Mä haluaisin hiihtämään, mutta ei ole suksia ja näin ylipainoisena on vaikea löytää sopivia suksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiihtämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiihtämään

Vieras
Nuohan pitää mennä painon mukaan ja kun painoa on 120kg, niin ei voi millä tahansa suksilla hiihtää. Pituutta mulla on 170cm eli ylipainoa on todella paljon.

Haluaisin kuitenkin hiihtämään! No rahakin tässä vaikeuttaa asiaa kun pitäisi löytyä n.200€:lla suksipaketti. Ei ole kalliimpaan varaa.

Katsele netistä käytettyjä, ja anna niiden hajota sun alla, jos ovat hajotakseen? (Sori en tarkoittanut pahalla) Sun pituudella voisi monoja löytyä.

Kai se paino tekee myös sen että jalkaterän alla oleva ilmatila painuu vielä herkemmin maahan, mutta se ei ole ongelma. Kyllä sä hiihtää pystyt silti.

Kai se paino tekee myös sen että jalkaterän alla oleva ilmatila painuu vielä herkemmin maahan, mutta se ei ole ongelma. Kyllä sä hiihtää pystyt silti.
Kyllä sillä nyt on merkitystä, jos se on koko ajan maassa. Perinteiset sukset ei silloin luista.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kyllä sillä nyt on merkitystä, jos se on koko ajan maassa. Perinteiset sukset ei silloin luista.
Ehkä alamäessä sen huomaa, mutta tasaisella se oma lihastyö kyllä vie etiäpäin vaikka hiihtäisi hammastikuilla.

Ei kun tuo paino on ihan totta otettava huomioon, mutta kyllä tuollekin painolle löytyy hyviä suksia! 200 eurolla et uutta settiä saa kuin sattumalta poistolaarista, mutta jospa laittaisit ilmoituksen Facebookiin ja tori.fihin.
Mieluummin otat sitte pidemmät ja omalle painollesi sopivat sukset, kuin tuijotat liikaa suksen pituutta. Ja jos löydät ensin pelkät sukset, niin muist ottaa huomioon että kaikki monot ei sit sovi kaikkiin siteisiin.

Ehkä alamäessä sen huomaa, mutta tasaisella se oma lihastyö kyllä vie etiäpäin vaikka hiihtäisi hammastikuilla.
Ajelepa autolla käsijarru päällä, kyllä sekin vie etiäpäin :LOL:
Kokeilepa itse kerran hiihtää liian löysillä perinteisillä suksilla, missä on kunnon pitovoiteet (tai vaihtoehtoisesti ilman pitovoidetta). Ei pahemmin luista mihinkään, kun pito tökkää koko ajan päälle. Kun se voide sitten kuluu äkkiä pois, kun kokoajan hieroo latuun, niin sen jälkeen ei tee muuta kuin lipsuu. Kyllä siinä kaikki hiihtämisen ilo katoaa hetkessä ja sinä neuvot sellaiset hankkimaan käyttöön, täysin turhan ostoksen. Kerran on tullut täysin vääränlaisilla lainasuksilla tullut kokeiltua.

Käy ap. kyselemässä urheiluliikkeissä, jos jostain alelaarista löytyisi sopivat, kun nuo sinulle sopivat eivät välttämättä ole niitä ensimmäiseksi kauppaansa tekeviä - tai sitten ovat ne, jotka häviävät ensimmäisenä, kun sattuukin olemaan ainoa sellainen pari. Ihan kuin kenkäkaupassa nätit kengät suurinta kokoa menevät heti ja loppuvat samantien, rumia riittää alessakin.

Ajelepa autolla käsijarru päällä, kyllä sekin vie etiäpäin :LOL:
Kokeilepa itse kerran hiihtää liian löysillä perinteisillä suksilla, missä on kunnon pitovoiteet (tai vaihtoehtoisesti ilman pitovoidetta). Ei pahemmin luista mihinkään, kun pito tökkää koko ajan päälle. Kun se voide sitten kuluu äkkiä pois, kun kokoajan hieroo latuun, niin sen jälkeen ei tee muuta kuin lipsuu. Kyllä siinä kaikki hiihtämisen ilo katoaa hetkessä ja sinä neuvot sellaiset hankkimaan käyttöön, täysin turhan ostoksen. Kerran on tullut täysin vääränlaisilla lainasuksilla tullut kokeiltua.

Käy ap. kyselemässä urheiluliikkeissä, jos jostain alelaarista löytyisi sopivat, kun nuo sinulle sopivat eivät välttämättä ole niitä ensimmäiseksi kauppaansa tekeviä - tai sitten ovat ne, jotka häviävät ensimmäisenä, kun sattuukin olemaan ainoa sellainen pari. Ihan kuin kenkäkaupassa nätit kengät suurinta kokoa menevät heti ja loppuvat samantien, rumia riittää alessakin.
Mä oon hiihtäny ties millä seipäillä, hyvillä ja huonoilla, oli rasvoja tai ei. Eniten ratkaisee hiihtäjän halu hiihtää.
On olemassa eräs erittäin helppo maasto: järven jää, kaupunkien lähellä. Ei ole ylämäkiä.

Yhteistyössä