mä aloin oireilemaan olemalla kärttyinen, huonovointinen ja mun kynnet alkoi kasvaa. Ihan samat oireet kun kahden ensimmäisen lapsen kohdalla. Miten huomasit raskauden?

Mul on niin uskomaton olo. Tää on kamalaa ja mä en tiedä mitä teen. Mies tokaisi vain että on ostettava isompi auto :O argh
 
Huutelen puskista
Olisi kiva tietää, mikä hormonaalinen ehkäisykeino pettää helpoimmin, vaikka käyttäisi oikein. Niistä luvatuista prosenteista huolimatta siis. Omassakin lähi- ja perhepiirissä näitä ehkäisystä huolimatta raskautuneita on. Onko perinteinen kortsu oikeasti paras, jos se ei siis puhkea tms.?
 
jadelle
Mulla kapseli kädessä myös, jadelle. Viikon ajan ollut huono-olosuutta, päänsärkyä, alavatsakipua.. Ja eräs yö oksensinkin. Pakko tehdä testi, ihan vain oman mielenrauhan takia. Synnytyksestä 5kk...
 
Huutelen puskista
Olisi kiva tietää, mikä hormonaalinen ehkäisykeino pettää helpoimmin, vaikka käyttäisi oikein. Niistä luvatuista prosenteista huolimatta siis. Omassakin lähi- ja perhepiirissä näitä ehkäisystä huolimatta raskautuneita on. Onko perinteinen kortsu oikeasti paras, jos se ei siis puhkea tms.?
Musta tuntuu, että on. Prosenteista huolimatta. Kortsun kanssa eri tartte muehtia oksentamisesta, ylipainosta yms. sälästä, jotka taas heikentävät esim. pillereiden ehkäisytehoa. Ei sillä, että olisin kovasti oksenteleva lihava :).
 
Dataa
Ehkäisymenetelmien teho (raskauksien lkm/ 100 käyttäjää vuodessa)

Menetelmä Tyypillisessä käytössä Oikein käytettynä
Yhdistelmäpilleri 2 0,1
Minipilleri 3 0,5
Progestiinikapselit - 0,1
Progestiiniruiskeet - 0,2-0,3
Hormonikierukka - 0,1
Kuparikierukka - 1-2
Miesten kondomi 12 3-5
Naisten kondomi 12 5
Pessaari+spermisidi 5-20 6
Pelkkä spermisidi 20 3-5
Ehkäisysieni 9-25 ?
Naisen sterilisaatio - 0,4
Miehen sterilisaatio - 0,15
Ehkäisytietokone ? 6
Ovulaatiomenetelmät 20 3
Täysimetys ? 2
Ei ehkäisyä 80 -
 
"esikoinen tulossa"
Nostampa vanhaa ketjua.... Itse tuli 2x kapseleista huolimatta raskaaksi. molemmat meni kesken. Kapseleita kun otettiin pois, selvisi että ne oli väärin laitettu -> saaneet arpikudosta ympärilleen... että jee jee
 
"ninni"
vanha ketju, mutta vastaanpa silti.. minulla on teini-ikäisenä saatu e-pilleri vauva ( JA VÄITETTIIN KIVEN KOVAA ETTÄ OLEN SYÖNYT NIITÄ JOTENKIN VÄÄRIN!), kolmekymppisenä saadut kierukkakaksoset ja abortoitu ehkäisykapseli-alkioi.että näin. olen vissiin niin hedelmällinen, että mikään ei auta :D

nyt olen jonossa sterilisaatioon sitten..
 
