Mä en vieläkään tiedä mitä teen huomisen kanssa !

  • Viestiketjun aloittaja höhh
  • Ensimmäinen viesti
höhh
Mulla olis aika raskauden keskeytykseen, enkä vieläkään tiedä haluanko keskeyttää vai en. Mies haluais että pidetään.. Mutta kun mä en osaa päättää.
Jos pidetään mulla jää viimenen vuosi koulua kesken, mies jää parin kk päästä työttömäksi jne.
 
v
No jos et tiedä niin ÄLÄ tee, ja sitä paitsi, rauhootu, ei se ole kuin vuosi kun sun koulut lykkääntyy.. se voi olla helpompi mennä työelämään sit kun lapsikin on tehty jo opiskeluaikana niin ei tuu heti ekoina vuosina valmistauduttua äitiysloma pätkää vaan voit heti jatkaa kunnollisena työntekijänä joka ei oo heti äippälomaalla. ja mikäli suret sitä että luokkakaverit jää niin niitä tulee aina uusia, tuskin muutenkaan niiden kans olisit oikeesti jatkos kaveria ja jos oot niin eihän se ystävyys sitten mihinkään lapsen tuloon kaadu..
 
o_O
Mietipä miltä tuntuu sitten kun miehellä on taas töitä ja sinä olet valmistunut. Sitten hankitte lapsen. Mikä tässä lapsessa on parempaa kuin nykyisessä? Se, että osaa tulla oikeaan aikaan?

En vastusta aborttia. Vastustan sitä, että abortilla ihmiset säätelevät elämää sopimaan omaan elämäänsä ja leikkivät jumalaa.
 
k
älä tee, ei se koulu ja rahatilanne ole suuri ongelma, asiathan voi vielä muuttua :)
älä tee, kivaa odotusaikaa olisi sulla edessä. ja se vauva on kuitenkin aina ilon asia. harkitse kuitenkin tarkkaan. itsekin nyt raskaana rv30 ja olen todella onnellinen. mutta sinun asiasi se loppupeleissä on, sinun päätös.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja o_O:
Mietipä miltä tuntuu sitten kun miehellä on taas töitä ja sinä olet valmistunut. Sitten hankitte lapsen. Mikä tässä lapsessa on parempaa kuin nykyisessä? Se, että osaa tulla oikeaan aikaan?

En vastusta aborttia. Vastustan sitä, että abortilla ihmiset säätelevät elämää sopimaan omaan elämäänsä ja leikkivät jumalaa.
no kiitos vaan, on tämä kova paikka minullekkin enkä todellakaan leiki jumalaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Esposa:
Miten vakaalla teidän suhde on, minkä ikäisiä olette, kauanko olette olleet yhdessä, miten asutte ja oletteko saaneet elää tarpeeksi nuoruutta...itse miettisin näitä asioita.
Meillä siis on jo ennestään yksi lapsi. Seurusteltu ollaan pian 5vuotta :)
 
sone
Nopeasti siihen ajatukseen tottuu että vauva tulee, älä keskeytä, varsinkin kun miehesikin haluaa vauvan. Ja yhdelle on aina sijaa, tuskin te nälkään kuolette, elätte vaan vähän tioukemmalla budjetilla. Ja nuo työkuviot voi muuttua nopeastikkin, opiskelutkin voi yhden vuoden olla paussilla, ja joskus tekee ihan hyvääkin.

Ei ole sellaista asiaa kun ei osaa päättää, jokainen sen sisimässään tietää, ei vaan uskalla kuunnella ja toimia ja ottaa vastuuta.
 
En kannattaisi aborttia tilanteessasi. Suomessa ei jätetä tyhjän päälle, vaan saatte kaikenlaisia tukia, jotta tulette toimeen ja mieskin voi löytää uuden työn vaikka heti huomenna. Tsemppiä päätöksentekoon, ratkaisu on kuitenkin sinun.
 
lapset myöhään hankkinut
Itse olen hankkinut lapset vasta valmistumiseni jälkeen, naimisissa, asuntolainat päällä ja vakituinen työsuhde olemassa... ja jos ihan totta puhutaan, niin mun mielestä lapset olisi pitänyt kyllä hankkia jo paljon aikaisemmin.

