Mä lähden tänään illalla kotoa pois

• Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Mies ei osaa tukea työttömyydessä,ainapitäisi olla positiivinen ja iloinen kun saa olla kotiäitinä mut kun mä haluaisin että se ymmärtäis mun tuskan olla työttömänä.Sitten koti ei ole käytännöllinen kun on pieni lapsi ja varaa isompaan ja hienompaan ei ole kun mulla ei ole varaa maksaa asuntolainaa.Nyt kun illalla lähden saa jäädä yh.ksi ja löytää varmasti työssäkäyvän naisen saavat paremman talon ja vielä yhteisiä lapsia.Näin on parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no onko se sitten lapselle parempi että äiti kotona ja surullinen?
En näitten "yöunien" jälkeen jaksa kaivaa tähän ankarasti dataa, mutta kyllähän muistaakseni tutkimukset antavat ymmärtää, että lapselle on parempi, että vanhemmat ovat yhdessä kuin se, että jompikumpi lähtee metsästämään omaa onneaan

Vauvalle tärkein ja ainut henkilö maailmassa on äiti. Ota edes vauva mukaan!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vauva saa aivan järkyttävän shokin jos poistut sen elämästä. Se tulee vaikuttamaan koko hänen elämäänsä.

tii
Vedä ensin henkeä, lepää. Pienen lapsen kanssa väsyy ja silloin asiat näyttää toivottomammilta kuin ovatkaan. Puhu miehellesi. Itke ja huuda. Sano, että tarvitset tukea. Ei se työttömyyskorvaus ole sen kummempi kuin kotihoidontukikaan, kai te olitte jo lasta aikoessanne miettineet sitäkin, ettei rahaa ole paljon?
Meillä esikoisen syntyessä mies oli kahden vuoden ajan sairaslomalla ja minä minimituella vauvan kanssa, koulut käymättä ja ilman työpaikkaa. Asuttiin kaupungin vuokrakaksiossa ja hyvin selvittiin. Nyt siitä on 7 vuotta, on tehty talo, saatu koulutus, ammatti ja työpaikka. Uusi vauva ryömii lattialla ja asiat rullaa.
Ei kannata luovuttaa, yritä jaksaa katsoa kauemmas ja puhua miehellesi. Ja vaikka neuvolantädillekin.

*
Ymmärrän tunteitasi. Minulla on myös ajoittain ajatuksia, että lähden vaan ja jätän kaiken taakseni. Mutta eikös se ole helppo ratkaisu? Eikä elämä todellakaan ole helppoa aina. Surullista, jos et saa mitään tukea mieheltäsi... Sitähän sen yhteiselämän pitäisi olla, että tuetaan toinen toistaan. Oletko yrittänyt jutella miehellesi ajatuksistasi?
Nyt on perjantai, ja neuvola on tänään auki. Mitäs jos yrittäisit päästä sinne juttelemaan tilanteesta?

ap
Ei miehelleni puhuminen auta uhkaa vain erolla ja lähtee ovet paukkuen pois.Mulla työttömyys vuosien ellei koko iän kestävää eikä me siksi olla raha-asioita ajateltu.Pärjättäis kyllä vain miehen palkalla mutta kun halua meille hienomman kodin,matkustella yms.niin rahat ei riitä.

vii
ensin meinasin kirjottaa että miten ulkoiset puitteet voi olla niin tärkeet, että hieno talo jne. mutta voihan se hyvinkin olla, ei sille vaan mitään voi, mutta voi sinua, hae please apua omaan surkeaan oloosi

Yhteistyössä