Mä haluan hehkulamput takaisin!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Ei näin..
iinalaistehtaassa joukkomyrkytys elohopeasta
Kommentoi 0 kommenttia
07.01.2010 13:30

Kiinalaistehtaassa on jälleen paljastunut vakava myrkytystapaus. Eteläkiinalaisessa sähkö- ja valolaitteita valmistavassa tehtaassa yli 150 työntekijää on saanut todennäköisesti elohopeamyrkytyksen, kertoi uutistoimisto Xinhua torstaina.

Alun perin parikymmentä työläistä kävi oma-aloitteisesti elohopeatesteissä. Heistä löydettiin myrkytyksen merkkejä, ja loput noin 600 tehdastyöläistä määrättiin virtsakokeisiin. Heistä 152:lta löydettiin elohopeapitoisuuksia ja heidät määrättiin lisäkokeisiin.

- Kaikilla kuudella tehtaan tuotantolinjalla käytetään nestemäistä elohopeaa, mutta työntekijät käyttävät vain harvoin hengityssuojaimia, sanoi tehtaan henkilöstöpäällikkö Lu Ruijin Xinhualle.

Työntekijät ovat kärsineet muun muassa päänsärystä, hiustenlähdöstä, nivelsäryistä ja vapinasta.

Xinhuan mukaan sairastuneet työntekijät ovat saaneet palkallista lomaa ja jos myrkytysdiagnoosi varmistuu, heille maksetaan korvauksia.

(MTV3-STT-AFP)
 
himmentelijä
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Pimeästä vaatehuoneesta on jännää etsiä mustia vaatteita energiansäästölampun säästöliekillä, kunnes pari päivää myöhemmin muuttuu entistä jännittävämmäksi ja valo ei syty enää ollenkaan...

Fiksuna vetona kannattaa myös asentaa valokatkaisijoiksi himmentimet, niihin sopivia energiansäästölamppuja löytää melkein joka 20. kaupasta. Sitä ennen voi rikkoa vaikka useammankin tavallisen energiansäästölampun sekä himmentimen sulakkeita pari kourallista. Mur.
Just näin! Meilläkin omakotitalossa lähes kaikki valaisimet ovat himmentimien takana, koko valaistussuunnitelma on tehty niiden varaan. Vielä en ole edes uskaltanut ajatella, mitä sitten tapahtuu kun nuo hamstraamani kassilliset hehkulamppuja loppuvat...
 
outoo
Onpas outoo.. meillä taas en edes muista koska olen lampun vaihtanut. Vuosia olen käyttänyt energiansäästölamppuja ja nyt myös ledilamppuja. Pienempi sähkölasku ja kestävät toooooosi kauan.
 

Yhteistyössä