Mä kun oon aina kehunu mun anoppia, niin saanko nyt purnata siitä...

Me tässä tätä taloprojektia käydään läpi. Nyt ois sit keittiövalinnan paikka. Ollaan mietitty, että laitettas kivitaso. Tiedän, että kallis. Mutta varmaan maksaa ajan kanssa ittensä takas. Ja meidän budjettiin se vois mennäkin. No anoppi on nyt sitä mieltä, että ei missään tapauksessa. Se rikkoo astiat, jos siihen jotain tipauttaa. Joo-o no eikös ne rikkoonnu jos lattiallekin tiputtaa.

No kun valittiin talon pohjaa. Niin anoppi oli ihan, että ette kai te 150 neliöö meinaa laittaa. Ettehän te niin paljoo tartte?? No joo ei tartteta, mutta eikö oo paras tehä väljästi kun tiukasti kun kerran mahdollisuus??

Mulla on ihan sellanen olo, että anoppi ei halua, että tehään parempaa kun heillä. Kun heidän talo on "vaan"135 neliöö ni ei me tartteta kun 130 neliöinen. Tai kun heillä ei oo kivitasoa ni ei mekään voida laittaa. Ja eikä me tartteta noin montaa makkaria, kun heilläkin on yks vähemmän.

Kiitos ja kumarrus, kun saan marmattaa täällä :heart:
 
vieras
Anopit on. Mun anopin on pakko nostaa omien lasten ja lasten lasten "ssavutuksia". Jos mun sukulaisia on paikalla ja niiltä tulee jotain hyviä juttuja ilmaan, ni ne yritetään äkkiä mitätöidä.
 
juu
okei, no meidän nelihenkinen perhe sopii liikkumaankin siinä vaan 130 neliön talossa, mutta se on tietty vähän kii pohjaratkasustakin. Mut oikeesti jos tilaa tarvitsee enemmän niin kyllähän se sit kannattaa isompaankin investoida vaikka anoppi sanoisi mitä. Muistaa vaan ettei sitten joudu maksamaan turhasta kun niitä kuluja omakototalossa on muitakin kun lainat. Turhia neliöitä ei kannata hankkia esim lämmityskustannuksia ajatellen.
 
vieras
Noita anoppeja on niin moneksi. Minun anoppi ei enää edes ehdota minulle vaan yrittää hoitaa asian mieheni kautta, mä kun paukautan suoraan mitä mieltä olen. Mitä tulee tohon talo asiaan tai mihinkä muuhunkin, niin kannattaa rakentaa sillä periaatteella, että itselle tulee, itse siinä elää, itse sen maksaa. Ei tartte toisia miellyttää.
 
Ihan unohdinkin yhen jutun. Oon puhunu, et sit kun saadaan talo pystyyn niin pihaan pitää saada koira. Hitto, että anoppi nostaa mehut siitä. Ettehän TE nyt mitään koiraa voi ottaa!!! |O Ai ei vai, kukas sen kieltää?? Ja miks ei voitas?? Ainiin, kun anopillakaan ei oo koiraa......
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseäni jäi kiinnostamaan millä tavoin kivitaso maksaa itsensä takaisin?
Tarkotan siis sillä, että se ei mene miksikään. Kestää kylmän ja kuuman. Ei ota väriä itteensä. Ei naarmuunnu, eikä sitä tartte "hoitaa".
Kivi on kuitenkin huokoinen materiaali ja imaisee itseensä sopivissa olosuhteissa esim. rasvaa. Eli turvallisin on laminaatti mutta eihän se kiveä voita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseäni jäi kiinnostamaan millä tavoin kivitaso maksaa itsensä takaisin?
Tarkotan siis sillä, että se ei mene miksikään. Kestää kylmän ja kuuman. Ei ota väriä itteensä. Ei naarmuunnu, eikä sitä tartte "hoitaa".
Kivi on kuitenkin huokoinen materiaali ja imaisee itseensä sopivissa olosuhteissa esim. rasvaa. Eli turvallisin on laminaatti mutta eihän se kiveä voita...
Ai? Tota en tienny, et imee rasvaa. Mut eikös siin ole joku pinta? Veljellä ollu kivi taso n.15v nyt, eikä ole muuttunut mitenkään. Leikkaavat leivät ym siinä.

