Mä en vaan enää jaksa

En jaksa, en halua jaksaa enää tätä ainaista köyhyyttä... :'( Osapäivä töillä ei elä, mutta tässä elämäntilanteessa ei ole muutakaan vaihtoehtoa. Palkka tuli, palkka meni, ja vielä on kaksi isoa laskua maksamatta. Autoa on pakko tietyistä syistä pitää, siihen uppoaa niin paljon rahaa että tekisi mieli räjäyttää koko p.aska. Apteekista pitäisi tytölle saada rasvoja, iho aivan verillä. Mä en enää vaan kestä tätä. Teen mitä vaan, säästän kaiken minkä pystyn, silti ollaan niin tiukilla että ei ollut varaa lähteä edes isovanhempien luona käymään.
Kukaan ei auta, ei sossu (minulla on "turhia" menoja kuten auto) ei sukulaiset. En ruinaa täältä apua, ihan turhaa alkaa veetuilemaan, purkaan vaan pahaa oloa, otan myös neuvoja mielelläni vastaan, mitä voisi tehdä. En voi ottaa toista työtä tms. koska en saa tyttöä mihinkään hoitoon. Kaikki ylimääräinen on jo karsittu pois.
Raha ei joo tuo onnea, mutta onnettomaksi sen puute kyllä tekee. En muista millon olisin nukkunut yöni rauhassa tai yksikin päivä olisi mennyt ilman kyyneliä. Nyt sitten pyhällä hengellä lapsilisiin, ja ne pitäisi laittaa suoraan laskuihin... :headwall: :ashamed: :'(
 
Tyttö on kyllä päivähoidossa, ja minä töissä, mutta palkka on n. 1100e/kk, ei asumistukia ei mitään.. Työmatkat ovat jo niin pitkät, että jos olisin täys päivä töissä, olisi tyttö päiväkodissa n. 11h vuorokaudessa, en halua viedä lapseltani äitiä.

Teen jo kaiken minkä pystyn itse.
 
hei vaan
En tahdo olla ilkeä, mutta olisko kannattanu järkätä työhommat ja raha-asiat kuntoon ennen lapsentekoa.

Joutuu tässä muutkin miettimään, onko varaa lapsiin ja milloin, ja sen mukaan perheenlisäykset suunnittelemaan, vaikka se tarkoittaisikin, että lapsenteko saa odottaa vielä useamman vuoden. Ei auta valittaa, jos ei etukäteen asioitaan mieti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 16:44 Emppuliira kirjoitti:
Mikset voi laittaa lastasi päivähoitoon?

Seurakunnalta voi myös hakea apua, ota yhteys oman alueesi diakoniin. Jos vain suinkin jaksat tee itse leivät ja ruuat mahdollisimman alusta asti itse, säästää vähän.
Diakonin mielestä "ansaitsen" varmasti tarpeeksi, eivät he ota huomioon, että esim. nyt meni 300e, kun piti maksaa autokoulun kakkosvaihe, että saa vielä ajaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 16:47 hei vaan kirjoitti:
En tahdo olla ilkeä, mutta olisko kannattanu järkätä työhommat ja raha-asiat kuntoon ennen lapsentekoa.

Joutuu tässä muutkin miettimään, onko varaa lapsiin ja milloin, ja sen mukaan perheenlisäykset suunnittelemaan, vaikka se tarkoittaisikin, että lapsenteko saa odottaa vielä useamman vuoden. Ei auta valittaa, jos ei etukäteen asioitaan mieti.
Jos, jos, jos??? Mitä se jossittelu enää hyödyttää??? Minulla on ammatti ja työ, sitä että jään yksin lapsen kanssa, en voinut tietää..
 
Kuinka kallis vuokra teillä on ja onko sulla muuta velkaa tms. Kun kyllä noilla (1100e+lapsilisät+elarit) mun mielestä selviää jos elää pihisti. Ei meilläkään ole ollut välillä yhtään tuon enempää tuloja ja meitä on minä, mies ja tyttö. Tosin velkaakaan ei lyhennetä kuin pari sataa e /kk ja siihen päälle vuokra ja puhelinlaskut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 16:48 Emppuliira kirjoitti:
Kuinka kallis vuokra teillä on ja onko sulla muuta velkaa tms. Kun kyllä noilla (1100e+lapsilisät+elarit) mun mielestä selviää jos elää pihisti. Ei meilläkään ole ollut välillä yhtään tuon enempää tuloja ja meitä on minä, mies ja tyttö. Tosin velkaakaan ei lyhennetä kuin pari sataa e /kk ja siihen päälle vuokra ja puhelinlaskut.
Vuokra 500e, tarhamaksu 100e, lainanlyhennys 120e, sähkö 30e, puhelinlasku 20e, Bensat n. 200e, ja sitten sillä lopulla eletään, ja maksetaan just tälläset ylimääräiset 300e laskut.

Elatusmaksut 124e/kk ja lapsilisät 136e/kk, olisi kiva joskus käyttää rahaa esim. vaatteisiin, linnanmäelle tms, mutta ei köyhällä ole siihen oikeutta.

Anteeksi aloitukseni, ikävää kun kukaan ei ymmärrä, ja haluaa vaan päästä moralisoimaan.<br><br>
 
Halvempi asunto on rankka vaihtoehto, mutta jos työmatka on muutenkin pitkä, se ei muuta tilannetta kohtuuttomasti. Jos vaan jaksaa syödä lähinnä puuroja, perunaa ja porkkanaa, niin ruokalasku jää kuukaudessa reilusti alle sataseen per naama. Netti pois, puhelut minimiin, sähköllä toimivien laitteiden käyttö minimiin...

