Mä en yhtään tiedä mikä musta tulee isona...

• Viestiketjun aloittaja öööö
  • Ensimmäinen viesti
öööö
Nuorin lapsi täytti juuri pari viikkoa sitten 2 vuotta. Nyt olisi aika päättää mitä aion tehdä sitten kun lapset menevät päiväkotiin. Opiskella varmaan pitäisi mutta mitä. Olen käynyt vain peruskoulun. En yhtään tiedä mitä haluaisin tulevaisuudessa työkseni tehdä.

Tuntuu että kaikilla muilla on joku asia mitä tykkää tehdä ja jossa on hyvä. Minulla sitä ei ole :( Tuntuu myös että en minä missään koulussa pärjäisi kun olen niin tyhmä...

Nettilukiossa opiskelin äitiyslomalla kolme kurssia ja sain ihan ookoo arvosanatkin. Mutta ei siitä mitään pitemmän päälle tullut kun ei ollut kukaan opettamassa niitä asioita ja kurssit tuntuivat niin vaikeilta.

Onko työkkärissä joku ammatinvalinnanohjaaja tms.? Olisikohan siitä mitään apua. Oon kyllä tehnyt niitä soveltuvuustestejä (?) ja sopivin ammatti minulle olisi ollut ahtaaja :D

Mä oon nyt kahdeksan vuotta miettinyt mitä voisin tehdä mutta en ole löytänyt mitään missä tuntisin että voisin pärjätä. Ahdistaa :´(
Olen lisäksi paska äiti!

öööö
Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Just lueskelin eilen lehdestä, että nyt kannattaa valita ala, jolla töitä riittäisi, eli suosittelen hoitoalan opiskelua nopsaan... :)
Olin 8 päivää terveydenhoito-oppilaitoksessa peruskoulun jälkeen... Ihmisten parissa työskentely ei todellakaan oo mun juttu.

mie
Ei sitä aina tiedä heti... Mun lukio meni aika lailla hutasemalla, keskiarvo nipin napin kasi. Olin kotiäitinä muutaman vuoden, kävin yhden ammattitutkinnon, olin sen turvin töissä pari vuotta. Sitten hain muutamaan kouluun, yhteen pääsin. Nyt valmistun. Olen tehnyt näitä töitä, vaikken varsinaisesti tykkääkään. Mulla kuitenkin laajat koulutukset takana ja voin tehdä paljon erilaisia juttuja. Tarkoitus ois tehä puolikasta päivää ja opiskella yliopistossa jotain mua oikeasti innostavaa. Ikää 30v.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
ootko tehnyt KELAN sivuilla sitä testiä!! sielt voi löytyä sellainenkin mieleinen ammatti, mitä et ole koskaan edes miettinyt/tiennyt!!
Mistäs Kelan sivuilta löytys tämmönen? Koetin ettiä mut en löytäny. Ap:lle : kahvipaussi.fi on ainaki joku ammatinvalintahommeli. Ja kyllä pääsee työvoimatoimiston kautta ammatinvalintapsykologille.

öööö
Kiitos kun vastailitte! Tuolle yhdelle voin vain hymyillä, että hutasemalla tuli kasin keskiarvo :D (ei mitenkään pahalla) Eli sinulla on järkeä päässäsi minulla ei taida olla. Olen kateellinen just niille ihmisille jotka pärjää vaikka ei panostaisikaan kaikkeaan. Vaikka mä kuinka yrittäisin ja ahkeroisin niin en varmaan saisi edes seiskan keskiarvoa. Joo no mulla on huono itsetunto...

Yhteistyössä