Mä en tuu toimeen mun uuden auton kanssa :/ Se kiusaa mua :/ :/ :(

  • Viestiketjun aloittaja mä kerron sen äidille
  • Ensimmäinen viesti
mä kerron sen äidille
Piti siis ottaa firman auto, Ford Mondeo farkku. Tähän asti olen ajanut aina japanilaisilla autoilla ja tää foorti tuntuu tosi oudolta. Kaiken sen lisäksi se menee sammumaan joka ikinen kerta mäkilähdössä ja jos erehtyy ajamaan parkkipaikalle (pientä mäkeä ylös) 2-vaihteella.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
meillä on ranskalainen...
paina enemmän kaasua niin pitäs nousta mäkeä paremmin ylös
Juu, niin pitää tehdä. Olen vasta kaksi kertaa ko. autoa ajanut, eli vielä on vähän hakusessa kaikki kun on niin erilainen edelliseen autoon verrattuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
meillä on ranskalainen...
paina enemmän kaasua niin pitäs nousta mäkeä paremmin ylös
Juu, niin pitää tehdä. Olen vasta kaksi kertaa ko. autoa ajanut, eli vielä on vähän hakusessa kaikki kun on niin erilainen edelliseen autoon verrattuna.
aina ku on uus auto alla niin se menee harjoitukseksi se ajo..
mä muistan ku mä ruottalaisen auton jälkeen haukuin pystyyn tuon ranskalaisen..
no nyt ku kokemusta on enemmän niin en pois vaihtais
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Dieselissä on vääntöä, ei pitäis helposti sammua.
Harjottele se kytkimen käyttö niin ei sammu enää!

Sehän tässä noloa onkin kun saan vielä dieselin sammumaan. :ashamed:
Niinhän se on että pitää vain harjoitella.
 
vieras
minäkin tulen paremmin toimeen japanilaisten kanssa. ranskalaiset on ihan pahimpia. ja autoista siis puhun minäkin. oisko sitten niin, että, jos on japsiautolla tottunut ajamaan, on esim. foordi ja pösö oikeesti tositosi erilaisia?
 
pulla
Tuosta tuli mieleen, kun ajelin vanhalla pajerolla silloin kun ajokortti oli vielä tuore. Se oli itse asiassa paras auto, jota olen koskaan ajanut: vaihteet tosi selkeet ja veti hyvin, ei ikinä ongelmia kytkimen kanssa. Appiukon upouusi laguna oli sen jälkeen ihan järkytys, sillä vaihdekeppi tuntui kuin heiluvan kädessä kuin hullun mulkku ja auto sammui joka tienristillä.
 
Olen huomannut että muiden erojen lisäksi ensin täytyy opetella erilainen kytkimen käyttö.
Joka autossa se on vähän erilainen. Olen sen oppinut aina n.parin tunnin ajon jälkeen.
Siis ei maantie ajoa,vaan sellaisessa paikassa missä joutuu vaihtamaan usein.
 
mulla on ollu kans pari autoa joidenka kanssa en vaan yksinkertaisesti ole tullut toimeen...

yks oli 940 volvo.. siihen syttyi vikavalo kun ajoin sillä ja isällä meni varmaan 1500e korjaukseen ja eikä se vaan saanu selville.. ajoin sillä ihan normaalisti.

toinen oli mazda.. aina kun ajoin sillä se nyki ja nytkytti ajossa ja meinas sammua.. kun faija tai joku muu ajoi niin kehräs kuin kissa.. ei mitää ongelmia.. :headwall:
 

Yhteistyössä