Nythän teillä olisi mahdollisuus olla vauvan kanssa molempien kotona. Ja jos molemmat olette kotona, ehdit varmaan halutessasi vähän opiskelemaankin. Ja asumiseenkin saa tukea teidän tilanteessanne... ja kun parin vuoden päästä alat "tehdä uraasi" on lapsesi jo isompi ja omatoimisempi.
 
en kyllä suosittele keskeyttämään, jos lapsia kuitenkin haluatte. Opinnot ja työttömyys ei ole este... meillä ollaan esikoisen kanssa molemmat oltu opiskleijoita, toinenkin tuli samanlaiseen tilanteeseen ja nyt kolmas tulossa, vaikka mies edelleen koulussa ja itse sain juuri töitä... huomisesta ei koskaan tiedä, töitä voi tulla koska vain ja opintoja pystyy jatkamaan. Jos hiukkaakaan epäröit, niin älä keskeytä raskautta.

jaksamista valintasi kanssa!!!
 
jos olet yhtään epävarma niin älä tee sitä. vauvan synnyttyä et ikinä tule katumaan että lapsen pidit mutta jos teet abortin vaikka et ole varma mitä haluat niin sitä voit katua loppuelämäsi. tuollainen päätös on niin iso että se tehdessään täytyy olla 100% varma päätöksestään.

jos lapsia kuitenkin haluat en suosittele muutenkaan aborttia. vuosi koulua jää kesken, koulut ehtii myöhemminkin, tämä lapsi on tulossa nyt. ite enemmin keskeyttäisin koulun kun raskauden.

jaksamisia päätöksen tekoon. tulehan huomenna kertomaan mitä päätit
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kyllä mä tossa tilanteessa tekisin keskeytyksen kun talous noin epävarmalla pohjalla.
meidän esikoinen sai alkunsa ihan tarkoituksella tilanteessa jossa mies oli työtän ja miä opiskelija. ehdin valmistua just ennen äitiyslomaa, mies oli tytön vielä kun lapsi syntyi. raha ei olut tärkeintä vaan meidän perhe. nykyään mies toki käy töissä, minä kotona nyt kahden lapsen kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mainittaanko vielä tuosta koulusta se, että olen jo kerran keskeyttänyt kyseiset opinnot esikon raskauden takia. sen takia myös haluaisin saada koulun käytyä.
eikö se olisi esikoisellekin joka ilmeisesti on aika pieni, kiva saada sisarus pienemmällä ikäerolla. meidän 3v leikkii nyt jo tosi hyvin puoli vuotiaan sisaruksen kanssa. nitä kun katselee yhdessä tajuaa että se sisarus on paras lahja jonka lapselle voi antaa.

tossa teidän tilanteessa mua häiritsee paljon se että sä et oo varma ja mies haluaa lapsen pitää. eli ei todellakaan kuulosta että olisitte valmiita keskeytykseen
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mainittaanko vielä tuosta koulusta se, että olen jo kerran keskeyttänyt kyseiset opinnot esikon raskauden takia. sen takia myös haluaisin saada koulun käytyä.
eikö se olisi esikoisellekin joka ilmeisesti on aika pieni, kiva saada sisarus pienemmällä ikäerolla. meidän 3v leikkii nyt jo tosi hyvin puoli vuotiaan sisaruksen kanssa. nitä kun katselee yhdessä tajuaa että se sisarus on paras lahja jonka lapselle voi antaa.

tossa teidän tilanteessa mua häiritsee paljon se että sä et oo varma ja mies haluaa lapsen pitää. eli ei todellakaan kuulosta että olisitte valmiita keskeytykseen
Olishan se. Aina oon halunnut paljon lapsia ja pienellä ikä erolla että ois sit kaveria toiselle, mutta nyt on epävarma olo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mainittaanko vielä tuosta koulusta se, että olen jo kerran keskeyttänyt kyseiset opinnot esikon raskauden takia. sen takia myös haluaisin saada koulun käytyä.
eikö se olisi esikoisellekin joka ilmeisesti on aika pieni, kiva saada sisarus pienemmällä ikäerolla. meidän 3v leikkii nyt jo tosi hyvin puoli vuotiaan sisaruksen kanssa. nitä kun katselee yhdessä tajuaa että se sisarus on paras lahja jonka lapselle voi antaa.

tossa teidän tilanteessa mua häiritsee paljon se että sä et oo varma ja mies haluaa lapsen pitää. eli ei todellakaan kuulosta että olisitte valmiita keskeytykseen
Olishan se. Aina oon halunnut paljon lapsia ja pienellä ikä erolla että ois sit kaveria toiselle, mutta nyt on epävarma olo...
sua vaan jännittää :) juttele vielä miehesi kanssa. elämä on elämistä varten ja mulle ainakin ne lapset on se elämä. koittakaa tehdä päätös yhdessä. toivottavasti miehesi pystyy tukemaan sinua jos päädyt keskeytykseen. voimia kovasti, päätit mitä hyvänsä :hug:
 

Yhteistyössä