mä olen ihan hysteerinen ain kun lapset syö etteivät tukehdu:(

  • Viestiketjun aloittaja huolipuoli
  • Ensimmäinen viesti
huolipuoli
kammo jäi siitä kun esikoinen meinasi kerrna ihan tosissaan tukehtua ja naama sinisenä silmät suurella toljotti kun minä itkin ja hakasin selkään. siitä asti olen pelännyt aina ihan hysteerisesti sitä etä vetäsevät henkeen jotain.
mieskin aina kuittailee siitä minulle kun papatan ruokapöydässä
ei noin paljo kerralla suuhun
pure hyvin
älä juo vielä kun on ruokaa suussa.

kuinka tästä pääsee eroon:(?
 
3v pimun äiskä
saman kokenut ja mulla vain yksi lapsi.
ihan älyttömän pienksi kaikki aina pienin ja viinirypäleetkin ja mandariinit pienin, ettei vaan mitään satu ja komennan että paikallaan pitää olla ja pureskella kunnolla.
ehkä tää hysteerisyys menee ohi kun lapsi kasvaa
 
Mene ensiapukurssille. Opettele kunnolla ensiapu tuollaisessa tilanteessa, niin osaat ainakin toimia jos vahinko käy. Ja vahinkoahan ei voi estää vauhkoamisellakaan.

Oikeasti, ruokailun tulisi olla rauhallinen, levollinen tilanne, ei tiukkaa vahtimista ja nalkuttamista. Alle kolmivuotiaalle nyt voi vielä ruuan palastella sopiviksi pureskeltaviksi. Sen näkee päiväkodissa, kenen vanhemmat ovat yliherkkiä, kun lapsi kakoo ja pelkää syömistä. Sellaista karhunpalvelusta et halua lapsellesi tehdä. Loppupeleissä se, kuinka huolissasi olet syömistilanteesta ei vaikuta siihen, tukehtuuko sinun lapsesi vai ei.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja WompaTiger:
Mene ensiapukurssille. Opettele kunnolla ensiapu tuollaisessa tilanteessa, niin osaat ainakin toimia jos vahinko käy. Ja vahinkoahan ei voi estää vauhkoamisellakaan.

Oikeasti, ruokailun tulisi olla rauhallinen, levollinen tilanne, ei tiukkaa vahtimista ja nalkuttamista. Alle kolmivuotiaalle nyt voi vielä ruuan palastella sopiviksi pureskeltaviksi. Sen näkee päiväkodissa, kenen vanhemmat ovat yliherkkiä, kun lapsi kakoo ja pelkää syömistä. Sellaista karhunpalvelusta et halua lapsellesi tehdä. Loppupeleissä se, kuinka huolissasi olet syömistilanteesta ei vaikuta siihen, tukehtuuko sinun lapsesi vai ei.

mä olen hoitaja ammatiltani joten osaan kyllä elvyttää! kyllä meillä lapset syödä osaavat ihan normaali kokoista ruokaa yms.. mutta se pelko mikä minulla on se on kamalaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Itkit ja hakkasit seinaa kun oli lapsi tukehtumassa?! :eek:
hanki ns. sisälukutaito!!!!!!!!!!!
Ihan nyt vittuilematta, teksti oli niin epäselvä. Siitä saa juurikin sen kuvan että ap hakkasi seinää kun lapsi oli tukehtumassa. naama sinisenä silmät suurella toljotti kun minä itkin ja hakasin selkään

Huom. sisäänlukutaito
 
ap
juu ei kyllä minä selkään hakkasin en seinään..
alko naurattaan ihan tilanne kun kuvittelen et lapsi olis naama sinisenä toljottanut ja minä hakannut vain seinää ja itkenyt.
onneksi sentäs en niin hysteeriseksi mennyt.
lopulta jouduin kaivamaan sormin vaikka tiedän että ei saisis kaivaa. mies roikotti käsivarsillaan lasta ja minä itkin ja huusin että tämä tukehtuu auttakaaaaa ja kaivoin hänen suustaan ruoat pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja WompaTiger:
Mene ensiapukurssille. Opettele kunnolla ensiapu tuollaisessa tilanteessa, niin osaat ainakin toimia jos vahinko käy. Ja vahinkoahan ei voi estää vauhkoamisellakaan.

Oikeasti, ruokailun tulisi olla rauhallinen, levollinen tilanne, ei tiukkaa vahtimista ja nalkuttamista. Alle kolmivuotiaalle nyt voi vielä ruuan palastella sopiviksi pureskeltaviksi. Sen näkee päiväkodissa, kenen vanhemmat ovat yliherkkiä, kun lapsi kakoo ja pelkää syömistä. Sellaista karhunpalvelusta et halua lapsellesi tehdä. Loppupeleissä se, kuinka huolissasi olet syömistilanteesta ei vaikuta siihen, tukehtuuko sinun lapsesi vai ei.

