mä luulin tietäväni millainen on paha uhmakohtaus.

olen työskennellyt lasten kanssa vuodesta 2001 ja monenmonta uhmakohtausta nähnyt missä lapsi karjuu ja huutaa ja rimpuilee ja siitä ei tuu loppua (varsinkin sillon kun äiti tulee hakemaan hoidosta :D ).
mun kaveripiirissä ja suvussa on lapsia ja päivittäin toimin oman 3½-vuotiaani kanssa joka saa myös sellasia kiljunta-karjunta-rimpuilu-potkimis-hakkaamis-raivareita, mutta tää aamu oli kyllä jotain ihan uutta...
kaks kertaa toi oma lapsi on saanut sellasen raivarin, et muu ei oo auttanu kun et väkisin yrität pitää otteessas (mikä on hemmetin hankalaa!! tollanen 3vuotias on yllättävän voimakas ja elastinen luikero!!).
tänä aamuna herättelin pojan niinkun ennenkin. heti kun se heräs, alkoi karjumaan et on pissahätä. sanoin et mennään pissalle, niin ei,hän ei halua. sit mun olis pitäny kantaa se ja kuitenkaan en saanut koskee siihen. huusi ja raivos vaan niin et tärykalvot oli kovilla. sain sen raahattua vessaan, niin ei muka ollutkaan pissahätä eikä suostunut meneen potalle eikä pytylle. "iskin" sen sitten potalle ja pidin siinä ja tää vaan raivoaa vastaan ja potkii ja hakkaa.
sanoin et nyt pitää lähteä, vaatteet päälle. ja sehän ei tietenkään käynyt kun oli pissahätä. hirvee tilanne muuten kun tietää et toisella on pissahätä, mut väkisin panttas sitä kun oli päättänyt ettei pissaa ja olis sit varmana pissannu housuun matkalla. sit heitin taikasanan kehiin ja sanoin et laitetaan sitten vaippa kun kerta on niin vaikeeta :xmas:
sit se pissas, mut ei suostunu laittaa housuja jalkaan.
oikeesti mulla meni 30minuuttia sen pukemiseen, normaalisti menee 5minuuttia. sit lapsi ei suostunu käveleen eikä istuun autossa ja siinä vaiheessa kun olin saanu sen köytettyä autoon, niin olin NIIIN hikinen, selästä ja otsalta valu hikee ihan solkenaan, sydän hakkas tuhatta ja sataa ja kädet oli ihan hervottomat.
myöhästyin siinä sitten auttamattomasti töistä ja on ollut tosi kurja olo kun tollasilla tunnelmilla lapsi lähti isille viikonlopuksi :'(

raskasta tää äitinä oleminen. ja mies kehtaa valittaa miten sen aamut on niin raskaita :xmas: senkun pukee päälle ja kävelee autoon :headwall:
 
juu, tuttu tunne, tytön uhmakohtaukset on jotain ihanaa välillä (2,5v)
ja parastahan oli sit se ku kerran sai kunnon uhmiksen mummulla, ja ku koitin saada sen rauhoittumaan (ja sainki) niin oma isä syytti mua lapsen rääkkäämisestä ja pahoinpitelystä ja vaikka mistä, koska PIDIN lasta sylissä niin ettei loukkaa itseään ja komensin sitä.. kiva kiva.
 

Yhteistyössä