Mä olen aivan oikeasti alkanut miettiä siivojan palkkaamista kotiin...

Linda
Meillä käy siivooja joka toinen viikko ja kustannukset n. 150 ?/kk, josta tietysti saadaan kotitalousvähennys. Varsinaisen siivouksen lisäksi hän mm. silittää vaatteita ja tekee muuta tarpeen mukaan.
 
Ei ole oikeesti yhtään hullumpi ajatus. Mäkin sitä oon miettinyt, josko ottaisi johonkin siivousfirmaan yhteyttä ja palkkaisi siivoojan tekemään joka viikko kunnon viikkosiivouksen.
Hinnoista en kyllä osaa sanoa mitään kun en ole asiaan vielä tarkemmin perehtynyt, mutta verotuksessahan niitä kuluja saa kivasti vähennettyä
 
Aika paljon maksaa ja normaalissa kotisiivouksessa ei keräillä leluja ja pyykkejä lattioilta vaan siivotaan vapaat pöytä ja lattiapinnat.

ja tietty wc.t ja tämmöset. lasipinnoilta tahrat ja mattojen tamppaus ja tuuletus. Vaihtelee firman mukaan. Hinnat lähtee 25 euroa/h ja siitä ylöspäin. Normaalikokoisen omakotitalon siivoukseen menee 3-4h jos ei tehdä ylimääräisiä.
 
Juu, 60% saa vähentää verotuksessa, omavastuu on 100?. Meillä riittäisi ehkä kerran kuussa, jolloin olisi isomman siivouksen aika, mä itse sitten isännän kanssa tekisin pienempiä ylläpitosiivouksia viikoittain (lähinnä imurointia ja pölyjen pyyhkimistä).

Tietääkö kukaan tuntitaksaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Meillä käy siivooja joka toinen viikko ja kustannukset n. 150 ?/kk, josta tietysti saadaan kotitalousvähennys. Varsinaisen siivouksen lisäksi hän mm. silittää vaatteita ja tekee muuta tarpeen mukaan.
montako tuntia onkerralla?
 
ei mun vaan
Olin kerran tuuraajana viikon koti siivous yrityksessä.
Siellä oli ihan sairas kiire... hommat tehtiin niin ja näin..huh huh. kerrankin jouduin lähtemään sieltä ihan kesken hommieni toiseen paikkaan(meitä parhailaan neljä ihmistä yhdessä kämpässä, siis tunnin työ neljältä vartissa.)
Mun olis pakko kuurata ton kokemuksen jälkeen kämppä alusta loppuun itse, kun siivooja(t) olis lähteneet.
Kauheeta hosua..huh huh.
Olen ammatiltani siivooja ja työ kokemusta löytyy 5 vuotta joten ei tämä musta kiinni ollut!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin alkaa siivoojaksi. Mahtavat palkat (25 euroa tunti).!!!
Joo se on se mitä firma saa, työntekijän osuus ei ihan yllä sinne... :LOL:
Huh! toiset käärivät voiton, varmaan ovat miljonäärejä, pörssissä nuo siivousfirmat.
ajattelinkin, että voisin itse alkaa yrittäjäksi. Korkeakoulutus on, ja oma palkka on noin 10 euroa tunti.
Ehkä joskus, kun kotona on vähemmän siivottavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin alkaa siivoojaksi. Mahtavat palkat (25 euroa tunti).!!!
Joo se on se mitä firma saa, työntekijän osuus ei ihan yllä sinne... :LOL:
Kannattaa siis ruveta yrittäjäksi =)
Juu toki, jos haluaa maksaa toisille palkkaa, juoksevat kulut, menettää yöunensa, juosta pesuainetukuissa jne jne.
Niin mikäs siinä! =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin alkaa siivoojaksi. Mahtavat palkat (25 euroa tunti).!!!
Joo se on se mitä firma saa, työntekijän osuus ei ihan yllä sinne... :LOL:
Kannattaa siis ruveta yrittäjäksi =)
Juu toki, jos haluaa maksaa toisille palkkaa, juoksevat kulut, menettää yöunensa, juosta pesuainetukuissa jne jne.
Niin mikäs siinä! =)
aika vähän juoksevia kuluja siivousfirman perustamisessa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Juu toki, jos haluaa maksaa toisille palkkaa, juoksevat kulut, menettää yöunensa, juosta pesuainetukuissa jne jne.
Niin mikäs siinä! =)
Tai sitten tekee vain "yhden naisen yrityksenä". Mua ei mikään mahti saisi enää palaamaan it-alalla palkansaajaksi, koska vaikka tämä yrittäjyys on työtä, työtä ja työtä, nettoaa tästä kuitenkin ihan eri aittäkaavassa kuin palkansaajana vastaavissa hommissa.

 
jotain kivaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin alkaa siivoojaksi. Mahtavat palkat (25 euroa tunti).!!!
Joo se on se mitä firma saa, työntekijän osuus ei ihan yllä sinne... :LOL:
Huh! toiset käärivät voiton, varmaan ovat miljonäärejä, pörssissä nuo siivousfirmat.
ajattelinkin, että voisin itse alkaa yrittäjäksi. Korkeakoulutus on, ja oma palkka on noin 10 euroa tunti.
Ehkä joskus, kun kotona on vähemmän siivottavaa.
Kyllä ne kotisiivoojan palkat on 8e kieppeillä.
Yrittäjällä on taas muita menoja, joten tee jotain kivaa 10e tunnissa!!!
 
piparminttu
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Teen sitä työkseni :D joten siivoan kotonakin.
joo,oon kans siivooja mut kotityöt ei maistu.suutarin lapsilla ei ollu kenkii,nii siivoojan lapsilla ei oo siivottu.heh,vertauskuva meidän kodista....ei saa ottaa nokkiinsa.

En siivoa perheissä,enkä tehtaissa,Enkä ole yksityinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vesilaitoksen akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin alkaa siivoojaksi. Mahtavat palkat (25 euroa tunti).!!!
Joo se on se mitä firma saa, työntekijän osuus ei ihan yllä sinne... :LOL:
Kannattaa siis ruveta yrittäjäksi =)
Juu toki, jos haluaa maksaa toisille palkkaa, juoksevat kulut, menettää yöunensa, juosta pesuainetukuissa jne jne.
Niin mikäs siinä! =)
aika vähän juoksevia kuluja siivousfirman perustamisessa.
No enpä sanois...
Kaikki ei ole juoksevia mutta kuluja kumminkin.

Koneet, välineet, auto millä niitä kuskaat, työntekijät ja tosi hyvä tuuria että saat sellaisia jotka tekee työn hyvin. Työvaatteet.

Ja jos kohteita on paljon, kaikissa on oltava omat työvälineet.

Kirjanpito, palkanlaskut,laskutus, yms työt.
Että ei se niin ruusuista ole todellakaan...

ja tässä oli vaan murto-osa kuluista.
 

Yhteistyössä