mä olen hoitaja ammatiltani joten osaan kyllä elvyttää! kyllä meillä lapset syödä osaavat ihan normaali kokoista ruokaa yms.. mutta se pelko mikä minulla on se on kamalaa.
No aikuisilla nyt vain on tuollaisia hölmöjä pelkotiloja. Itse stin kummipojalleni kolmevuotislahjaksi pallon, jolla pelasi jalkapalloa. Pallo oli pienehkö ja pehmeähkö ja minulla oli monta kuukautta sellainen pelkotila, että lapsi astuu pallon päälle, katkaisee jalkansa ja joutuu kuukausiksi vuodelepoon.. No ei joutunut. Ja jos olisi joutunut, niin mitä se olisi hyödyttänyt, että pelkäsin sitä etukäteen? (tosin koitin kyllä puhua lapsen äidille, josko pallon ottaisi pois, mutta tämä jostain syystä nauroi minulle..?? :D )

Pelkotiloja on ja useimmiten ne on ihan turhia ja hölmöjä. Täytyy vaan oppia luottamaan itseensä ja tunnistamaan ne pleot, jotka ovat täysin aiheettomia ja keskittyä niihin, jotka oikeasti ovat vaarallisia. Ja hyvähän se on pitää huoli, että ruoka syödään rauhassa pureskellen ja paikoillaan istuen.
 
???????
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Itkit ja hakkasit seinaa kun oli lapsi tukehtumassa?! :eek:
hanki ns. sisälukutaito!!!!!!!!!!!
Ihan nyt vittuilematta, teksti oli niin epäselvä. Siitä saa juurikin sen kuvan että ap hakkasi seinää kun lapsi oli tukehtumassa. naama sinisenä silmät suurella toljotti kun minä itkin ja hakasin selkään

Huom. sisäänlukutaito
mitä sä nyt meinaat?
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Itkit ja hakkasit seinaa kun oli lapsi tukehtumassa?! :eek:
hanki ns. sisälukutaito!!!!!!!!!!!
Ihan nyt vittuilematta, teksti oli niin epäselvä. Siitä saa juurikin sen kuvan että ap hakkasi seinää kun lapsi oli tukehtumassa. naama sinisenä silmät suurella toljotti kun minä itkin ja hakasin selkään

Huom. sisäänlukutaito
Itse ainakin sain selvää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu ei kyllä minä selkään hakkasin en seinään..
alko naurattaan ihan tilanne kun kuvittelen et lapsi olis naama sinisenä toljottanut ja minä hakannut vain seinää ja itkenyt.
onneksi sentäs en niin hysteeriseksi mennyt.
lopulta jouduin kaivamaan sormin vaikka tiedän että ei saisis kaivaa. mies roikotti käsivarsillaan lasta ja minä itkin ja huusin että tämä tukehtuu auttakaaaaa ja kaivoin hänen suustaan ruoat pois.

Lol
:LOL: aijoo, selkään 8) vitsi, vois kyllä treenata tuota lukutaitoa kun alkaa opsikelutkin kohta :S
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja ???????:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Itkit ja hakkasit seinaa kun oli lapsi tukehtumassa?! :eek:
hanki ns. sisälukutaito!!!!!!!!!!!
Ihan nyt vittuilematta, teksti oli niin epäselvä. Siitä saa juurikin sen kuvan että ap hakkasi seinää kun lapsi oli tukehtumassa. naama sinisenä silmät suurella toljotti kun minä itkin ja hakasin selkään

Huom. sisäänlukutaito
mitä sä nyt meinaat?
Tää kertoo paljon... =) sisään...

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Itkit ja hakkasit seinaa kun oli lapsi tukehtumassa?! :eek:
hanki ns. sisälukutaito!!!!!!!!!!!
Ihan nyt vittuilematta, teksti oli niin epäselvä. Siitä saa juurikin sen kuvan että ap hakkasi seinää kun lapsi oli tukehtumassa. naama sinisenä silmät suurella toljotti kun minä itkin ja hakasin selkään

Huom. sisäänlukutaito
siis miten voi saada kuvan, että ap hakkasi seinään, jos tekstissä lukee "selkään"?

ja huom! sisälukutaito

ap:lle: minulla hiukan samanlainen pelko, lapsi kakonut aina todella helposti ja pari kertaa tullut pahemman tuntuinen tilanne.
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatheboss:
Itkit ja hakkasit seinaa kun oli lapsi tukehtumassa?! :eek:
hanki ns. sisälukutaito!!!!!!!!!!!
Itseasiassa minäkin luin ensin "itkin ja hakkasin seinään"

Ilmeisesti se ennakkoluulo/asenne hysteerisestä naisesta jotenkin muokkasi lukutaitoa, onneksi luin uudestaan =)


Siis niin mäki :D Mitä ihmettä.. Heh! No onneks en ollu ainoo.
 
vice versa
Ymmärrän kyllä ANn huolen ja pelon. Minulla on sama samantyyppinen pelko, mutta minulla on käynyt niin, että meinasin itse tukehtua lapsen edessä. Tilanne oli todella kamala. Lapsikin purskahti kaiken jälkeen itkuun, sillä hänkin ymmärsi, että jotain on todella huonosti ja tilanne on vakava. Hän oli pitkään huolissaan minun syödessäni :(
 

Yhteistyössä