Mä kohta vihaan tota lasta!

  • Viestiketjun aloittaja huono äiti-tunne
  • Ensimmäinen viesti
huono äiti-tunne
Tämä meidän armas 2-v.nuorimmainen,aivan mahdoton!Siis joka ikisestä asiasta hällä menee hermo,huutaa ja rääkyy..Kulkee vaan hermokimppuna koko ihminen koko ajan..Nyt hokee sängyssä karjuen "Äiti,minä kävelen!",kun kannoin hänet sylissä sänkyyn..Aivan hysteeristä huutoa..Mulla oikeesti palaa pinna nykyään ton lapsen kans jatkuavsti,ja siitä sitten kärsii koko perhe,vanhemmat siskotkin.Mä en jaksa..Voin vain kuvitella tulevat tutinluopumiset sun muut,jotka pitäisi aloittaa..Että piti joukon viimeisen olla sitten se kaikista hankalin,tietysti!
 
vieras
Tuttua. Jos tekee jotain, auttaa tms, nin se on aina väärinpäin ja hirveä huuto. Ja korjata ei voi virhettä kun sekin on väärin ja huudetaan. Hohhoijaa. Onneksi meillä ei enää tutteja eikä muuta mistä oitäs tapella eroon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ekana tulee mieleen: Lisää kuria, jäähypenkki..?
Meillä käytössä nuo, mut eipä tyttöä hillitse. Hetken muistaa ja taas sama show.
MEillä poika on nyt innostunut jahtaa kissoja :headwall:
Saattaapi olla jäähyllä vaikka viis kertaa peräkkäin, ennenku tajuaa

Mut kyllä se sen oppii vielä :saint:
 
Meillä menee hillittömäksi huutamiseksi,jos saa ns.liian vähän huomiota.Jo se,että on yksi yhteinen,vain kahdenkeskinen juttelu-luku-whatever-hetki äidin tai isin kanssa,auttaa.Meidän tahtotyttö on 3v.ja ääntä riittää :headwall: On raukka ainut tyttö kahden veljen välissä..
 
..
Meillä kans 3vee neiti ja kiukkuaa itse syömisestä joka perskeleen ruualla. Ihan järkkyä showta. Päivällä istuttiin tunti pöydässä ja sitten viimein söi ite kylmän ruuan. Mulla niiiin pinna palaa noista syömis väännöistä että!! Hän haluais, että joku syöttää häntä.. Ärsyttävää! Ei kyllä ole koskaan ollu hyvä syömään edes syötettynä ja sellainen sihtikurkku ja nirso, ettei mitään rajaa. Mää oon niin väsynyt koko touhuun, etten jaksa enää välittää.. huoh..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Metsämansikkainen:
Tutista luopuminen 2-vuotiaalla??
Näin meillä mennyt kaikkien lasten kanssa,että 2-v.ollaan tutista luovuttu.Siihen asti se on ollut todella rakas,mutta luopuminen ollut kuitenkin helppoa.Pahoin pelkään,ettei se todellakaan tule olemaan sitä,kun nyt jouluna viedään tutit tontuille..Tiedän,olisi ollut helpompaa vieroittaa aikaisemmin,mutta kun on ollut niin uuvuttavaa tämä arki,ettei ole jaksanut edes ajatella..Seli seli..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Kuulostaa niin tutulta! Täälläkin on yksi kiukutteleva 2v. :/ Jäähypenkki käytössä ja hetken muistaa. Välillä riittää eka varoitus, mut silti |O
Tämä meidän pikkunen tuntuu niin vauvalta vielä,ettei olla ajateltu jäähypenkkejä..Isommilla 6-ja 3-vuotiailla kyllä on käytössä ja pieni ymmärtää asian,mutta on hän niin peeni vielä,vai onko?
 
kahden äitee
Alkuperäinen kirjoittaja siigmund:
Alkuperäinen kirjoittaja Metsämansikkainen:
Tutista luopuminen 2-vuotiaalla??
Juu olisi kannattanut "hippasen" paljon aikaisemmin hoitaa...
Eikös sitä sanota,että 2-vuotiaana viimeistään..Ja onhan sitä olemassa paljon "kamalampiakin"asioita.Minun mielestä siis 2-vuotiaana viimeistään myös aj näin on tehty meidänkin lasten kohdalla.Pienet saavat olla pieniä..
 