 
Anopille ei tarvii kertoa kaikkea. Ihan vaan vinkiks. Ei unelmia, ei suunnitelmia, ei muutakaan merkityksellistä. Tuskin se valmiista jaksaa kauheesti purnata. Ja jos valittaa, voi kehottaa painumaan ihastelemaan omaa täydellistä kotiaan.
 
tammi
Anopin puheet omaan arvoonsa. Siinä kivitasossa ja astioiden rikkoutumisessa se on kyllä oikeassa. Jos oikeasti puuhastelette paljon keittiössä, eikä se ole pelkkä näyttäytymispaikka, massiivipuutaso olisi parempi. Ei ole kovin vaikea sekään, kunhan valitsee melko tumman ja sellaisen, jossa jo valmiiksi sävyeroja.
 
vieras
Meillä 4 pientä lasta ja kaksi surkeaa aikuista kokkina. Silti melkosen vähän tippuu astioita lattialle, ainakin särkyviä. Yleensä se on haarukka veitsi linjaa, että olisi aivan sama minkälainen lattiamateriaali on.
 
vieras
Mun anoppini laittoi muutama vuosi sitten kivitason. Niillä on niin päin, että kun anoppi pudottaa Teema-mukin nostaessaan sitä tiskikoneesta astiakaappiin, kuppi pysyy ehjänä mutta tason reunasta lohkeaa pala =O Oikeasti. Ja on kunnon kivitaso, samanlainen kuin muutamalla muullakin tutulla.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Anopille ei tarvii kertoa kaikkea. Ihan vaan vinkiks. Ei unelmia, ei suunnitelmia, ei muutakaan merkityksellistä. Tuskin se valmiista jaksaa kauheesti purnata. Ja jos valittaa, voi kehottaa painumaan ihastelemaan omaa täydellistä kotiaan.
Peesi.
 
vieras
Toivottavasti jaksatte pitää oman päänne ja tehdä teille mieleisen talon! Eihän se anoppi siellä teidän kanssa tule asumaan toivottavasti ainakaan... ;)
Ja tosiaan, kaikkea ei ehkä kannata kertoa...Näkee sitten valmiina...Pääsee paljon vähemmällä purnaamisella... Samaa sitä on kuule täälläkin liikkeellä.
 
vieras
Miksi niillä anopin mielipiteillä olisi niin paljon merkitystä? Ei tartte 'hyväksyttää' omia suunnitelmiaan ja elämäänsä niin anopilla kuin kenelläkään muullakaan. Sukulaisten kanssa mä vaan nyökyttelen ja hymyilen ja sanon, että 'me nyt kuitenkin ollaan päätetty tehdä näin'. Piste.

Miksi anoppi edes tietää niin tarkalleen teidän joka suunnitelmasta talonne suhteen?
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseäni jäi kiinnostamaan millä tavoin kivitaso maksaa itsensä takaisin?
Tarkotan siis sillä, että se ei mene miksikään. Kestää kylmän ja kuuman. Ei ota väriä itteensä. Ei naarmuunnu, eikä sitä tartte "hoitaa".
Kivi on kuitenkin huokoinen materiaali ja imaisee itseensä sopivissa olosuhteissa esim. rasvaa. Eli turvallisin on laminaatti mutta eihän se kiveä voita...
Ai? Tota en tienny, et imee rasvaa. Mut eikös siin ole joku pinta? Veljellä ollu kivi taso n.15v nyt, eikä ole muuttunut mitenkään. Leikkaavat leivät ym siinä.
Kivitasot ehdottomasti! Tulet katumaan ellet laita. Meillä ei ainakaa ole menneet miksikään. Tason pinta on "lakattu" tms, ei siihen mikään imeydy. Tosi kaunis ja käytännöllinen.
 

Yhteistyössä