"tiina"
[QUOTE="ninni";30033676]vanha ketju, mutta vastaanpa silti.. minulla on teini-ikäisenä saatu e-pilleri vauva ( JA VÄITETTIIN KIVEN KOVAA ETTÄ OLEN SYÖNYT NIITÄ JOTENKIN VÄÄRIN!), kolmekymppisenä saadut kierukkakaksoset ja abortoitu ehkäisykapseli-alkioi.että näin. olen vissiin niin hedelmällinen, että mikään ei auta :D

nyt olen jonossa sterilisaatioon sitten..[/QUOTE]

Voi mahoton! :D

Ovatko lapset terveitä? Miten tuo abortoitu vauva, miten se kävi? Siis miten on mahdollista? Toisaalta, sulle on tarkoitettu nämä vauvat, ne halus syntyä sulle.. :)
 
"ninni"
[QUOTE="tiina";30033750]Voi mahoton! :D

Ovatko lapset terveitä? Miten tuo abortoitu vauva, miten se kävi? Siis miten on mahdollista? Toisaalta, sulle on tarkoitettu nämä vauvat, ne halus syntyä sulle.. :)[/QUOTE]

terveitä ovat, mitä nyt kaksosilla useita ruoka-allergioita. tuo abortti tehtiin viikolla 15, oli silloin paras mahdollinen ratkaisu !
 
vierailija
Olen hukassa. Olen ottanut kyseisen nexplanon kapselin 68g vajaa 4kk sitten ja minulle on tullut raskausoireita 2 viikon ajan sekä yhdynnästä on noin 1kk mitä teen onko mahdollista että olen raskaana vai mitä tämä on? Heikentyykö kyseinen kapseli kun on epilepsia ja syön jokapäiväisesti lääkkeitä? Painoa on noussut jo 5kg 1kk sisään sekä pahoinvointi ja ruokahaluttomuus on läsnä.terveisin 17v tyttö
 
vierailija
Olen hukassa. Olen ottanut kyseisen nexplanon kapselin 68g vajaa 4kk sitten ja minulle on tullut raskausoireita 2 viikon ajan sekä yhdynnästä on noin 1kk mitä teen onko mahdollista että olen raskaana vai mitä tämä on? Heikentyykö kyseinen kapseli kun on epilepsia ja syön jokapäiväisesti lääkkeitä? Painoa on noussut jo 5kg 1kk sisään sekä pahoinvointi ja ruokahaluttomuus on läsnä.terveisin 17v tyttö
Kannattaa varmaan tehdä raskaustesti ja lääkäriltä kysellä kapselin haittavaikutuksista jos syö muita lääkkeitä.
 
vierailija
Hei, itselläni on kapseli kädessä jo 8kk ensin ei ollut mitää ihmeellistä, tiputus vuotoa jatku puol vuotta ja sit se meni ohi. Nyt kuitenkin tullut raskauden merkkejä jotka on jatkunut 3 viikkoa, pahoinvointia eri hajuista ja nyt muutaman päivän koko aika huono olo silleen et oksettaa koko ajan vähän. Kahvi ei enään maistu ollenkaan vaikka sitä ennen piti joka päivä saada, päänsärkyä on kanssa ja outoja tuntemuksia vatsan seudulla, herkistyn tosi helposti ja minusta on myös tullut sosiaalisempi. Kävin ostamassa raskaustestejä nyt aamuksi. Aijon kyl pitää vauvan jos sellainen siellä on tuloillaan, mutta ukkoni ei oikein ole lämmennyt ajatukselle.
 
vierailija
Onko siis todella mahdollista että tämä nexplanon kapseli ei olekkaan täysin varma ehkäsy. Tätä on nii kehuttu mutta nyt reilun viikon tuntunut että saattaisi kasvaa joku vatsassa. Hien määrä lisääntynyt kauheasti( hikoilen kuin pieni porsas), pahoinvointia erityisesti aamulla, vatsa kipuja ja rinnat kasvaneet. Jotenki olisi vain vaikea uskoa, että tulisi raskaaksi kun on tuo kehuttu nexplanon ehkäisy kapseli. Poikaystävä kyllä totesi jo että testiä pitäisi mennä ostamaan!
 

Yhteistyössä