vieras
2-vuotiaalle jäähypenkki??!! Siis parivuotiailla EI ole mitään uhmaikää, kuten usein kuvitellaan. Parivuotias ei tee mitään uhmatakseen vanhempiaan. Jäähypenkki ei ole ratkaisu parivuotiaan käytökseen, vaan opastus ja selitys. Paras keino lähes aina on se, että pysähtyy tilanteeseen rauhassa, ja antaa lapsen rauhassa selittää mitä tarkoittaa. Parivuotas haluaa asioita, ja haluaminen on tärkeämpää kuin se mitä haluaa. Huutaminen johtuu siitä, että lapsi kokee, että ei tule ymmärretyksi, tai lapsi ymmärtää itse väärin. Jäähypenkit vasta vuoden, parin kuluttua.
 
vieras
Mä ymmärrän sua täysin mulla kanssa erittäin itsepäinen ja kova ääninen kaksivuotias tyttö kotona. Välillä tekisi mieli vain itkeä kun keinot loppuu ja sitä kiukuttelua on yölläkin.......
Ja arvostelijoille tiedoksi mulla on kaks isompaakin jotka on olleet aivan eri luontoisia kun tää. ja joilla on toiminut jäähy penkit sun muut... välillä oon niin väsynyt että tuntuu kuin pilvissä kulkisi. tyttö saattaa kiukutella monta kertaa yöllä ja kiukuttelut voi kestää yli tunninkin eikä yhtään mikään auta mä oon kaikkeni tehny ja neuvolaankin asiasta ollu yhteydessä mutta apua ei saa mistään... aika kuulemma auttaa jos vaan jaksais tarpeeksi pitkään. Muuten on normaali ja terve lapsi mutta äärettömän itsepäinen ja voimakas tahtoinen.
 
vieras
Arvaapa kaksi kertaa, miksi lapsesi on hankala???? Hän kyllä vaistoaa äitinsä negatiiviset tunteet itseään kohtaan. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Pätee 100 % lapsiin! Sääli pientä palleroa:(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2-vuotiaalle jäähypenkki??!! Siis parivuotiailla EI ole mitään uhmaikää, kuten usein kuvitellaan. Parivuotias ei tee mitään uhmatakseen vanhempiaan. Jäähypenkki ei ole ratkaisu parivuotiaan käytökseen, vaan opastus ja selitys. Paras keino lähes aina on se, että pysähtyy tilanteeseen rauhassa, ja antaa lapsen rauhassa selittää mitä tarkoittaa. Parivuotas haluaa asioita, ja haluaminen on tärkeämpää kuin se mitä haluaa. Huutaminen johtuu siitä, että lapsi kokee, että ei tule ymmärretyksi, tai lapsi ymmärtää itse väärin. Jäähypenkit vasta vuoden, parin kuluttua.
Ammattilaisen suusta kuultua: uusi ongelma vanhemmilla on se että kaksi vuotiaalle selitetään asioita liikaa kaksi vuotias kun ei pysty käsittämään liian vaikeita selityksiä. Tälläinen välihuomautus vaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaapa kaksi kertaa, miksi lapsesi on hankala???? Hän kyllä vaistoaa äitinsä negatiiviset tunteet itseään kohtaan. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Pätee 100 % lapsiin! Sääli pientä palleroa:(
Löytyihän täältä joku täydellinen kasvattajakin.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2-vuotiaalle jäähypenkki??!! Siis parivuotiailla EI ole mitään uhmaikää, kuten usein kuvitellaan. Parivuotias ei tee mitään uhmatakseen vanhempiaan. Jäähypenkki ei ole ratkaisu parivuotiaan käytökseen, vaan opastus ja selitys. Paras keino lähes aina on se, että pysähtyy tilanteeseen rauhassa, ja antaa lapsen rauhassa selittää mitä tarkoittaa. Parivuotas haluaa asioita, ja haluaminen on tärkeämpää kuin se mitä haluaa. Huutaminen johtuu siitä, että lapsi kokee, että ei tule ymmärretyksi, tai lapsi ymmärtää itse väärin. Jäähypenkit vasta vuoden, parin kuluttua.
Nimenomaan on 2 vuotiaalla "uhmaikä", sitä vaan nykyään nimitetään tahtoiäksi. Ja jos lapsi ei tuossa iässä mitenkään laita hanttiin vanhemmille, on syytä jonkinlaiseen huoleen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaapa kaksi kertaa, miksi lapsesi on hankala???? Hän kyllä vaistoaa äitinsä negatiiviset tunteet itseään kohtaan. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Pätee 100 % lapsiin! Sääli pientä palleroa:(
Kiitos vain aivan kauheasti:( On meillä kuule mukaviakin hetkiä,paijataan ja silitellään ja äiti kyllä näyttää että tykkää..Tyttö on todella itsepäinen ja kärsimätön..Ja kun äitikin on niin..No,itseäänhän siinä silloin saakin syyttää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaapa kaksi kertaa, miksi lapsesi on hankala???? Hän kyllä vaistoaa äitinsä negatiiviset tunteet itseään kohtaan. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Pätee 100 % lapsiin! Sääli pientä palleroa:(
Löytyihän täältä joku täydellinen kasvattajakin.
Joo. Niin taidan olla. Olen rakastanut lapseni pilalle. Ottanut syliin ja sanonut, että äiti rakastaa silloinkin, kun hän on kaikista hankalin. Ja kappas; se tepsii.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaapa kaksi kertaa, miksi lapsesi on hankala???? Hän kyllä vaistoaa äitinsä negatiiviset tunteet itseään kohtaan. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Pätee 100 % lapsiin! Sääli pientä palleroa:(
Löytyihän täältä joku täydellinen kasvattajakin.
Joo. Niin taidan olla. Olen rakastanut lapseni pilalle. Ottanut syliin ja sanonut, että äiti rakastaa silloinkin, kun hän on kaikista hankalin. Ja kappas; se tepsii.
Ja sääkö oikeasti luulet että niiden hankalien lasten vanhemmat eivät rakasta, paijaa ja sano että rakastaa!!!
 