Tuo auto kyllä on paha, vie ihan sikana rahaa! Meillä yhteistulot miehen kanssa ovat nimittäin nettona 1500e/kk, ja silti syödään ihan hyvin (mies vielä kalliita allergiaruokia), maksellaan hyväkuntoisen kolmion asuntolainaa, matkustellaan (halvalla) ulkomaille, käydään silloin tällöin leffassa tai ulkona syömässä, harrastetaan ja käydään silloin tällöin anoppilassa 300km päässä. Tämä on mahdollista vain siksi, ettei meillä ole (eikä tule) autoa!

Tsemppiä ja voimia!
 
No onpa sulla hankala tilanne. Noin vähillä rahoilla on aika hankala edes muuttaa. Olet varmaan työpaikan vaihtoa harkinnut monta kertaa, minä en näe tuohon tilanteeseen mitään muuta ratkaisua kuin isommat tulot.
 
jepulis
Minkä ikäinen sun tyttösi on? Jos suhun ottaa yhteyttä yyviestillä, saisiko teille lähettää jotain mukavaa? Eihän se laskuihin ja huolehtimiseen auta, mutta vähän ehkä piristäisi.. :hug:
 
moi
Mietin että onko se työ niin ainutlaatuista etteikö voisi vaihtaa työpaikkaa johonkin lähemmäs. Sillä pystyisit säästämään bensalaskut vaikka auton pitäisitkin. Tai sitten muuttamaan lähemmäs työpaikkaa johonkin halvempaan vuokra-asuntoon (en kyllä tiedä missä päin asut joten voi olla ettei sieltä halvempaa saa). Voimia sulle, paistaa se päivä joskus risukasaankin.
 
minäkin tuota halvempaa asuntoa ajattelin.. täällä meillä päin ainakin ihan tilavan yksiön saa noin 200euroa kuussa? siinähän jo säästäisi paljon =) tätä en pahalla sano, mutta ihmettelen vaan tuota rahan menoa, kun meillä on YHTEISET tulot noin 800euroa/kk ja sillä eletään minä, mies ja poika.. ja silti pärjätään vaikka vuokrakin meillä tosiaan on 460euroa/kk mutta toivotaan että apua saatte ja jaksamista sinne :hug:
 
Carlona
Hain samaa kuin edellinen, meillä olisi kaikenmoista. Tiedän, on kurjaa olla yksinhuoltaja ja on kurjaa ottaa apua vastaan. Mutta sen olen tästä elämästä oppinut, että tilanteet muuttuvat. Ei siis kannata huolestua, että asiat olisivat näin koko loppuelämäsi ajan. Varmasti löydät vielä jonkun mukavan miehen tms. Halit sulle. Mikä on muuten oma vaatekokosi? Oletko pienikokoinen?
 
Lunatic
:hug: Tiedän tunteen.
Tänään tuli raha, kaikki ois hujahtanu laskuihin, jos en ois paria jättäny lapsilisistä maksettavaksi. Ruokakaupassa sain käytyä ja jopa muutama kymppi on tilillä. Kai sillä lapsilisiin asti menee, tätä ennen oltiin monta pv PA.
Ja taas loppuu rahantulo, ni kesäkuussa on pakko saada toimeentulotukea kunnes alkaa työttömyysraha juoksemaan. On tää yhtä zembaloa. \|O

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 17:00 vieras kirjoitti:
minäkin tuota halvempaa asuntoa ajattelin.. täällä meillä päin ainakin ihan tilavan yksiön saa noin 200euroa kuussa? siinähän jo säästäisi paljon =) tätä en pahalla sano, mutta ihmettelen vaan tuota rahan menoa, kun meillä on YHTEISET tulot noin 800euroa/kk ja sillä eletään minä, mies ja poika.. ja silti pärjätään vaikka vuokrakin meillä tosiaan on 460euroa/kk mutta toivotaan että apua saatte ja jaksamista sinne :hug:
Me asumme jo 40neliön kämpässä, ei viitsisi enää pienempään vaihtaa!!!
En voi vaihtaa työtä nyt, siihen on syynsä. En nyt ala kaupnkia tässä kaikelle kansalle kertomaan, y:tä saa laittaa jos haluaa.
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 16:47 hei vaan kirjoitti:
En tahdo olla ilkeä, mutta olisko kannattanu järkätä työhommat ja raha-asiat kuntoon ennen lapsentekoa.

Joutuu tässä muutkin miettimään, onko varaa lapsiin ja milloin, ja sen mukaan perheenlisäykset suunnittelemaan, vaikka se tarkoittaisikin, että lapsenteko saa odottaa vielä useamman vuoden. Ei auta valittaa, jos ei etukäteen asioitaan mieti.
:headwall: :headwall: <br><br>
 
HEH
Olisiko mahdollista muuttaa halvempaan asuntoon? 500 euroa vuokraan on mielestäni tosi paljon.

Oon aina miettinyt että mitä ihme laskuja ihmisille oikeen tulee jos rahat niihin menee. Meillä ei tule kuin vuokralasku (400)ja miehen puhelinlasku (20)kerran kuussa. Minun puhelilasku joka 4. kuukausi (n. 20)ja kerran vuodessa kotivakuutu (alle 60).

Joten olisiko mahdollista olla tekemättä turhia laskuja?

Olisiko vaatteita, leluja ym. joita ei enää tarvi? Kirppiksellä voi myydä.

Mahdollisimman paljon tehdä halpaa ruokaa (keittoja, puuroja).

Empäs oikeen nyt tähän hätään muuta keksi. Mutta kysyhän akuuttiin hätään seurakunnalta tms. avustusta.

 

Yhteistyössä