häh
nimimerkillä vituttaa? Oikeasti ehkä kannattaisi notkua vähemmän netissä jos lapset hyppii seinille, mene lukemaan niille satu tms. Ihme touhua ja narinaa omasta avuttomuudesta ja laiskuudesta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaapa kaksi kertaa, miksi lapsesi on hankala???? Hän kyllä vaistoaa äitinsä negatiiviset tunteet itseään kohtaan. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Pätee 100 % lapsiin! Sääli pientä palleroa:(
Löytyihän täältä joku täydellinen kasvattajakin.
Joo. Niin taidan olla. Olen rakastanut lapseni pilalle. Ottanut syliin ja sanonut, että äiti rakastaa silloinkin, kun hän on kaikista hankalin. Ja kappas; se tepsii.
Ja sääkö oikeasti luulet että niiden hankalien lasten vanhemmat eivät rakasta, paijaa ja sano että rakastaa!!!
Ja jatkan vielä että kyllä äitikin saa sanoa olevansa väsynyt ja siitä huolimatta rakastaa lastaan ja varmasti sen myös näyttää lapselleen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaapa kaksi kertaa, miksi lapsesi on hankala???? Hän kyllä vaistoaa äitinsä negatiiviset tunteet itseään kohtaan. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Pätee 100 % lapsiin! Sääli pientä palleroa:(
Löytyihän täältä joku täydellinen kasvattajakin.
Joo. Niin taidan olla. Olen rakastanut lapseni pilalle. Ottanut syliin ja sanonut, että äiti rakastaa silloinkin, kun hän on kaikista hankalin. Ja kappas; se tepsii.
Ja sääkö oikeasti luulet että niiden hankalien lasten vanhemmat eivät rakasta, paijaa ja sano että rakastaa!!!
No kuule, ei tuo ap:n aloituksen otsikko ynnä teksti siltä kuulostanut. Tekstistä paistaa läpi aikuinen, joka asettuu kiukutteluissa lapsen tasolle. Ja miettii vielä kohta vihaavansa lastaan. Aivan sairasta sanoa niin, ihan sama kuinka huono päivä tahansa on ollut!!!
 

Yhteistyössä